mepp
27. prosince 2023 • 13:20

Když odmyslím to, že článek je hlavně dělaný jako obal na ten prodejní widget na sluchátka tak obsahuje i zjevné nepravdy. Ne, ani audiofilské sluchátka nekupuješ na desítky let. Jednak po nějaké době je prostě nemáš kam zapojit, protože se prostě změní v průběhu času technologie přenosu zvuku a druhak i lidský sluch se v průběhu času mění.

Petr Sokol
27. prosince 2023 • 14:08

Naprostý bláboly. Za posledních několik desítek let se co se týče zapojení technologie nezměnili a zapojit tak sluchátka lze pořád do všeho do čeho je šlo zapojit před lety, v tomhle segmentu se pořád používají různý rozměry jacků, 2,5mm, 3,5mm 6,3mm atd. to je v tomhle odvětví naprostej standard a když je potřeba, tak je snadný použít přechodky a redukce, i to je naprosto běžný už dlouhý léta a léta.A to jak se v průběhu času mění lidskej sluch nemá s ničím v článku společnýho zhola nic.

martas38
27. prosince 2023 • 16:52

Jak je nemám kam zapojit? Jacky 6,3, nebo 3,5 existují už asi 40 let a stále je najdeš i na nejmodernějších zařízeních. Nehledě na to, že 90% moderních sluchátek má uživatelem vyměnitelný kabel.

radon
27. prosince 2023 • 9:29

při tom výběru sluchátek by si měl každý ideálně vyzkoušet (v klidu doma) nějakou širší paletu sluchátek na hudbě, kterou poslouchá. Poptat se kamarádů, půjčit si od nich i audiofilní modely, zajistit si kvalitní zdroj hudby (problém komprese dynamiky a kodeků), naposlouchat si perfektně 3-5 skladeb a porovnávat. Možná by zjistil, že mu hraje vše stejně (uši), že mu nejlépe vyhovují nějaké levné DJ sluchátka (na techno) nebo by si uvědomil, že ta plochá hudba, kterou doposud poslouchal může být o dost barevnější, než zatím znal. Říká se tomu "vybírat si věci poučeně a na míru" :-).
Každopádně žijeme v jiné době, mohutné hifi v domácnostech nahrazují (mono) BT repráky a sluchátka s ANC. Nové generace budou mít hudbu jen pro podkres. No alespoň většinou :-).

zivyk
22. března 2023 • 11:18

Nie som hifista ani audiofil, ale sumitka nepotrebujem. Mame doma niekolko:
bezdrotove kostky na mitingy (vydrz, ovladanie, daju sa sparovat s dvoma ntb, co ocenujem, jbl)
bezdrotove na usi pre nastrocneho (vydrz, ovladanie, anc on/off, skladnost - vlezu medzi zosity, jbl)
kablove k tv (dlhy kabel, prijemne nausniky, ziaden marketing = stali strasne malo, panasonic monitor)
-vsetky maju dobry zvuk, basy hraju normalne, cenovo vsetky ok (ani malo, ani prehnane vela)

endemit
22. března 2023 • 10:52

Tak já nevím. Občas vídávám třeba v tv jak někteří špičkoví muzikanti či kapely nahrávají ve studiu desku, která je posléze uznávána jako špičková, a to i po zvukové stránce. Na hlavách mají např. toto - AUDIO-TECHNICA ATH-M50x a jak vidět, stačí jim to. Potom si desku koupí "audiofilové" se sluchátky za 100000 + řetězec za další velké prachy a rozplývají se nad tím, že slyší i to, co na desce ani není nebo nemá být.

Fagaraš Chalturščik
22. března 2023 • 13:37

Co to melete za nesmysly?

martas38
22. března 2023 • 14:28

A nemáš třeba pocit, že nářadí na domácí poslech a na nahrávání ve studiu se může lišit? Že třeba ten umělec tam slyší doprovod jako podkres, ale ty si pak doma vychutnáváš hudbu jako celek a že ten umělec tam proto aby držel rytmus nepotřebuje slyšet každý mikrodetail (který tam samozřejmě je) na rozdíl od tebe doma? Nebo dokonce to, že ten doprovod co mu hraje do uší při záznamu jeho stopy nemusí být totožný s tím, co ty pak máš doma na tom albu?
Náš profesionální řidič rozvozce pizzy má starou otřískanou Fabii. Tak na co já bych si kupoval BMW, musí mně stačit taky Fabia....

Fagaraš Chalturščik
22. března 2023 • 14:41

Asi je to nějakej naivní pubiš. :-P Shodou okolností jsem měl to štěstí nahrávat desku v jednom studiu v Praze. A sluchátka jsme měli jen samozřejmě jako odposlech. Každej z nás si podle potřeby namíchal to, co potřeboval slyšet víc - každej jsme měli u sebe malej mixáček a z režie do něj zvukař pouštel jen 4 stopy. Představa pána výše, že sluchátka slouží takhle k masteringu, je naprosto naivní.

martas38
22. března 2023 • 14:44

Přesně tak. Zahnáno do extrému tam nemusí ani slyšet hudbu, ale metronom...

Fagaraš Chalturščik
22. března 2023 • 14:50

To ani nemusí být extrém :) Pokud nějaká kapela nahrává postupně po stopách, někdo upřednostní klik (tedy pokud to je nutné mít ten metronom - např. když máte k hudbě třeba smyčky a samply, který musí sedět). S tím sem se už taky setkal. Každopádně díky za pokec.

Ropotam0
21. března 2023 • 23:19

Problém hifimaniaků (ke kterým se řadím) v honbě za dokonalým poslechem je, že i když pilují poslechový řetězec od zdroje k reprobednám, nakonec narazí na zásadní problém, a to je dobrá poslechová místnost, na kterou má štěstí málokdo. Nakonec jsem svoji snahu věnoval sluchátkovému řetězci od převodníku, přes sluchátkový zesilovač až po sluchátka a peněz nelituji. Pro někoho je pár desítek tisíc horentní suma a klepe si na čelo, pro někoho je to málo, já se snažil o nejlepší poměr výkon/cena. Problém je jeden, a to zásadní: zjistíte, jak moc nahrávek, které jste považovali za zásadní, stojí technicky za prd. Ale začnete zároveň objevovat i jinou muziku založenou na technice a detailu. A také radost z pouštění starých elpíček ;-)
SCHIIT MODI MULTIBIT / ASGARD ii / HIFIMAN 560

martas38
22. března 2023 • 0:13

Ano, to je pravda. Ale když má člověk i kvalitní nahrávky a navíc se mu protíná to obsahově zásadní s technickou kvalitou (za mě třeba kapely Pink Floyd, Dire Straits)...
Bohužel nejsem milovník hučení jehly v drážce a praskání prachu, ale musím uznat, že dynamika tam občas bývá excelentní

Anonymizovaný
22. března 2023 • 0:58

To málokterej hifista je "milovník hučení jehly v drážce a praskání prachu," ale pokud někomu při poslechu LP hučí jehla v drážce tak, že to překáží při poslechu, a/nebo mu "praská prach" na deskách, tak v obou případech dělá něco špatně. Už jen ten prach, to je první základní pravidlo poslechu gramofonu, prach na desce nemá co dělat a pokud ho tam někdo nechá, tak to není chyba toho vinylu, ale toho uživatele. Na to si pak ale ten uživatel nemůže stěžovat.
Gramofon není levná ani jednoduchá záležitost, musí se vědět jak správně na to, je potřeba mít kvalitní vybavení (pro poslech LP na hifi úrovni je v dnešní době s dnešníma cenama naprostý minimum nějakejch 60 000,- až 70 000,-, je totiž potřeba koupit nejen gramofon, přenosku a phono předzes, ale taky pračku na LP a kdejaký věci potřebný pro nastavení, provoz a údržbu gramofonu), pak se musí gramofon velmi pečlivě umístit/ustavit a nastavit, pak je potřeba mít desky v perfektním stavu, věnovat čas jejich vyprání a teprve pak přichází na řadu poslech.
Ale když člověk ví jak na to a věnuje tomu ten čas a prostředky atd., tak dynamika je tam excelentní ne občas, ale často, to opět záleží na zvukovej kvalitě nahrávky/vydání, stejně jako u kterýhokoli jinýho nosiče. A skvělých nahrávek/vydání alb jsou na LP celý tuny. Gramofon přináší špičkovej poslech s takovým zvukovým charakterem, kterej digitál poskytnout nedovede, jen to není na tři kliky myší, jak by si to spousta lidí přála.

Ropotam0
22. března 2023 • 8:45

LP desky jsem zmiňoval víceméně z nostalgie, ten "obřad" pouštění desek je zážitek sám o sobě. ;-) Nejsem výhradní zastánce desek. Jinak spousta, ne-li většina nahrávek jde sehnat v hi-res rozlišení. CD nosiče se odepsaly samy díky příšernému snižování dynamiky a vysoké kompresi nahrávek, aby se vyhovělo levným zařízením, která nejsou schopná dynamické nahrávky uspokojivě přehrát. Pak je vše narvané do rozsahu 4-6 dB a je vymalováno. Ne nadarmo jsou ceněné remastery ze studiových pásů od firem, jako jsou Kron Studio Lab (KSL) nebo Mobile Fidelity Sound Lab (MFSL), které se, mimo jiné, můžou vysokou dynamikou pochlubit. Nevím, jak vy, ale já si někdy ten šum a praskot desek masochisticky užívám. Do gramofonu jsem investovat nemusel, mám starý NC500 ze kterého vycházela u počátečních modelů firma Pro-ject. Ono se na té pětistovce vlastně nic nového vymyslet nedá, má v základu všechno, co má poctivý gramofon mít, pominu-li vyšší level jako jsou přímé náhony, oddělený motorový modul nebo jiné fičury, za které už je třeba sáhnout hlouběji do kapsy.
Tohle všechno, opakuji, má jen jeden problém, člověk začne sakramentsky rozlišovat dobré a špatné nahrávky, a k tomu pomůžou právě ta kvalitní sluchátka.

Anonymizovaný
22. března 2023 • 11:27

V Hi-Res nelze ani zdaleka sehnat většinu nahrávek, naopak, naprostá věšina nahrávek v Hi-res neexistuje. A CD se samo neodepsalo. Zaprvé CD za nic nemůže, CD je jen nosič zvuku, úplně stejně jako ten Hi-res. A zadruhé na CD a LP stále historicky existuje zdaleka největší množství zvukově skvělých vydání alb. Ono je to prostý, když na CD ve studiu udělají kvalitní nahrávku a vydají to na CD, tak to CD zní špičkově, když udělají mizernou nahrávku, tak to CD zní mizerně. A to platí úplně stejně pro všechny nosiče bez jediný výjimky, CD, LP, SACD, HDCD, XRCD, DVD-A, Blu-ray Audio i Hi-res.
Navíc Hi-Res se vyplatí v podstatě jen v případě klasiky, ale v mainstreamových žánrech (rock, metal, pop, elektronika....) vychází v případě nový hudby ve většině případů v Hi-Res ten stejnej master jako na CD, takže je to v tom Hi-Resu úplně stejně zprasený do toho DR4 až DR6 jako na tom CD, jen to má jinou vzorkovací frekveci a bitovou hloubku. A v případě remasterů starých alb zase když už něco vyjde v Hi-Res ve zvukově skvělej verzi, tak to ve většině případů s největší pravděpodobností existuje na starých CD i LP buď ve stejně kvalitní nebo dokonce i ve zvukově ještě lepší verzi než v tom novým Hi-resu.
Najdou se výjimky, jistě, ale bohužel jich zas tak moc není.A to víš že se "na tej pětistovce" dá vymyslet kde co novýho a lepšího, pro kvalitní poslech hudby z gramofonu je potřeba kvalitní přenoska a když takovou přenosku dáš na tykovýhle gramofony jako jsou tyhle starý tesly, tak teprve pak se dost často ukáže jak se věci ve skutečnosti mají a vyplujou na povrch všechny nedostatnky těchhle gramofonů. Ale ano, jak jsem říkal, poslech z gramofonu na Hifi úrovni není levná záležitost.A k rozlišování dobrejch a špatnejch nahrávky, nejsou potřeba kvalitní sluchátka. Jistěže kvalitní sluchátka to usnadní, ale rozdíly mezi kvalitníma a mizernýma nahrávkama jsou slyšet v podstatě na čemkoli, klidně i na levných plastových pasivních repráčcích za 3000 Kč a zesilováčku za 3500 Kč a stejně tak i na levných obyčejných sluchátkách.

tubik
22. března 2023 • 10:54

Jenze co se tyce te dynamiky vinylu, tak i pokud se pouzije stejnej master pro CD a vinyl, tak pro vinyl se musi jeste dodatecne upravovat pomoci filtru, coz muze zvysit DR. A pak to lidi porovnaji, vidi, ze vinyl ma vyssi DR nez CD a hned zacnou tvrdit, ze CD je zkomprimovany a vinylova verze je mnohem lepsi a dynamictejsi...

Anonymizovaný
22. března 2023 • 11:50

Ano, tohle obojí tvrdí spousta lidí, ale ono je to trochu jinak.
S úpravou toho masteru to takhle jednoduchý fakt není, nestačí jen prohnat to nějakým filtrem, ten master se musí pro LP upravit podle RIAA korekce a podle odlišností a vlastností toho nosiče atd. A i přesto pak hrajou ty LP mnohdy alespoň o trochu líp než současně vydaný CD, a nezřídk i výrazně líp než současně vydaný CD. Mám spoustu vydání alb na současně vycházejících CD a LP a když to porovnávm, ten rozdíl je nezřídka i docela velkej ve prospěch LP. Ale i LP samozřemě Loudness War zasáhla, ale, my nemáme jen tyhle nový LP, na trhu je mnohem větší množství starých LP než těch nových. Těch starých jsou miliony a miliony a miliony kusů a tyhle starý LP nejsou zmršený kvůli Loudness War, protože vzniky ještě před ní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Fagaraš Chalturščik
22. března 2023 • 14:45

:tleskani Vašim znalostem. Jen doplním, že dělat z CD masteru vinyl, se prý bohužel děje a je to prý strašná zvuková prasárna.

Anonymizovaný
22. března 2023 • 16:44

Ono to není tak horký. Tohle to jsou takový ty dnes už klasický extremistický hifistický histerie. Použít stejnej základní mix/master pro CD i LP se děje od doby, kdy se objevilo CD, to není nic co by jakkoli vadilo. Pro každej ten nosič se ten master ale upravuje jinak. Pro LP nelze použít CD master bez přizpůsobení tej LP technologii.Ono nejde o to v jakým rozlišení se s nahrávkou pracuje, vůbec nevadí, že se jako základ pro LP použije mix/master pro CD, důležitý je jak kvalitně se to udělá. Například dnes už legendární album Brothers in Arms od Dire Straits, to je naprosto špičková nahrávka, prostě top, a to jak na CD, tak na LP, a když se to udělá správně, tak i později v podobě různých remasterů (bohužel jsou samozřejmě i zmršený remastery, ale existujou i zvukově skvělý). A jak tohle album i vznikalo a jak se dělaly ty špičkový pozdější remastery? Master pásky Brothers In Arms byly nahrávaný na 24 stopým Sony PCM-3324, kterej zvládá "pouhých" 16 bit a 48kHz:
https://www.altei.cz/wp_apogeedigital/wp-conte... ...
A například tohle SACD od Mobile Fidelity z roku 2013:
https://www.discogs.com/release/5016061-Dire-Stra... ...
https://dr.loudness-war.info/album/view/70185...
a tahle dvoj LP taky od MoFi z roku 2015:
https://www.discogs.com/release/6717429-Dire-Stra... ...
https://dr.loudness-war.info/album/view/124608...
byly oboje dělaný tak, že se ty původní digitální pásky v rozlišení 16/48 převedly na analog, aby pro tahle vydání mohly bejt mixovaný na analogovým SSL mix pultu, na kterým byl následně pro tahle dvě vydání vytvořenej dvoustopej mix v rozlišení "pouhých" 16 bit a 44.1 kHz.
Ano, tahle dvoj LP i tohle SACD od MoFi byli vytvořený z "pouhýho" 16/44.1 mixu a přitom jsou obě tahle vydání zvukově špičkový. Když zvukaři a inženýři ve studiu ví co dělají a umí dělat svou práci dobře, tak jim i tohle bohatě stačí k tomu aby vytvořili špičkově znějící SACD i LP.

honcka
24. března 2023 • 16:40

Prostě je to koníček a holt koníček stojí peníze, mě stačí studiový Beyerdynamic DT990, ale nechápu, proč bych měl odsuzovat někoho, kdo vytopí svých pár desítek tisíc za audio, to bych mohl stějně tak odsuzovat toho, kdo vytopí stejný peníze za to, že tejden se nechává dokolečka tahat do kopce, aby pak vzápětí mohl jet dolů, já zase podobný peníze dávám za rybičky, korály a techniku do akvária.

Memaxoq
26. prosince 2023 • 17:51

Vidím to tak nějak podobně ,mám též Beyerdynamic ,ale DT1990 ,a zvukově mi maximálně vyhovují. Jen jsem nějak nepochopil ,kde autor článku přišel na to , že uzavřená sluchátka mají větší ,hutnější bas než otevřená ,já bych řekl, že je to spíš naopak.

martixyz
21. března 2023 • 19:35

Pohodli mam daleko vetsi u bezdratovych. Prijdu domu, nasadim a jedu. Jdu do koupelny, uklizet, varit, cokoliv. Totez pri skedovani video vlipu, filmu, atd. Muzu tancocat,vsechno. S dratovejma strhnu pocitac na zem a kabel prekazi. Zvuk mi jde z pocitace

Anonymizovaný
21. března 2023 • 20:42

Ne každej potřebuje u poslechu hudby pogovat, že přitom až strhává notebook ze stolu, nebo u sledování filmu vysávat podlahu. Já při poslechu hudby poslouchám hudbu, netancuju balet. A při sledování filmů sleduju ten film, necestuju u toho po domě s mopem v ruce, páč to pak jaksi mám z toho filmu kulový.
Je to o tom co chceš a jak jsi na to náročnej. Běžným posluchačům stačí i ty bezdrátový sluchátka a k nim spotify. Hifista je ale jaksi náročnější, ten bude řeši kvalitní sluchátka (tudíž bezdrát ho ani nenapadne) nebo repro, zesilovač, (SA)CD přehrávač, gramofon atd. a k tomu kvalitní nahrávky/vydání alb.

radon
27. prosince 2023 • 9:13

vy musíte být ženská :-), ty umí dělat paralelně více činností. Já takhle mohu fungovat při rádiu nebo při hudbě, kterou mám "na pozadí". Ale když si najdu své oblíbené album (a že jich za těch 60 let je), tak potřebuji soustředění, těším se na ten pocit prostoru, nástroje kterých je při takovém poslechu dvakrát více, jak se vynořují z různých míst, na tu čistotu, dynamiku a mozek jede klidně o vteřinu napřed, ta hudba je v něm uložena jako v nějakém notovém zápisu a teď, teď zazní ten zvuk, který jsem v nahrávce začal vlastně slyšet až když jsem si pořídil lepší audio a už jsem přitom tu nahrávku deset let neslyšel ... :-).
Ale jo, žehlit bych přitom samozřejmě mohl :-D

K8MKIII
21. března 2023 • 16:23

Jeden proti? A třeba cena? :sok:

martas38
21. března 2023 • 16:50

Koníčky prostě něco stojí... Ona taková výbava rybáře který tím žije a věnuje tomu většinu volného času taky nestojí dva tisíce. Myslivec si může koupit starou kulovnici za deset tisíc a nebo novou vysoce kvalitní za 210 tisíc. Kde je to jinak? U aut, motorek? Modelové železnice? Sportovního náčiní? Pracovního nářadí?

DrSid42
22. března 2023 • 0:23

Proc cena ? BD 990 pro je dnes pod 4k. Neni to vylozene hifi, ale lisi se to zejmena cenou :zelenac:

martas38
22. března 2023 • 0:32

Ano, to je pravda, za pár tisíc se dají pořídit solidní sluchátka a k nim i DAC/Amp. Třeba zmíněné Beyerdynamic jsou celkem solidní základ a je to myslím hodně dobrý vstup do hi-fi světa. U těch DT990 bych se vůbec termínu hi-fi nebál.

pucmeloudek
21. března 2023 • 13:27

"Svět audia je velmi pestrý a byla by škoda neprozkoumat všechny jeho možnosti."
No ja vam teda nevim, ale to snad i troleni na diskuzich dava vic smyslu nez utracet desetitisice za ... ja vlastne ani nevim za co. Za to, ze mi to cikne o 0,05% do ucha jinak?

martas38
21. března 2023 • 15:19

Přitom stačilo napsat pár slov: Pro mě to není, já to neocením/nepoznám.

Ropotam0
21. března 2023 • 23:29

Pokud ti stačí autorádio při cestě do práce a doma plastová věžička za dva tisíce, není to přece nic proti ničemu a ty jsi spokojený a je to tak v pořádku. Časem pochopíš, že jsou na světě lidi, kteří v muzice nacházejí něco jiného než ty a jsou ochotní si za kvalitu připlatit, protože jim k poslechu logicky elektronika od vietnamců nestačí. A nehledej v tom vůči sobě žádnou impertinenci. Anebo to nepochopíš a je to také jedno ;-) :-))

ja.viper
21. března 2023 • 10:22

A nebo je treti varianta a koupit si Audifilni TWS sluchatka s ANC a dlouhou vydrzi a pohodlnym nosenim Focal Bathys.
https://www.hifi-voice.com/vsimli-jsme-si/4025-prich... ... proc delat kompromis kdyz muzete mit oboji ;)

Anonymizovaný
21. března 2023 • 11:11

Pokud chceš obojí, tak to vždy bude nějakej kompromis. Buď zuvková kvalita, nebo bezdrát (a ANC a další tyhle funkce bezdrátů), kombinovat tyhle dvě věci jde vždy jen do určitý míry. V současnej době s dnes používanejma technologiema nelze mít stejnou kvalitu zvuku u bezdrátů (a ANC atd.) jako u kabelovejch sluchátek. A už vůbec ne za stejnou cenu.

mh77
21. března 2023 • 11:21

Tyhle Focal bud hraješ bezdrátově nebo je připojíš USB kabelem a DAC mají v sobě integrovaný a podle značky bych řekl, že bude i kvalitní.
A ANC zapneš/vypneš podle potřeby.

