Snaha Hollywoodu vydělat co nejvíce peněz na 3D filmech, podle marketingového ředitele společnosti Panasonic Andrewa Denhama, poškodila vnímání pojmu 3D. Vysoké ceny za vstupenky na 3D filmy a úspěch Avatara ve 3D totiž přiměl spoustu filmových společností k produkci méně kvalitních 3D filmů, které ale lidi zklamaly a odradily. Podle něj je nutný návrat ke kvalitním 3D filmům, aby se zlepšilo image pojmu „3D“. Ztrátu mají na svědomí filmy nikoliv ve 3D natočené, ale až po natočení klasickou 2D technikou konvertované z 2D do 3D. „Co nyní potřebujeme, je vyšší úroveň, další Avatar.“ řekl.
Podobně se vyjadřuje Jon Cassy, ředitel kanálu Sky 3D. Podle něj je velmi snadné vyrobit špatné 3D. Na kanálu Sky vyrábějí jen nativní 3D programy, nikoliv konvertované, nicméně samotné 3D pro ně není prioritní. Důležitý je příběh, prostě celková kvalita programu, pokud něco z toho nesedí, nebo nedává smysl, pro Sky 3D to není zajímavé a nekoupí to.
Tato vyjádření odpovídají trendu z minulého roku, kdy tržby z 3D projekcí jednotlivých filmů postupně klesaly, právě proto, že po úspěchu Avataru najednou všichni začali produkovat 3D filmy. Rozladění diváci ale další 3D již nebyli ochotni zkoušet. Poslední Harry Potter ve 3D ovšem trhá rekordy, že by tedy šlo o onen další titul, který přiláká zájemce o 3D? Problém je, že když zaostává kvalita 3D Blu-ray filmů, klesá ochota lidí kupovat novou technologii. Zkrátka 3D televizory se možná prodávají, ale v 3D režimu je využívá málo kdo.
Zdroj: techradar
Praktické rady, tipy, recenze a další informace o novinkách, které patří k vysokému rozlišení a kvalitnímu obrazu a zobrazení 3D.