Vývoji prodejů televizorů se věnuje NPD DisplaySearch se v poslední zprávě. Z grafu je jasně vidět, jak raketový růst měly LCD televizory v prvních letech. Do roku 2011 rostly bez problémů prodeje plochých televizorů, jak LCD, tak plazmy, přičemž zastaralé, rozměrné CRT obrazovky vyklízely trh. Po nástupu krize se růst zastavil. V roce 2012 celkově prodeje poklesly o 6 %, v roce 2013 o 3 %, ale „na svědomí“ to má mizení CRT a bohužel i plazmy z trhu. 2% růst prodejů LCD televizorů v roce 2013 propad zkrátka nenahradil.
Výroba a prodej LCD televizorů je v posledních letech hnacím motorem průmyslu, masové nákupy byly ovšem poháněny také digitalizací vysílání v Asii, Americe i v Evropě. V současné době je poměrně velkým tahounem Čína, předpokládá se, že oživení prodejů nastane i v souvislosti s mistrovstvím světa ve fotbale v roce 2014 a LOH v roce 2016. Na tabulce prodejů je zajímavý s jakým optimismem hledí prognóza do budoucnosti. Prodeje v posledních dvou letech stagnují, NPD ale očekává další růst. Lze si všimnout, že ani v roce 2017 není v tabulce OLED technologie. NPD DisplaySearch odhaduje, že podíl nebude dosahovat ani 1 %.

Zdroj: NPD DisplaySearch
Nový televizor vybírejte pečlivě. Kolik do něj chcete investovat, na jaké ceně začínají kvalitní modely? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.
Doporučujeme také redakční výběry televizorů: