Web Digital Music News uveřejnil průzkum konaný v USA, který mapuje zájem lidí o streamovanou hudbu a zejména ochotu lidí za ni platit. Nejdříve se můžeme podívat na příjmy za tyto služby.
Za rok 2014 v USA firmy poskytující streamovanou hudbu zaznamenaly příjmy v hodnotě 299 miliónů dolarů za neplatící posluchače (tudíž jde o příjmy za zobrazovanou reklamu), 799 miliónů dolarů příjmů pochází od uživatelů, kteří si streamovanou hudbu platí.
![Streaming_revenue-breakdown_2014_RIAA.jpg Streaming_revenue-breakdown_2014_RIAA.jpg](https://1548734846.rsc.cdn77.org/GetThumbNail.aspx?id_file=814891329&width=5000&height=350&q=100)
V USA je podle Spotify 8,1 milionů platících uživatelů, ale za poslední rok jejich počet vzrostl jen o 2,5 %. V průzkumu se ptali Američanů, zda se chystají využívat těchto placených služeb. Výsledek? Ze vzorku 3500 lidí jich 78 % určitě platit nechce. Když pomineme 13 % lidí, kteří neví, tak pouze 9 % se k něčemu takovému chystá.
![streaming_likely_nielsen1.jpg streaming_likely_nielsen1.jpg](https://1548734846.rsc.cdn77.org/GetThumbNail.aspx?id_file=199553427&width=5000&height=140&q=100)
A důvod, proč lidi platit nechtějí? Pro 46 % lidí je to moc drahé a 42 % lidem dostatečně vyhovují služby zdarma. Mezi to je třeba započítat YouTube, který roste o 60 % rychleji, než všichni ostatní dohromady.
![streaming_music_nielsen2.jpg streaming_music_nielsen2.jpg](https://1548734846.rsc.cdn77.org/GetThumbNail.aspx?id_file=708148295&width=5000&height=140&q=100)
Zda o streamování hudby je zájem se ukáže v nejbližší době u služby Apple Music. Na zkoušku ji využívalo 15 miliónů lidí, ale podle New York Times už 7,5 miliónů uživatelů zrušilo automatický přechod na placenou verzi po prvních třech měsících.