Platit za streamovanou hudbu se lidem nechce

Platit za streamovanou hudbu se lidem nechce

Web Digital Music News uveřejnil průzkum konaný v USA, který mapuje zájem lidí o streamovanou hudbu a zejména ochotu lidí za ni platit. Nejdříve se můžeme podívat na příjmy za tyto služby.

Za rok 2014 v USA firmy poskytující streamovanou hudbu zaznamenaly příjmy v hodnotě 299 miliónů dolarů za neplatící posluchače (tudíž jde o příjmy za zobrazovanou reklamu), 799 miliónů dolarů příjmů pochází od uživatelů, kteří si streamovanou hudbu platí.

Streaming_revenue-breakdown_2014_RIAA.jpg

V USA je podle Spotify 8,1 milionů platících uživatelů, ale za poslední rok jejich počet vzrostl jen o 2,5 %. V průzkumu se ptali Američanů, zda se chystají využívat těchto placených služeb. Výsledek? Ze vzorku 3500 lidí jich 78 % určitě platit nechce. Když pomineme 13 % lidí, kteří neví, tak pouze 9 % se k něčemu takovému chystá.

streaming_likely_nielsen1.jpg

A důvod, proč lidi platit nechtějí? Pro 46 % lidí je to moc drahé a 42 % lidem dostatečně vyhovují služby zdarma. Mezi to je třeba započítat YouTube, který roste o 60 % rychleji, než všichni ostatní dohromady.

streaming_music_nielsen2.jpg

Zda o streamování hudby je zájem se ukáže v nejbližší době u služby Apple Music. Na zkoušku ji využívalo 15 miliónů lidí, ale podle New York Times už 7,5 miliónů uživatelů zrušilo automatický přechod na placenou verzi po prvních třech měsících. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud