ace_9
13. listopadu 2016 • 17:37

9/10 je prehnane hodnotenie... Nie je to tak dobry film. Ano, nie je to klasicka akcna zlatanina. Ano, podnecuje zamyslenie sa nad viacerymi temami a je aj pomerne napinavy a napadity. Ale bohuzial minimalne pre mna ma privela rusivych casti deja, ktore nedavali zmysel, boli nelogicke az uplne paradoxne a do urciteho casu film schvalne zavadza divaka ohladom "spomienok" hlavnej hrdinky. Na tom zavadzani by este nebolo nic zle, ale jednoducho to bol len dalsi clanok deja, ktory nezapadal poriadne do aktualneho deja. Cely film mi prisiel ako posladany z napaditych myslienok, ktore boli pospajane bez dokladneho vsadenia do jedneho globalneho deja. Ako puzzle, kde jednotlive dieliky tak uplne nesedia spolu a niektore dieliky dokonca ako keby boli obstrihane noznicami, aby sa aspon nejako dali vsadit do celkovej mozaiky. Neviem to lepsie popisat, ale z filmu som mal jednoducho pocit nespokojnosti z neobjasnenych alebo nelogickych casti deja, ktorych postupne pribudalo a pribudalo a ked prislo najvacsie odhalenie (aj ked celkom inovativne a zaujimave), tak prislo zaroven aj najvacsie sklamanie, pretoze ustredna tema vyvolava este viac neobjasnenych otazok a potvrdzuje nelogickost (az nezmyselnost) viacerych casti deja. Spolu s ostatnymi mensimi nezmyslami v celom filme som nadobudol dojem, ze cely film natocili po jednotlivych scenach a vypustili do kin bez toho, aby si ho niekto predtym pozrel cely a zamyslel sa nad urcitymi dierami v deji. Toto nie je film, kde by som odpustal rozne nepravdepodobne nahody, necakane cudne zvraty, samoucelne tajomne okolnosti, ktore nemaju ziadne vysvetlenie alebo jednoducho totalne hovadiny ako pri beznych akcnych filmoch. Ustredna myslienka je velmi dobra (aj ked pri hlbsom skumani, by asi tiez nedavala velmi zmysel...), aj doplnkove temy filmu su dobre, takisto efekty, herci a celkovo stvarnenie filmu je na pomerne vysokej urovni, ale tie "wtf ???" momenty v deji su podla mna neodpustitelne a vysoke hodnotenia filmu povazujem za umele... Skoro by som si az myslel, ze recenzenti su bezduchi konzumenti filmov, ktorym na vysoke hodnotenie staci hocico, co naznacuje, ze sa divak ma nad niecim zamysliet... Miekto si aj moze mysliet, ze som film nepochopil alebo minimalne viacere jeho casti a preto som nespokojny. Sam som si hovoril, ze mozno mi nieco uslo a tak som pohladal na internete viacere vysvetlenia deja od inych ludi, ale bohuzial som asi pochopil vsetko... Ten dej je len jednoducho deravy. Zamerne neuvadzam priklady, co vsetko vo filme nesedi, pretoze by som musel priamo popisovat dej a vela ludom, ktori film nevideli by to mohlo pokazit zazitok. Kazdopadne dufam, ze vacsina ludi nebude lutovat peniaze za kino tak ako ja :-) A to som velkym fanusikom sci-fi filmov vseobecne, na tento film som sa uz dlhsie tesil a nie som nejaky prehnane narocny divak.

Gore
13. listopadu 2016 • 18:03

Ale ved bud konkretny. Predtym napis ze SPOILER, aby si varoval tych, ktori to nevideli a velmi by ma zaujimali tie nelogicnosti. Venoval si im strasne vela casu ale ani jednu si nespomenul. Uprimne ma to zaujima.

ace_9
13. listopadu 2016 • 20:32

ok, takze SPOILER ALERT :-))
Cely film je neustale prerusovany "spomienkami" hlavnej hrdinky - lingvistky Louise na jej dieta. Spomienky su napisane s uvodzovkami, pretoze v skutocnosti ide o nahlady do buducnosti. Louise ale tieto dost zvlastne zablesky myslenia vobec neriesi, pricom normalny clovek by sa asi dost zaujimal o to, preco si stale "spomina" na urcite dieta, ktore vyzera, ze je jeho. Minimalne by o tom niekomu povedal. Vo filme sa ale toto vobec nerozobera a odzaciatku to vo filme vyzera, ze su to Lousine spomienky, ktore sa pomerne hodia do ponurej atmosfery a melancholickych nalad hlavnej hrdinky. Takze do urcitej casti filmu sa ohladom tohto divaci nemaju dovod cudovat. Po odhaleni hlavneho motivu filmu (ku ktoremu sa dostanem neskor) sa vsak ukazu tie "spomienky" ako dost cudne a podozrivo ignorovane. Potom na zemi pristane 12 velkych mimozemskych lodi na zdanlivo nahodnych miestach. Je naznacene, ze mozno dane miesta nie su nahodne a okrajovo to vyzera, ze mozno dojde k objasneniu tejto skutocnosti, ale opak je pravdou a vlastne to nakoniec naozaj vyzera, ze jednoducho 12 lodi len nahodne pristalo v roznych castiach zemegule... preco 12 ? preco v danych oblastiach ? nikto netusi... mimozemstania navyse napriek zjavnej technologickej vyspelosti nejavia samostatnu snahu o vysvetlenie svojich motivov. vytvoria len vo svojich lodiach podmienky na pravidlne prijimanie navstev. takze zopar ludi vzdy chodi do lodi a snazia sa komunikovat. samo o sebe to vyzera dost nepravdepodobne, ale ok, je to uplne neznama mimozemska rasa, moze sa zachovat aj takto. samozrejme komunikacia sa javi byt uplne nemozna a tak plukovnik americkej armady ma za ulohu naverbovat lingvistku Louise. namiesto nejakeho normalneho objasnenia jej misie a privedeniu k mimozemstanom na pokus o komunikaciu, jej vsak plukovnik pusti parsekundovy audiozaznam uplne nezrozumitelnej mimozemskej "reci" a chce od nej, aby okamzite povedala co si mysli, ze hovoria :-D scena je aspon trochu zachranena tym, ze Louise plukovnikovi oznami, ze samozrejme nema sancu nieco take ani len naznakom prelozit a ani nevie, ci vobec ide o zvuk, ktorym mimozemstania komunikuju alebo je to nieco ine (vobec totiz nemusia komunikovat pomocou zvuku). plukovnik napoly nastvane, napoly sklamane odchadza :-D nakoniec ale neskor samozrejme Louise naverbuju, pretoze nikto nie je z nejakeho dovodu schopny ani len minimalneho pokroku v komunikacii. nikto sa ani len nesnazi o zakladne moznosti ako napr. binarnu sustavu, popis a nakresy slnecnej sustavy a ostatnych casti vesmiru alebo ine principy, na zaklade ktorych by mimozemska vyspela rasa mohla zacat aspon ciastocne komunikovat s ludmi. nieeee, rovno zapoja lingvistku, ktora zacne ucit mimozemstanov slova tym, ze im ukazuje dane slova napisane na tabuli spolu s ukazovanim a znazornovanim toho, co znamenaju. mimozemstania napriek velmi pokrocilym technologiam su ako deti, ktore sa ucia anglicke slovicka a naopak ludom ukazuju svoje mimozemske "slovicka". ale dajme tomu, nie je to najhorsia cast deja. vysvitne, ze mimozemske vety podla popisu vo filme nemaju zaciatok a koniec a su tvorene z oboch koncov naraz, takze nemaju casovu suslednost. jednoducho nie je ziadne "bolo, je a bude", vsetko je vyjadrene naraz ako jeden celok. Louise vo filme spomenie teoriu, ze kazdy clovek rozmysla takym sposobom, aky mu umoznuje jazyk, ktory ovlada. Takze ak sa clovek nauci novy jazyk, ovplyvni to jeho myslenie. Na zaklade tohto ma mimozemsky jazyk ovplyvnit ludske myslenie tak, ze clovek dokaze vidiet do buducnosti (rovnako ako ma spomienky na minulost, tak ma aj na buducnost). Louise ma za ulohu cely cas zistit co vlastne mimozemstania na zemi robia a nakoniec nejasnym prekladom zisti, ze chcu darovat zemi nejaky nastroj. ukaze sa ze tym nastrojom je prave ich jazyk, ktory ma ovplyvnit myslenie ludi, aby videli do buducnosti a ked budu narody vidiet spolocnu buducnost, tak prekonaju rozdiely a neznasanlivost medzi sebou a vsetci budu stastni. a mimozemstania na oplatku od nich chcu, aby im ludia o 3000 rokov pomohli. nie je povedane s cim ani preco az o 3000 rokov a ani nedostanu ziadne potvrdenie, ze im ludia naozaj pomozu. toto vsetko ale mimozemstania "povedia" len Louise, lebo len ta ma zrazu schopnost vidiet do buducnosti tym, ze sa naucila ich jazyk. to, ze mala zablesky spomienok na svoje dieta v buducnosti uz predtym sa akosi neriesi... a zvysok populacie je stale uplne mimo a samozrejme narody ako cina, rusko a ine odmietnu komunikovat s americanmi a rozhodnu sa ze zautocia na obrovske a pokrocile vesmirne lode :-D mimozemstania sami vyzeraju pomerne hrozivo a velmi sa nesnazia posobit mierumilovne. ale ok, mozno nevedia ako na to, no robenie rychlych necakanych pohybov urcite nie je ani u nich znamkou kamaratstva :-) kazdopadne, ale neprejavuju voci ludom ziadnu agresiu a nezda sa mi, ze by akakolvek krajina na nich chcela strielat primitivnymi pozemskymi zbranami. aby toho nebolo malo, tak aj v amerike zacinaju prevazovat nazory militantnych idiotov, ktori cez youtube svojimi preslovmi o tom ako citujem: "treba mimozemstanom ukazat silu" presvedcia zopar vojakov americkej armady, aby zautocili na mimozemstanov na vlastnu past :-D takze par vojakov v provizornej vojenskej zakladni pri vesmirnej lodi bez problemov prepasuje na mimozemsku lod bombu :-D bomba ma pekny ciselnik, ktory ukazuje, ze vybuchne zrovna vtedy, ked tam je Louise so svojim partakom vedcom - fyzikom (ktory mimochodom pocas celeho filmu neurobil skoro nic, co by naznacovalo, ze ide o renomovaneho vedca). mimozemstania o bombe tesne pred vybuchom zrazu vedia, ale predtym z nevysvetlitelnych pricin ako keby o nej nevedeli a vobec Lousie nevaruju, iba pred vybuchom vykreslia zmet obrovsku zmet svojich mimozemskych symbolov. Zachrania ju spolu s jej kolegom az uplne na poslednu chvilu, ked uz bomba vybuchne. Lod to samozrejme ustoji a mimozemstania potom zdelia Louise to posolstvo o ich jazyku, mysleni a pomoci o 3000 rokov, ktore som spomenul vyssie. Opakovane pritom naznacuju, ze casti "nastroja", ktory davaju ludom je viac a ludia ich sami musia spojit, no cudne je, ze nikto iny okrem Louise podla vsetkeho ich jazyk neovlada a nechape jeho vyznam. takze na spajanie niecoho tak akosi nedojde. Louise potom uz vie, ze jej "spomienky" na dieta su z buducnosti a vie, ze jej manzelom bude jej kolega fyzik. Napriek tomu, ze vie, ze jej dieta umrie sa s tym zmieri a skoro s radostou kona dalej tak, aby sa vyplnili jej vidiny. Vobec ju nezaujima, ze vlastne tym padom nema ziadnu slobodnu volu. Mimozemstania jednoducho odletia bez nejakeho dalsieho objasnovania aj ked sa ich jazyk naucila iba Louise (ktora ale stale z nevysvetlitelnych dovodov mala vidiny buducnosti uz predtym). Louise vidi, ze v blizkej buducnosti vyda mimozemsky slovnik a ludstvo zacne zazracne spolupracovat. Samotni mimozemstania pravdepodobne vedia, co budu potrebovat o 3000 rokov (lebo vedia, ze budu potrebovat ludsku pomoc) co naznacuje, ze vidia velmi daleko do buducnosti a logicky predpoklad je, ze v danej buducnosti vedia, ze pred 3000 rokmi vyslali lode na zem do minulosti, takze bud prisli z buducnosti alebo vidia svoju predurcenu buducnost na minimalne 3000 rokov dopredu. To je samo o sebe dost vazna filozoficko-fyzikalna tema, ktora vo filme, ale vobec nie je dalej rozobrana. Dej sa sustredi uz len na to, ze Louise sa zmieri s osudom a rozhodne sa mat dieta, ktore uz pozna zo svojich spomienok a o ktorom vie, ze umrie mlade.tak... to je zhruba popis tych casti deja, ktore mi asi najviac nesedeli. celkovo bolo ale vo filme viacero mensich zarazajucich momentov. jednoducho mi nestaci naznak zaujimaveho casoveho paradoxu vztiahnuty len na zivot jednej zeny a naznacenie vplyvu tohto fenomenu na ludstvo, ktore ma akoze prosperovat, lebo pozna svoju buducnost. kto by chcel presne vediet svoju buducnost a tesilo by ho to ? nie vzdy su okolnosti v buducnosti dobre. preco by sa ludstvo malo zjednotit, len preto, ze to vidi v buducnosti. to nenavist nezmaze. takze ani zo socialneho hladiska ten film podla mna nebol dotiahnuty a mna osobne uz otravovali neustale Louisine zablesky spomienok na buducnost... jednoducho nemozem uverit tomu ake to ma vysoke hodnotenia. ani CGI a napaditych efektov tam vela nebolo. mimozemske lode pomerne nudne, mimozemstania zbytocne hrozivi... ale to by som bol ochotny tolerovat, ak by dej nebol taky deravy.

xind
14. listopadu 2016 • 7:15

dííky za super popis, opravdu ten film není moc kvalitní, kdyby to byl díl startreku řekl bych že je hodně podprůměrny ale na super nejlepší film roku je to hrůza nestojí to za dívaní, to si radši zapnu st -tng nebo voyager každý díl lepší jak toto..

Kreathor
14. listopadu 2016 • 13:46

Díky za stručný výpis v podstatě všeho, díky němuž je ten film lepší než se mi zdál včera po závěrečných titulcích kdy se v sále rozhostilo ticho a nikdo nevěděl co si vlastně má myslet. Trochu mi film připomínal můj oblíbený Pan nikdo a taky interstellar oproti kterému je tenhle film daleko lepší. S wtf? momenty jsem měl problém, například jak vedkyne zakroužila rukou a najednou napsala jejich text. Ale celkově rozhodně nadprůměrný film a rozhodně stojí za shlédnutí. Jak říkám lepší než interstellar a to už by pro fanoušky žánru mělo něco znamenat :-)

ace_9
14. listopadu 2016 • 19:25

Nie je za co. Suhlasim s tym, ze hodnotit tento film ako najlepsi film roku alebo vobec ho zaradovat medzi povedzme desiatku najlepsich filmov roka je prinajmensom zcestne a vela ludi bude po pozreti filmu sklamanych. Film ma prehnane optimisticku reklamu a vyumelkovane dobre meno.

radiobudik
15. listopadu 2016 • 11:21

Mimozemšťané dost razantně upozorňovali na blížící se výbuch ťukáním až bušením na sklo, ale Louise(u), ani fyzika nenapadlo se otočit a podívat se za sebe na odpočet na displeji (asi proto, že o výbušnině za nimi neměli vůbec tušení).
Jinak myšlenka, že jazyk udává způsob myšlení je krásně jednoduchá a prostá a přitom ne snadno ověřitelná, protože jak lze studovat něco úplně jiného nástrojem, který vytvořil naší matrici myšlení a vlastně předurčuje výsledek zkoumání dopředu, protože neumí vylézt ze svého schematu? Je na to jedno z nejvýstižnějších přísloví co znám: „Podle sebe soudím tebe“. A natočit o tom film je skutečným počinem, který může pozornému divákovi otevřít dveře k úvahám o tom, jak zkresleně můžeme vnímat skutečnost ve které se nacházíme.
Pro mě byl film velkým zážitkem, který nemohou zastínit „nelogičnosti“ časových paradoxů. Aneb, co se mnou bude, když s pomocí stroje času vycestuji do minulosti a zabiju svého pradědečka...? :-)

stýv
19. ledna 2017 • 14:52

existuje totiž nekonečné množství..realit . takže v jedné zabiješ pradědečka a v druhé žije dál ...

ententyky
17. listopadu 2016 • 18:32

Pane,
psal jste, ze jste film pochopil.
Proč tedy tedy při popisu používáte slova jako "budoucnost" atd.
Hmmm.Ten film se proste snaží vytvořit pocit nelineárního vnímání.Jakmile to pochopíte, žádne WTF momenty ve filmu již nejsou :-)
Slova jako přítomnost, minulost, budoucnost jsou pak irlevantní

ace_9
18. listopadu 2016 • 21:32

Nemusis mi vykat. Na internete (obzvlast tu) netreba az tak formalny prejav. Vela "WTF momentov" sa netykalo nelinearneho vnimania casu, jednoducho tam boli nejasne a nedotiahnute niektore veci. A cas nemusi byt vnimany len linearne, ale nedava zmysel vnimat ho inak. aj pri vnimani casu ako celku je stale nejake "teraz", "predtym" a "potom" pre deje, ktore sa v case odohravaju. Je to ako vnimat plochu pohladom ako celok, ale pritom je jasne, ze predmety rozlozene na danej ploche nie su na celej ploche, ale len v jej urcitych castiach. Clovek moze vidiet celu plochu a aj tak vie, ktory predmet je viac vpravo, vlavo, vyssie, nizsie, atd. nez iny objekt. V 3D priestore je to rovnako. Nerozumiem ako by vnimanie casu ako celku malo sposobit, ze sa zrazu naozaj stane jednotnym. Znamenalo by to, ze kazda udalost sa deje v minulosti, pritomnosti aj buducnosti naraz. To sa mi zda ako blbost...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Mayk
21. listopadu 2016 • 9:00

ace_9: Odpovedal si si sám - Znamenalo by to, ze kazda udalost sa deje v minulosti, pritomnosti aj buducnosti naraz. Oni - Vnímajú čas nelinearne teda akoby v celku. Minulosť, súčasnosť, buducnosť naraz. Pre nás čas plynie lineárne z minulosti skrz súčasnosťdo buducnosti. Pre nich akoby neplynul ale bol a všetko sa dialo naraz. Aj minulosť súčsnosť i budúcnosť.
A prečo by to nebolo možné ??? Vesmír nás neustále prekvapuje. Tam vonku je všetko možné. Krásny príklad je planetka - Pluto ! Každý si myslel , že nie je vôbec zaujímavý. A pozri sa čo sa zistilo o ňom a čo ešte možno len zistíme ! :) Prečítajte si knihu od ktorého je tento film Arrival natočený - Príbeh tvojho života. Ja sa ešte len chystám si to kúpiť no čítal som recenzie a - ľudia čo to už čítali a videli film Arrival - pochopili . Áno sú tam tiež nejaké otázky ale je to natočené podľa knihy. Autor ako režisér a autor knihy chceli vnuknúť myšlienku - vnímania času ako takého.
Včera som bol 2 - krát na filme Arrival a pochopil som ho lepšie ako 1-krát. Bez žiadnych otázok ! A to som fanúšik Sci-fi filmov. Aj recenzenti z webu - fandime filmu.cz povedali , že je to skôr Mysteriózni, Dráma Sci-fi ako len Dráma Sci-fi ! A majú pravdu. Je to iné sci-fi. V kine bola aj budúca mamička aj s parnerom som si všimol a brali to dosť silne! :)
No aj mňa síce nasralo , že prečo nepovedali s čím budú o 3000 rokov chcieť pomôcť. No to sa dozvieme o 3000 rokov :D Zatiaľ chceli aby aspoň niekto pochopil ich jazyk/myslenie . A otázka tvoja - prečo 12 ? No 12 mocností . Ono 12 číslo je veľmi dôležité ako napr. 12 apoštolov . Je to nelineárny film ! Mal vyvolať otázky :) O to práve išlo - čo by urobil každý z nás keby sme vedeli čo sa stane ? Nič viac za tým už nehľadaj .

ententyky
21. listopadu 2016 • 15:56

Posledni odstavec ... BINGO !
s vědomím tohoto, si při druhém promítání tohoto filmu užijete pár NAPROSTO uchvatných momentů, jenž poprvé ve filmu nelze jednoduše spatřit.
A momentů představitelkou hlavní hrdinky bravůrně zahraných...
*eL

hlava
2. prosince 2016 • 23:28

O to práve išlo - čo by urobil každý z nás keby sme vedeli čo sa stane ?Vzhledem k výše uvedenému je přece tato věta nesmysl :) Pokud je čas vnímán jako celek, není žádné "co se stane". Pokud ten čas vnímáš jako celek a vše se děje v jeden moment, není žádné "stane" a "stalo". Vše se děje v jednu chvíli. A správně tedy ani nemáš jak ovlivnit co se stane, protože jakmile něco uděláš, tak se to hned projeví v celé časové linii. Ale nemůžeš nic udělat jinak. A v tom je to komplet celé zamotané, stejně jako s tím Čínským generálem. Tak, jak to bylo podáno, to prostě být nemůže, protože její flash-forward s generálem se děje v závislosti na tom, co ona teď dělá/udělá. A ona neví, co má říct a tak nemůže nastat, co jsme viděli.Chápu, o co tam šlo, chápu tvůrce filmu, ale měli vymyslet jiný konec, jak odvrátit útok na heptapody. Páč ten jejich nedává smysl.Je to prostě zamotané a zmatené. Chápu fandy sci-fi, ale pokud se člověk zamyslí nad myšlenkou toho filmu, nemůže to být tak, jak to tvůrci prezentovali. Pokud pro mně neexistuje budoucnost, nemůžu ji ani nijak měnit/ovlivnit. Přesto heptapodé ji ovlivnili/změnili, a to tím, že nás přiletěli naučit jazyk, abychom jim za 3k let pomohli.Ale tak jo no, zase to bylo něco jinýho, než klasické action-style scifi :-)

damati
23. ledna 2017 • 18:43

Myslím,že to tam je,s čím chtěli pomoct..Jde o smrt -oni se učili od ní-od toho,jak ona prožila a zažila smrt dcery,možná jde o emoční prožívání.s tím související,o konečnost-??/ a možná lineární děj obecně/.
Ale hlavně jde skutečně o čas lineárni /minulost,přítomnost a budoucnost/ a tzv.temporální/celok,tedy přítomné bytí,vědomí// aplikovaný na jazyk a komunikaci/také přeneseně levá a pravá hemisféra a 2 bytosti vedle sebe stojící/ -pokouší se to řešit i filosofie,tedy ten temporální čas fenomenologie,a toto vnímání času ovlivňuje i naše myšlení a cítění,Lineární čas majínapř i fyzikální děje.Máme s tím potíže,protože to temporální vnímání času je u nás systematicky potlačováno jak z dob minulých ,tak zřejmě už od osvícenství...atd

Tejvl
3. února 2017 • 23:08

>>Je to nelineárny film ! Mal vyvolať otázky :) O to práve išlo<<
Potom to ale udelal tezce nezazivne. Ten film je hrozne nudny, Snad dva okamziky oziveni, neda se ani mluvit o prekvapeni. Filmy s hratky s casem jsou vzdycky osidne, a pokud je to jeste ke vsemu nosna myslenka filmu, potom to nemusi dopadnout dobre. Me film tezce zklamal.

Mayk
22. listopadu 2016 • 9:03

Tu máš o tej knihe z ktorej je spravený film Arrival ! http://www.fantasyplanet.cz/literatura/knizni-recenze... ... A skús si to predstaviť :)