Přestřelka na televizním trhu. Prima zmizí z O2 TV a možná nejen odtamtud

Přestřelka na televizním trhu. Prima zmizí z O2 TV a možná nejen odtamtud

FTV Prima včera vydala zprávu, že od 1. března nebudou její programy dostupné skrz internetovou televizi O2 TV. Společnosti se nedohodly na podmínkách prodloužení smlouvy.

Bohužel ani přes veškerou naši snahu se nám nepodařilo domluvit se na nových podmínkách spolupráce se společností O2 Czech Republic,“ uvádí ředitel skupiny Prima Marek Singer. „Vzhledem k tomu, že společnost O2 Czech Republic nadále nabízí svým klientům kanály televize Prima, aniž by s námi měla uzavřený platný kontrakt, rozhodli jsme se, že nejpozději 1. března ukončíme této společnosti distribuci svých kanálů,“ dodává Singer.

O2 bylo v odpovědi konkrétnější. „Skupina Prima přišla s nepřijatelnými podmínkami – nejen se zvýšením poplatků za distribuci kanálů, ale ještě přemrštěným »výkupným« za to, aby lidé mohli využívat i nadále zpětné zhlédnutí a přetáčení programů. To by v konečném součtu znamenalo zdražení měsíčních tarifů O2 TV o desítky procent. To je pro nás ve chvíli, kdy se na všechny občany České republiky valí jedno zdražování za druhým, nepřijatelné,“ říká Anna Lenerová, šéfka obsahu O2 TV.

Podle O2 chce Prima 25× vyšší poplatky než doposud a odhaduje, že pokud z nich Prima nesleví, v následujících měsících mizí z jiných internetových televizí. Funkce pro zpětné sledování je totiž tak oblíbenou funkcí, že ji prostřednictvím internetu nakonec nabídly i kabelové nebo satelitní televize.

Na zvýšení poplatků nejen ze strany Primy, ale též Novy, upozorňuje také NejTV. Ta také uvádí, že na jaře omezí zpětné přehrávání Primy, zatím ale jen tak, že nebude možné přeskakovat reklamy.

Oživeno 13:15 | FTV Prima opět reaguje a uvádí, že se dohodla se všemi společnostmi kromě O2. Třecím bodem podle ní není konec zpětného přehrávání, ale funkce s ní související – přeskakování reklam. O2 údajně není schopné nabídnout zpětné přehrávání se zakázaným přeskakováním.

Ročně kvůli možnosti přeskakování reklamy přicházíme o stovky milionů korun, které potřebujeme zpětně investovat do výroby svých pořadů. Tato situace je pro nás coby komerční skupinu, která financuje celý svůj provoz dominantně z prodeje reklamy, nadále neúnosná a dlouhodobě se zhoršuje. Za peníze, o které ročně přicházíme, bychom byli schopni vyrobit dva nové seriály, jako je například Slunečná,“ uvádí mluvčí Prima Gabriela Semová.

Jako vstřícný krok vůči IPTV operátorům jsme pro rok 2022 navrhli variantu, která umožňuje divákovi zhlédnout jen asi 2,5 minuty reklamy, což je zkrácení reklamního breaku na třetinu. Poté divák může daný reklamní blok přeskočit. Dle nových dohod operátorům předáváme přesnější data o začátcích svých pořadů. Divák tak již nebude ztrácet čas hledáním skutečného začátku programu,“ doplňuje Semová.

Zdroj: Tiskové zprávy O2 a Primy

Určitě si přečtěte

Články odjinud