Anonymizovaný
21. března 2023 • 12:53

Přesně tak, jak jsem říkal, vždy je to kompromisní řešení.
Integrovanej DAC a zesilovač je napájenej jen z baterky nebo přes USB, tudíž žádnej velkej výkon se nekoná. A taky ten DAC a zesilovač a baterii atd. nedal ten výrobce do těch slucházek zadarmo (a to ANC taky ne i když ho nebudeš používat stejně si za něj musíš zaplatit), za to všechno si u těchhle sluchátek musíš připlatit. Čistě drátový sluchátka jsou v podstatě jen kabel a měniče, žádná baterie, žádnej DAC, žádnej zesilovač, žádný ANC, žádná elektronika atd., takže za stejnou cenu můžou bejt čistě drátový sluchátka kvalitnější, nebo můžou bejt stejně kvalitní za citelně nižší cenu.
Když máš čistě drátový sluchátka, tak si můžeš vybrat jakej DAC a jakej zesilovač si k nim pořídíš. Klidně i dost výkonnej zesilovač napájenej normálně ze sítě, ne jen z několika voltovýho USB. S integrovaným řešením máš co máš a s výměnou za vyšší výkon a kvalitu máš smůlu.

mh77
21. března 2023 • 14:55

Myslel jsem to tak, že ty sluchátka májí bud bezdrátový digitální "vstup", ale přes nějakej ztrátovej kodek, nebo digitální vstup přes USB v plný kvalitě bez komprese.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Anonymizovaný
21. března 2023 • 15:20

Ano, Já to chápu, vím jak jsi to myslel. Proto odpovídám jak odpovídám, protože to nic nemění na tom, že je to pořád kompromisní řešení, přesně jak jsem řekl na začátku.

ja.viper
22. března 2023 • 11:42

A jeste kdyz se podivate kolik oceneni v Audiosvete dostalo
https://www.focal.com/en/headphones-0/headphone... ... A na audioholic.com je zaradili jako nejlepsi bezdratove sluchatka
https://www.audioholics.com/product-awards/2022-audio... ... Nerikam ze jsou to nejlepsi sluchatka, ale pokud chci dosahnout maxima pri bezdratovem prenosu tak tohle bude nejlepsi volba

Anonymizovaný
22. března 2023 • 12:10

Ano, ale i kdyby to skutečně byly nejlepší BT bezdráty, tak oproti drátovým sluchátkům jsou stále kompromisním řešením a drátový sluchátka budou hrát líp za stejnou cenu, nebo budou hrát stejně kvalitně, ale za nižší cenu.

martas38
22. března 2023 • 14:35

U bezdrátového přenosu BT je jeden droboučký problém. Dodnes to nepřenese bezztrátově ani CD kvalitu, což hodně lidí, co mají rádi kvalitní zvuk odradí.

martas38
21. března 2023 • 14:48

Kvalitní ten DAC fakt nebude.

PavelP
21. března 2023 • 15:02

Jasně, to je poznat z fotky ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
martas38
21. března 2023 • 15:24

Dá se říct, že je. Kvalitní převodník se všemi obvody okolo by se tam nikdy nevešel.

Anonymizovaný
21. března 2023 • 15:26

Ne, to je poznat, když o těchhle věcech něco víš a rozumíš tomu trochu víc do hloubky a v širších souvislostech. Ten DAC (i zesilovač) musí být miniaturní destička, která se ještě spolu s další elektronikou a baterií musí vejít do mušlí těch sluchátek, a k tomu si musí vystačit jen s napájením buť z baterky nebo z USB. Už jen to jasně říká, že tohle řešení nemůže oplývat nějakou závratnou kvalitou a s dedikovanýma přístrojema se srovnávat nemůže.

