Hodně výrobců nyní sází na nové, dražší Ultra HD televizory (UHD TV), ale ukazuje se, že právě vysoké ceny brání ve větším podílu televizorů s 4K rozlišením na trhu. Podle zprávy společnosti IHS Technology podíl dodávek z celkového počtu televizorů dodaných do obchodů postupně od začátku roku postupně roste.
Celkově bylo mapováno 13 nejprodávanějších značek, podíl UHD TV s uváděním nových letošních modelů roste, v únoru byl 2 %, v březnu 3 %, v dubnu 4 %, v květnu pak podíl dosáhl 5 %. Avšak celkový podíl televizorů na prodejích je zatím 2%, přičemž na podzim loňského roku byl 1 %. Což není žádný raketový růst. Celkově se výrobci letos do obchodů plánují dodat 14,5 miliónů UHDTV, přičemž loni to byly 2 miliony kusů.
Nejvíce prodeje televizorů rostou v Číně, která už loni měla největší podíl na počtu prodaných UHD televizorů, firmy očekávají samozřejmě zájem zejména v druhé polovině roku. Zajímavé je, že aktuálně LG a Samsung aktuálně dodávají 46 % z televizorů právě u UHD rozlišení, přičemž šest největších čínských výrobců (
Nový televizor vybírejte pečlivě. Potřebujete chytré funkce, nebo stačí televizor bez nich? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.
Doporučujeme také redakční výběry televizorů: