Philips končí s výrobou spotřební elektroniky

30. ledna 2013
TWEET SDÍLET
Philips končí s výrobou spotřební elektroniky
Přechod na on-line media, nástup jihokorejských a čínských výrobců audio a videotechniky znamenají odchod firmy Philips z oblasti, kde firma kdysi začínala.

Že se společnosti Philips nevede příliš v oblasti spotřební elektroniky, je dlouhodobě známo. Právě ztrátovost televizní divize měla loni svůj první dopad.

Prodej divize výroby televizorů a vytvoření nové společnosti spolu s TPV, která se nyní zabývá pouze vývojem a výrobou televizorů, které se dále prodávají pod značkou Philips.

Pokud jde o audio a videotechniku, tak zde také Philips nezahálel a v posledních letech se snažil nabídnout inovace, zajímavé produkty, hledat nové perspektivní oblasti, kde byl potenciál růstu zájmu.

Příkladem je například řada dokovacích stanic Fidelio, bezdrátové AirPlay reproduktory, velmi dobré audiosystémy, které nabízeli příjem internetových rádií, případně streamování hudby mezi více přístroji v domácnosti. Nešlo si také nevšimnout rozšíření nabídky sluchátek, z nichž například odolná sluchátka O´Neill patří mezi velmi zajímavé a unikátní produkty.

Philips Fidelio SoundSphere DS9800W/10: luxusní zvuk (video)

Philips Fidelio SoundSphere DS9800W/10: luxusní zvuk (video)

Prémiový vzhled, prémiový zvuk, ale i prémiová cena. To jsou reproduktory určené především pro Apple zařízení s přehráváním přes AirPlay.

Philips více než osmdesát let vyvíjel a vyráběl vlastní zařízení. Ve třicátých letech 19. století byl největším světovým dodavatelem rádií, v roce 1963 vynalezla společnost audiokazetu, která až do nástupu internetu a MP3 přehrávačů měla neotřesitelnou pozici na trhu.

V roce 1972 Philips představil svůj videorekordér (systém Video 2000 se nicméně neujal, Philips prohrál svůj boj na trhu s japonskou JVC, která díky své licenční politice porazila i konkurenční Betamax od Sony), v roce 1983 pak zaznamenal 100% úspěch s CD přehrávačem. Ovšem nástup on-line zábavy, postupné opouštění fyzických médií znamenal i postupný konec pro Philips v této oblasti.

Klepněte pro větší obrázek 
První CD přehrávač

Philips svoji divize se potřební elektronikou (audio, video, multimédia a příslušenství) prodal japonské firmě Funai za poměrně symbolickou částku 150 miliónů Euro, a to nejen výrobu a vývoj, ale i svoji značku, takže je pravděpodobné, že se podobně jako u televizorů i zde se budeme značkou Philips stále potkávat. Přesto se tento moment dá označit za zlomový a končí tak historie evropské firmy Philips, jakožto výrobce spotřební elektroniky.

Co si Philips ponechává ve svém vlastním domě? Samozřejmě, že velmi lukrativní oblast výroby osvětlovacích těles a světelné techniky, která přináší firmě značné zisky. Nesmíme zapomenout na holicí strojky a další produkty z oblasti osobní péče. Spolu s postupným stárnutím populace také velmi roste zájem o produkty pro kontrolu zdraví a vůbec o produkty, které souvisí se zdravým životním stylem.

Klepněte pro větší obrázek 
Dokovací stanice pro iPod

Nebude chybět ani bílá technika pro domácnost, protože jak je známo virtuální on-line vysavač či varnou konvici ještě nikdo nevynalezl. Do oblasti zdravotní péče také patří produkty pro profesionální zařízení a profesionální osvětlovací techniku, neboť Philips slaví již několik let úspěch s instalacemi osvětlení budov. Například zdravotní divize generuje Philipsu 40 % jeho příjmů a příjem vzrostl o 4 % za poslední čtvrtletí.

Za rok 2012 Philips oznámil finanční ztrátu ve výši 358 miliónů Euro, nicméně do této částky se započítává i pokuta 509 miliónů za kartelovou dohodu a manipulaci s trhem CRT televizorů v Evropě v devadesátých letech. Dříve ztrátové divize výroby televizorů se zbavil Philips už loni, takže nyní již nebrání firmě nic, aby se nevrátila do černých čísel a potřebných zisků. A my budeme jen čekat, s čím přijde japonský Funai.

Zdroj: WSJ

Témata článku: Novinky, Philips

Určitě si přečtěte

15 tipů na nejlepší levná a kvalitní sluchátka pro mobily

15 tipů na nejlepší levná a kvalitní sluchátka pro mobily

Levná přenosná sluchátka s kabelem nabízejí za málo peněz hodně muziky. Vybrali jsme nejlepší modely v ceně od 200 Kč do 1100 Kč.

6 Jaromír Puk

40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

Kim Basinger, Kathleen Turner, Melanie Griffith, Bo Derek, Nastassja Kinski, Phoebe Cates, Rebecca De Mornay, Valérie Kaprisky, Sophie Marceau, Francesca Dellera, Isabelle Adjani a jejich smyslné scény ve filmech.

4 Marek Čech

Sony WF-1000XM3: nejlepší True Wireless sluchátka s ANC, která můžete mít [test]

Sony WF-1000XM3: nejlepší True Wireless sluchátka s ANC, která můžete mít [test]

Zájem o zcela bezdrátová (True Wireless) od jejich uvedení na trh raketově roste. Novinka Sony WF-1000XM3 míří na nejvyšší příčky a právem. Kombinuje výborný zvuk, skvělé potlačení hluku a příkladnou ergonomii. Zkrátka máme tu novou referenci pro ostatní a nejlepší True Wireless sluchátka na trhu.

40 Jaromír Puk

Silvercrest SPSS 125 A1: přenosné CD/MP3 rádio s Bluetooth z Lidlu [test]

Silvercrest SPSS 125 A1: přenosné CD/MP3 rádio s Bluetooth z Lidlu [test]

Za málo peněz hodně muziky slibuje Lidl u svých výrobků Silvercrest. Nejen na prodejnách, ale hlavně na svém e-shopu nabízí i velké přenosné rádio. Co slibuje to plní, zázraky však nečekejte.

13 Jaromír Puk

Slunovrat: brutální rozpad vztahu na pozadí zvráceného pohanského rituálu [recenze filmu]

Slunovrat: brutální rozpad vztahu na pozadí zvráceného pohanského rituálu [recenze filmu]

Zvrácená podoba lidových tradic v sugestivním psychologickém hororu, který provokativně zpracovává téma rozpadu nejen partnerských vztahů.

6 Marek Čech

Sony Walkman před 40 lety změnil hudební svět. Začal se prodávat 1. července 1979

Sony Walkman před 40 lety změnil hudební svět. Začal se prodávat 1. července 1979

Walkman, nebo také přenosný kazetový přehrávač, odstartoval revoluci. Dnes – čtyřicet let poté, co Sony svůj první Walkman představila – je poslech hudby ze sluchátek na ulici zcela běžný.

5 Jaromír Puk