ja.viper
22. března 2023 • 11:26

Tohle generalizovani me fascinuje... lidi si nekde neco v rychlosti prectou a automaticky to odsoudi . Je jasne ze u vetsiny TWS je obrosvsky kompromis a pro konzumni poslouchani se tam nedava nic extra ale pak jsou vyjimky jako firma Focal ktera se snazi na to jit trosku jinak a kvalitne. A to mohu potvrdit jako majitel sluchatek Stellia od Focalu . Az na tu jejich kabelaz :oops:
A jak pise LUK nejdulezitejsi je mit kvalitni nahravky . A to mohu rict ze mam . Ale to ve vetsine pripadu nebude ten hlavni problem protoze zatim nejlepsi kodex AptX je stejne porad vice mene ztratovy . Ale na druhou stranu pokud se prepneme z cerno bileho sveta HIFI , ze pouze po kabelu muzem prevest nejlepsi zvuk ?
Chceme li se se priblizit co nejlepsimu bezdratovemu poslechu pak tyhle Focal Bathys jsou to nejlepi na trhu.Doporucuji se podivat na video od ZRevies ktery recenzoval jiz stovky HIFI sluchatek a presne jak tam pise na kabelove pripojeni to neni idealni ale pro bezdratovy poslech s DSP ktere maji naimplementovano je to zatim to nejlepsi co v bezdratu slysel https://www.youtube.com/watch...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Anonymizovaný
22. března 2023 • 12:08

Ano, ale i kdyby to skutečně byly nejlepší bezdrátový sluchátka, tak je tu řeč o kvalitním poslechu a pro ten budou současný BT bezdráty vždy značnej kompromis a vždy bude fakt, že kvalitní DAC ani kvalitní zesilovač v bezdrátech být nemůže, prostě se tam nevejdou a nebudou mít pořádný napájení, (zejména zesilovač).
Pro běžný/nenáročný uživatele můžou být tyhle focaly klidně konečná a nejlepší bezdráty, ale pro naprostou většinu hifistů dostačující nebudou.
A AptX není víceméně ztrátový, ten je ztrátový prakticky vždy.

martas38
21. března 2023 • 15:20

Audiofilní TWS, to je trochu protimluv, ne?

Pavol Magula
21. března 2023 • 9:15

Bezdrôtové slúchadlá už v princípe použitia audio kodekov, prípadne vstavaných prevodníkov len ťažko považovať za analitické a teda určené náročným fanúšikom audia. Navyše, ak niekto vyžaduje a používa funkciu ANC, určite nie je audiofil. Otázka kvality slúchadiel je aktuálne úplne prekrytá nič nehovoriacimi parametrami typu „hi-Res“ a pod., navyše úplne bezvýznamná v čase, kedy 90% mládeže používa ako zdroj striemovacie spoločnosti. Predháňame sa v tom, ktoré auto má vyšší výkon a rýchlosť, ale jazdiť môžeme na starých cestách s obmedzenou rýchlosťou. V práci používam 30 rokov staré slúchadlá Sony MDR-CD370, ktoré sú stále technicky v poriadku a drvivej väčšine kolegov odchovaných max. na pribalených štupľoch k mobilu sprostredkujú nebo v ušiach, doma používam výhradne 10 rokov staré AKG Q702, samozrejme s kvalitným nekomprimovaným zdrojom a všetky aktuálne hitech hlúposti sú mi úplne u zadku, pretože do tejto sféry reálne nepriniesli nič nové, samozrejme okrem prepracovaného marketingu na oklamanie zákazníkov, ktorý nemajú o audiu ani šajnu. Posledná poznámka. Audio je exaktná záležitosť, ktorá sa nemení a meniť nebude. Jediné, čo sa mení je náš sluch, samozrejme k horšiemu.

Graylag
21. března 2023 • 11:13

Tak ony jsou to hlavně dva různé světy. Bezdrátové sluchátka mají smysl tehdy, když se potřebuju pohybovat, v kterémžto případě je extrémní kvalita zbytečná, protože se stejně na hudbu nemůžu plně soustředit - Při jízdě ve vlaku nebo běhu v parku se budu jen stěží ukájet nad tím, jak slyším každý tón nejupozaděnějšího nástroje.
A naopak, pokud se doma usadím do křesla a budu se na hudbu plně soustředit, tak bezdrátová sluchátka stejně nepotřebuju. Překrývá se to snad jen v kategorii pseudo-audiofilů, kterým jde spíš o ukájení se na předražené technice a smyslově se nemají čím chlubit - ale téhle kategorii stejně nejde o kvalitu, ale jen o co nejprestižnější značku a nejvyšší cenovku

Karel Datel Vedoucí
21. března 2023 • 11:29

Ba. A drtivá většina pseudo-audiofilů je taky hluchá jak poleno.

Nedos.
21. března 2023 • 14:58

Jak kolega co si koupil Kossy, ze hezky basujou, nacez ma basy stazeny do minusu, protoze je hluchej jak poleno :-)

martas38
21. března 2023 • 15:17

U Koss je trochu jiný problém. Oni sice "hezky" basují, ale ten bas není pevný, strukturovaný s texturou, ale je jak bláto a především leze i tam, kde nemá co dělat, tedy do středního pásma. Možná proto si kolega ty basy stahuje. Na Koss je lákavá snad jen ta doživotní záruka...

martas38
21. března 2023 • 15:14

S během v parku souhlas. Při jízdě vlakem, či letu v letadle si užívám poměrně dost kvalitních drátových IEM a světe div se, dovnitř nejde nic a slyším každý tón.

PavelP
21. března 2023 • 15:16

Jenže víc než všechny ty Spotify, MP3 a následně AptX kodeky mají na kvalitu a zkreslení zvuku právě sluchátka nebo bedny (případně ekvalizér) a tady je to je lepší značně subjektivní.
Asi jako u fotek se můžem bavit, jestli JPEG komprese 95% dost dobrá a přitom je teplota barev a sytost barev úplně jiná na mobilu, TN monitoru, IPS monitoru, ... jo na úrovni pixelů jsou artefakty, ale běžně je člověk nepostřehne, krom specifických případů. A JPEG je velmi starý a primitivní kodek, který fungoval dobře i na 386, WebP je o dost lepší.

Anonymizovaný
21. března 2023 • 18:08

Tohle chce korekci, je to totiž napsáno nepřesně a zjednodušeně.
Ono totiž nelze tak docela říct, že MP3 a následně AptX kodeky mají na kvalitu a zkreslení zvuku menší vliv než sluchátka nebo bedny (případně ekvalizér), zkrátka než poslechová aparatura, ono je v tom hezkých pár háčků.
Zaprvé je řeč o kvalitních "hifi" sluchátkách (v článku tomu říkají audiofilská), kde už není přijatelný žádný negativní zkreslení/poškození zvuku kvůli nekvalitě těch sluchátek. Tady je právě potřeba rozlišovat mezi zvukovou kvalitou, zkreslováním signálu kvůli nějakej nekvalitě přenosu atp. a mezi zvukovým charakterem sluchátek.
Zadruhé, je potřeba si uvědomit, že není MP3 jako MP3, je sakra rozdíl mezi MP3 320kbps a třeba MP3 96 kbps a stejně tak je rozdíl mezi tím kdy AptX jede naplno a kdy zpomalí na polovinu rychlosti aby to BT udrželo stabilní spojení.
A zatřetí, spotify (stejně jako všechny streamovací služby) ovliní zvuk značnou měrou díky tomu, že velká část nahrávek z celýho jejich obsahu je poznamenaná Loudness War a ta dokáže poškozovat zvuk mnohonásobně víc než převod CD do MP3 128 kbps.Tím nejdůležitějším pro kvalitní poslech hudby nejsou sluchátka, reprosoustavy (případně ekvalizéry) atd., zkrátka celá poslechová aparatura, základem pro kvalitní poslech hudby jsou kvalitní nahrávky doručený do poslechový apratury bezeztrát. To je první základní a zdaleka nejdůležitější podmínka pro kvalitní poslech hudby, teprve když je splněna tahle základní podmínka, tak se můžeme bavit o kvalitním/hifi/audiofilským poslechu hudby, teprve na tejhle základní podmínce stojí jakákoli poslechová apratura. A kvalita nahrávek není daná formátem či kodekem, ani druhem nosiče, vzorkovací frekvencí, bitovou hloubkou natožpak bitratem (u bezztrátových formátů a kodeků) ta je daná masteringem/remasteringem. Na tohle je zkrátka potřeba pamatovat v první řadě, pokud chceme hudbu poslouhcat kvalitně (Hifi).

martas38
21. března 2023 • 23:12

Poslední odstavec tesat do kamene. Ona mp3 320CBR s dobrým dynamickým rozsahem hraje líp, než DSD 512, ve kterém je loudness war bída.

martas38
20. března 2023 • 21:34

Trošku mi ten článek připomíná výcuc ze zdejších diskuzí a článků na Audioreporteru....

Určitě si přečtěte

Články odjinud