Prima od června omezuje u IPTV přetáčení reklam. Ale když zaplatíte, můžete reklamy vesele přeskakovat dál

Prima od června omezuje u IPTV přetáčení reklam. Ale když zaplatíte, můžete reklamy vesele přeskakovat dál

Už v únoru dala oficiálně FTV Prima vědět, že od 1. 6. 2022 omezuje přetáčení reklam na svých kanálech v rámci zpětného sledování pořadů. Tuto novinku Prima zavádí plošně u všech IPTV operátorů, ti toto omezení nemůžou nijak ovlivnit, ignorovat ani odložit.

opr-dlouha-reklama.jpg

Právě automatické nahrávání pořadů, možnost přetáčení a posunu až o 7 dni zpět je jednou z nejpopulárnějších funkcí IPTV služeb a často i důvod, proč jsou lidí ochotni platit.

Ostatně pro přeskakování reklam je služba využívána nejčastěji. Dochází tak k posunutému sledování pořadů, kdy lidé sledují již odvysílané a otravné reklamy přeskočí. Dle údajů Prima TV odloženou sledovanost využívá 17 % všech diváků, ovšem s rostoucím podílem IPTV služeb se toto číslo dále zvyšuje. Dle Primy v rámci IPTV pořady více než 2/3 diváků reklamy přeskakuje. Primu údajně přeskakování reklam stojí 300 miliónů Kč ročně na příjmech z reklam. 

reklamni-blok.jpg
Nepřeskočitelný reklamní blok je označen žlutě

Dle nových pravidel ve zpětném přehrávání kanálů Primy bude divák mít možnost reklamu přeskočit po 3 minutách, nebude ji však možné přeskočit celou. Po 3 minutách se možnost přeskočit reklamy nabídne sama. To se ale týká již kompletně odvysílaných pořadů, pokud využijete time-shift (tj. jen posunuté sledování), reklama bude odvysílána celá.

opr-kratka-reklama.jpg
Reklamu lze přeskočit po 3 minutách, nebude ji možné přeskočit celou

Reklamní bloky budou značené žlutou, když se reklama spustí, televizor se samozřejmě nezablokuje – klidně se dá přepnout na jiný kanál, nebo na jiný pořad. Pravidla se týkají nejen TV, ale i smartphonů, či sledování pořadů přes webového rozhraní.

preskocit-reklamu.jpg
Po 3 minutách IPTV nabídne možnost přeskočit zbytek reklam.
To ale platí u již kompletně odvysílaných pořadů

IPTV operátoři od 1.6. mění na výběr několik možností, jak situaci vyřešit, záleží jen na něm. Dá se například dynamicky nahrazovat běžné reklamy kratší online reklamou, či lze zcela vykoupit práva na možnost přeskakování reklamy při zpětném sledování. Dle operátora se řešení mohou odlišovat i v rámci platforem. 

Jednou z možností bude možnost připlatit. Například nejrozšířenější SledovaniTV doplňkový balíček „Prima bez reklam“, na začátku června za balíček zájemce zaplatí symbolickou akční 1 Kč, cena služby je však 69 Kč. Takže buď buď zaplatíte, nebo vás reklamy neminou.

Konkrétně služba SledovaniTV má však dvě aplikace – starou a novou. Možnost přeskočit část reklamy bude pouze na nové verzi, u staré nelze zpětné přehrávání FTV Prima už dál využívat. Stejný přístup musí uplatnit všichni poskytovatelé IPTV, kteří nemají možnost nebo neumí přetáčení částečně omezit. 

Zdroj: PrimaSledovaniTV

Speciál: Televizory

Nový televizor vybírejte pečlivě. Kolik do něj chcete investovat, na jaké ceně začínají kvalitní modely? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.

Doporučujeme také redakční výběry televizorů:

Určitě si přečtěte

Články odjinud