plawa  |  15. 10. 2008 08:49

Clanek super, prijde mi to jak kdyz clovek ladi sedacku v aute, ktera ma 12 motoru - je to v podstate zaruka toho, ze at to nastavite jakkoliv, nikdy to nebude optimalni. Tusite, jestli u nas existuje nejaka firma, ktera by byla schopna prijet s veskerym vybavenim a know-how a za cenu idealni nizsi nez cena sondy zkalibrovat projektor pro podminky daneho prostredi? Pripadne jeslti to nejaky prodejce nabizi jako poprodejni sluzbu.Diky.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zdeněk K  |  15. 10. 2008 09:28

Vzhledem k tomu že mít sondu nestačí ale je nutné mít i vědomosti o tom co se vlastně dělá tak bych to s tou službou neviděl nijak nadějně. Respektive ti kdo ty vědomosti mají tak většinou nemají čas na kalibraci jediného projektoru - cesta + čas za samotnou kalibraci atd.. a koupě sondy je na dvě věci neboť bez vědomostí napácháte více škody než necháním projektoru v továrním nastavení.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zdeněk K  |  15. 10. 2008 09:33

V textu vidím několik zásadních chyb - případně nepochopení problému ale může to být i chyba jinde než na straně autora a to na straně požitého SW a tím následně i u autora.
Jaké je porovnání výsledku a samotných možností SW ColorHCFR a třeba MonacoOPTIX 2.0 Pro? - ptám se neboť jsem líný člověk a nechce se mi stahovat a testovat program který pravděpodobně nic moc kvalitní výsledky dávat nebude... .

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jakub Olexa  |  15. 10. 2008 11:35

Obavam se ze chcete srovnavat nesrovnatelne. MonacoOPTIX 2.0 stejne jako dalsi nastroje dodavane k sondam vyrobci at uz se jedna o DataColor/ColorVision nebo Xrite, slouzi ke kalibraci pomoci zobrazovaciho ICC profilu zarizeni pro zobrazeni co nejsirsi skaly barev co nejpresneji. Naopak ColorHCFR nebo CalMan slouzi ke kalibraci zarizeni jako takoveho bez pouziti ICC profilu a to tak aby obraz a barevne podani odpovidalo smpte standardum. Je jen malo zarizeni pro prehravani, ktera by umoznovala kalibraci pomoci ICC - v podstate jedine pokud prehravacem je pocitac (media centrum) - takze je nutne delat kalibraci zobrazovaciho zarizeni a to pro kazdy vstup/zdroj signalu oddelene. K tomu se pouzivaji programy jako je ColorHCFR ci CalMan, ktere toto umoznuji v kombinaci s kalibracnimi disky/generatory obrazcu. Srovnani ColorHCFR ktere je opensource a CalMan (komercni) je pak jine tema a samozrejme by melo smysl, stejne tak jako srovnani presnosti sond (Spyder2 je vsechno jen ne presna), nebo vhodnosti sond podle typu zobrazovace.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zdeněk K  |  15. 10. 2008 12:09

Právě že MonacoOPTIX 2.0 Pro (nikoliv verze základní) se dá použít i pro výborné nastavení zařízení a to v kvalitě která dalece přesahuje možnosti mnoha konkurentů. Co se týká ostatního tak by asi bylo třeba provést zkoušku přímo na projektoru a teprve podle toho připravit vhodné podmínky pro konkrétní projektor a místnost. Jinak jaká je stabilita projektorů obecně? Jak se mění zobrazení v závislosti na době od začátku projekce a jak dlouhodobě?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jakub Olexa  |  15. 10. 2008 12:28

Nemam s Pro verzi zkusenosti. Zkousel jsem ruzne manualni rezimy u softu co jsou ke Spyder3 a i1 a tam ty vysledky byly otresny... defacto pouzitelny pouze k nastaveni svetlosti a kontrastu, zbytek byl pro smich.Ja osobne se zabyvam Plasmami a LCD televizemi, takze v oblasti kalibrace a provozu projektoru nemam zkusenosti.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
talkron  |  15. 10. 2008 20:00

jako sonda Spyder zas tak hroznej není, 2 jen čte blbě barvy pod 30IRE(a zvládnout červenou v nejtmavších částech šedé škály je u LCD projektorů stejně občas neřešitelný problem...zvlášť když když člověk musí naopak krotit modrou na druhém konci). koneckonců je to původně kontakní sonda, EyeOne by měla být daleko lepší, ale taky stojí o další 2 litry víc. Na pečlivě udělanou ruční kalibarci se Spyder použít dá. V každým případě vypadá obraz projektoru po ní daleko líp než před ní...HCFR je vesměs honocenej velmi dobře, bez ohledu na to, že je to freeware...nějaké kontroverze byly jen kolem jejich ideálního průběhu gamma korekce(ta je ale jen doporučená né nucená), ale zatím se na AVS nikdy neshod zda se pro na 2.2 kalibrované programy nemají vlastně zobrazovače kalibrovat na 2.5(jedna z vícero nekonečných debat na výsledku kterých se neshodnou ani renomované kalibrační kapacity, které tam přispívaj). Mě přijde optimální 2.2

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
talkron  |  15. 10. 2008 19:32

Než se rozjede lampa na plný výkon trvá zhruba hodinu (+-), pak už se obraz nemění. S TW1000 jsem teď za 1000 hodin a obraz se mi zdá lepší(prosvícenější) než před rokem. Před 1000 se ale lampa tvářila, že jí ubývá sil, což dělaly i lampy v Sanyu PLV30 a Hitachi TX-100. Po 2000 hodinách ale začnou ochabovat doopravdy. Na netu jsou popisované ale i jiné zkušenosti z delšího provozu, tohle sou jen mé osobní. Třeba postupný pokles jasu už po pár stech hodinách sem sám neregistorval na žádném ze 3 zmiňovaných.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
peo  |  15. 10. 2008 12:39

Vlastním projektor i jednu ze zmiňovaných sond, a pokud by někdo kalibraci chtěl provést tak mu je článek absolutně na ... Pokud chtěl autor článkem říct že existují kalibrační sondy a je s nimi možné kalibrovat projektory mohl to napsat v jedné větě, protože víc informací na skutečnou kalibraci se z článku z podstatě nedozvím. Je v něm sice spousta líbivých grafů a tabulek které jsou ovšem dobré na ohromení čtenářu, praktické informace ovšem jaksi chybějí...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Karel  |  15. 10. 2008 13:40

Nemůžu souhlasit. Podle mně článek neříká "existuj sondy", ale "existuje kalibrace, což je to a to". Nevím, proč psát návod na kalibraci, každý, kdo pochopí tuhle nutnou teorii, tak to zvládne sám. Kdo ji nepochopí, tak má smůlu ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
15. 10. 2008 13:30

Díky za fajn článek. Mám doma druhým rokem VW50, tak se asi konečně vrhnu na pořádnou kalibraci.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Hugo  |  15. 10. 2008 14:09

Článek to je poměrně hezký, ale nic doma kalibrovat nebudu. Já se každý večer koukám na filmy nebo na TV signál a né na testovací obrazce. Každý film má vyvážení bílé a barev nastavené trochu jinak. Nastavil jsem to doma prostě ručně podle citu na HD signál z kamery a konec. Filmy jsou podle mne v pohodě, a u TV by to chtělo možná malinko stáhnout barvy, ale jen u některých stanic nebo jen u reklam a to asi nelze.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jakub Olexa  |  15. 10. 2008 21:42

Zabyvam se profesionalne zpracovanim videa a kalibrace zobrazovacich zarizeni je pro mne nutnost, kterou provadim na nasich zarizenich co 2-3 tydny + kalibrujeme televize zakaznikum. Obecne jsme poznali nekolik druhu zakazniku:
1) bohy - to jsou ti, jez dokazi zkalibrovat vlastnim zrakem a nikdy nepriznaji ze by potrebovali kalibraci jako sul
2) bohemy - to jsou ti, kteri nakupuji televizi podle ceny (neboli Pioneer a Loewe preci musi byt nejlepsi kdyz jsou nejdrazsi) a kalibraci si nechavaji udelat, aby o tom mohli informovat zname (kteri pak chteji kalibraci taky a to nam dela samozrejme radost), nicmene velmi brzo si televizi rozsteluji.
3) techno-fandy - to jsou ti, kteri nakupuji televizi po nastudovani veskere mozne literatury a recenzi a chteji co nejlepsi obraz, ktery bude co nejlepe s pouzitim jejich techniky odpovidat tomu jak byl natocen
4) televizaky - to jsou ti, pro ktere je televize uzasnym konzumnim zarizenim, ktere musi mit co nejkouzelnejsi barvicky a vybiraji podle toho na ktere v obchodaku "to co pousteli vypadalo nejlip".
5) pragmatiky - to jsou ti, kterym nevadi ze je jejich televize 15 let stara, protoze stejne koukaji jen na zpravy a naopak ocenuji ze ty hruzy temer nevidi Kategorie 1, 4 a 5 je zbytecne k cemukoliv presvedcovat, nebot je to nemozne (1), nebo zbytecne (4 a 5). U kategorii 2 a 3 je naopak nutne aby existovali clanky jako je tento, ale nejen na tema projektory, ale obecne veskera zobrazovaci technika. Casto se totiz zapomina na to, ze ti kdo film/serial/porad nataceli, strihali, gradovali to delali s nejakym zamerem a ridili se urcitymi standardy. Temto standardum odpovidalo veskere zarizeni ktere pouzivali a pokud neco udelali temne, barevne, bezbarve, svetle, nebo jakkoliv jine, tak to udelali zamerne a nebylo to dusledkem chyby. Pokud vsak v domacnosti porad sledujeme na nezkalibrovanem zarizeni, pak jsme sami proti sobe a ochuzujeme se o cast zazitku, nebot nas vjem neodpovida zameru autoru. Pokud uz tedy investujeme desetitisice do televizi a audio systemu, meli bychom brat v potaz i to, ze je nutne je nastavit aby poskytovali ocekavane vysledky. Samozrejme nikomu kalibraci nevnucuji, lecdky si rikam ze kalibruju zbytecne, ze on si to zakaznik stejne rozladi 2 hodiny po tom co odejdu, ale to uz neovlivnim. Faktem vsak je, ze s kalibrovanym obrazem se musi clovek szit. Pokud cele roky koukate na prepaleny obraz plny "zivych barev" a napaleneho kontrastu, tak pro vas prvni dny s kalibrovanym zobrazovacem budou pokusenim zmenit nastaveni, nebot vam to prijde takove matne. Obvykle zakaznik doceni kvalitu az po tydnu az 14ti dnech kdy si zvykne a zacne vnimat ony drobne niance - hlubsi obraz, cistsi prechody ve stinech, barevnost ktera oslovi, proste zazitek z filmu je takovy jaky autori zamysleli. Doufam ze v budoucnu na AVmanii vyjde vice clanku na toto tema a obecne se v odbornych casopisech nebude pouze hovorit o tom ze "televize ma vyborny obraz", ale o konkretnich meritelnych hodnotach (a svitivost ani kontrastni pomer nejsou objektivni hodnoty, ktere by vypovedeli cokoliv o kvalite obrazu).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Milan  |  16. 10. 2008 11:02

Pekne napisane.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Filip  |  16. 10. 2008 13:36

Prosim o radu. Mam k projektoru zapojen popcornhour. Jak tedy provest kalibraci ? Normalne pres PC a pak jenom prepojit ? Nebo to lze nejakym zpusobem i pres PCH. Diky za info.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jakub Olexa  |  16. 10. 2008 14:02

Kazde zarizeni ma trosku jiny vystup a to do te miry ze dva stejne modely blu-ray prehravace budou mit kazdy trosku jine hodnoty vystupu (samozrejme zde ten rozdil bude minimalni, ale bude), proto se vzdy kazdy vstup na zobrazovacim zarizeni musi kalibrovat pro konkretni zdroj signalu. pokud tedy chcete kalibrovat pro popcorn, pak musite pouzit i popcorn jako zdroj signalu. vidim ze ma podporu h264, takze by mohl zkousnout AVS HD 709 Bluray ve formatu AVCHD jako image (to jen tak odhaduju, nikdy jsem popcorn nevidel). Pokud ne, tak bude nutne vytvorit vhodny image obsahujici tyto kalibracni screeny, samozrejme tak aby se pouzil co nejlepsi transcoding - to uz je ale tema samo o sobe. Predpokladam ze na avsforum.com by se mohlo vyskytovat nejake jiz hotove MKV k temto ucelum.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jakub Olexa  |  16. 10. 2008 14:06

Ted koukam ze popcorn podporuje VC1, takze v pripade ze budete tvorit vlastni kalibracni image, volit prave kodek VC-1. Teoreticky by slo vyuzit schopnosti zobrazovat BMP obrazky, ale tady je potreba brat v potaz, ze popcorn nemusi mit stejnou interpretaci barev u videa jako u statickych obrazku.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Filip  |  16. 10. 2008 14:28

AVS HD 709 Bluray se da nekde stahnout ?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jakub Olexa  |  16. 10. 2008 14:31

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Filip  |  16. 10. 2008 14:35

Perfektni. Dekuji.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Vlado  |  30. 04. 2009 23:06

je možné urobiť kalibráciu + nastavenie projektoru SANYO PLV Z700 v Bratislave (SK)máte nejaký kontakt?predom ďakujemVladomobil +421 903 256 353
ha.co@seznam.cz

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
pyramidak  |  20. 01. 2015 13:36

Pokud potřebujete zkalibrovat barvy projektoru v Praze: lcd.jantac.net

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory