Velmi zajímavou statistiku o chování spotřebitelů v USA uveřejnil Consumer Reports. Podle něj elektronika se svými 70 % je hned na druhém místě v seznamu dárků k vánocům za oblečením (79 %). Paradoxem je, že loni podle zprávy oblečení představovalo dárek, ze kterého bylo nejvíce lidí zklamáno.
Dva lidé z deseti plánují nákup plochého televizoru v době vánoc. O LCD televizoru uvažuje 54 %, po plazmě touží 29 % koupěchtivých. Jen 16 % se stále nemůže rozhodnout, které technologii dá přednost.
Faktem je, že ani v USA se zjevně nekupují jen velké úhlopříčky. Jen čtyřicet sedm procent spotřebitelů uvažuje o koupi plochého televizoru s úhlopříčkou 42" a více, z toho 15 % zvažuje velikost 50" a větší.
Zajímavé údaje se týkají manželských párů. 44 % mužů chce koupit plochý televizor kvůli lepšímu obrazu, zatímco ženy spíše uvažují praktičtěji – 29 % po něm touží, neboť zabere méně místa. Navíc minulý rok chtělo televizor 42" a větší celkem 54 % mužů ale jen 36 % žen, letos jsou ale čísla už téměř vyrovnaná – muži jsou skromnější (49 %), ženám stoupají nároky (46 %).
A kolik se za televizor v USA utratí? Podle Consumer Reports loni bylo ochotno za plochý televizor zaplatit 1 500 USD (27 500 Kč) více než 35 % lidí. Letos počet lidí ochotných utratit takovou částku výrazně poklesl, je jich pouze 24 %.
Prozradíte, jak je to u vás?
Nový televizor vybírejte pečlivě. Potřebujete chytré funkce, nebo stačí televizor bez nich? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.
Doporučujeme také redakční výběry televizorů: