Podle společností LG a Panasonic, které jsou členy PDC (Plasma Display Coalition), se letos podávají plazmy více než loňský rok. Od ledna do dubna prodalo přes 900 000 televizorů, což je o 12 % více, než ve stejném období v roce 2010.
Za pozornost ale stojí fakt, že na celkovém počtu se nepodílí nejvíce top modely, ale naopak ty nejlevnější a nejdostupnější. Z celkového počtu dvě třetiny představují HD ready modely, tj. ty, které mají rozlišení 720p. Jejich obliba je vysoká vzhledem k výbornému poměru cena/velikost obrazovky – jde o levné plazmové televizory s úhlopříčkou 42 a 50 palců. Nízká cena je důvod jejich obliby a zájmu kupujících, proto také je výrobci stále prodávají. V tiskové zprávě se píše, že i u menších 42“ televizorů byla snížena i spotřeba, a to na nynějších 69 W dle požadavků Energy Star.
Zdroj: engadgetHD