Dawe25
25. května 2023 • 9:20

Já vám s dovolením k recenzi hodím ještě i malinko jiný úhel pohledu, přehrávač jsem nedávno zakoupil a mám ho doma. Používám společně se sluchátky Sony WH-1000XM5. Dále mám doma DAC Aune G1S 10GTH a sluchátka Audio Technica ATH-W1000Z. Zvuk bych označil jako vynikající, nikoliv průměrný. Sluchátka mají trochu zábavnější hlubokou složku, ale nic přehnaného. Celý zvuk je u tohoto kompletu spíše zábavný než analytický. Ale hudba má především bavit a mě v téhlo kombinaci opravdu velmi baví. Z mého pohledu jí nic nechybí. Basy jsou přítomny, nejsou přehnané a jsou slyšet. Jsou většinou měkoučké a líbivé, záleží samozřejmě na nahrávce. Střední pásmo je dobře prokreslené s akorátním obsahem, nechybí důraz a detail, vokály jsou nádherné, čisté za nepatrným závojem, který vytváří mírnou dynamiku hlasu. Vysoké tóny jsou výborné, detailní, umí hezky cinkat, ale nejsou vyloženě ostré a neunavují při dlouhodobém poslechu. Separace nástrojů je naprosto famózní, jsou slyšet samostatně nástroje a obsah, který jinde slyšet není, nebo je pouze naznačen. Zde hraje zřejmě obrovskou roli elektronické zpracování signálu přímo ve sluchátkách a equalizace signálu namíru měničům vnitřním DSP procesorem. Nicméně důležitý je výsledek a ten je za mě skvělý. Přehrávač strčí do kapsy mou stolní zvukovku viz výše, o sluchátkách ani nemluvě. Obrazovka je skutečně malá, ale na základní ovládání se dá rychle zvyknout, fyzická tlačítko zvyšují komfort a fungují. Časté listování alby a pohyb například v prostředí Tidalu je mírně omezeno velikostí displeje a občas se opravdu některé věci na obrazovku ani "nevejdou", ale vždy jsem si poradil. LDAC a bluetooth je funkční, ale venku se sluchátky WF-1000XM4 ze zadní kapsy kalhot už signál vypadával, je třeba mít blíže nepo přepnout na režim priority stability připojení, čímž se ale ochudíte o kvalitu, přehrávač se přepne do aac kodeku, který osobně ze srdce nenávidím. Komprimace je pro mě velmi slyšitelná, projev nepříjemný a dynamika v háji. Výdrž na baterii bych neoznačil vzhledem k velikosti jako špatnou. Uvedených 16h při HD flac zřejmě opravdu zvládne a celkem rychle se nabíjí, nevybíjíte-li zcela do nuly. Pokud jste ale používali High res streaming, což je upscal na vyšší bitrate, odklepli jste též upozornění o extrémní náročnosti této funkce na baterii. Proto vám zřejmě přehrávač tolik nevydržel. Prostředí je opravdu pomalejší, stejně jako ovládání celého přístroje. Nicméně na běžné ovládání a bezproblémové přehrávání stačí. Moho by to být ale lepší, nezastírám. Software jsem rovnou aktualizoval a rozdíly nezkoumal, zde nevím. Problém s Wi-Fi streamingem není, pokud jsou připojena sluchátka drátem. Jakmile ale použijete bezdrátová sluchátka a chcete streamovat Tidal, dochází k neakceptovatelnému zasekávání, zastavování hudby a donačítávání Tidalu a to na Wifi 2,4 i 5GHZ. Tohle nelze používat. Pro staženou hudbu ( i do Tidalu) už to ale neplatí a vše běží korektně. Tohle je nedotažené a nepříjemně mě to překvapilo. Zřejmě dochází buď k vzájemnému rušení Bluetooth a Wifi a nebo přehrávač obojí najednou nezvládá. Mobil takto provozuji normálně a nemá s tím na 5GHZ Wi-Fi žádný problém. Na 2,4GHZ se mi ale sekají sluchátka i na mobilu. Výkon je na hraně, ale dostačuje, na náročnější sluchátka by to opravdu nebylo. Částečným řešením může být na tichá alba stažení jiného přehrávače s preampem např. Foobar2000. Symetrie mi zatím nechybí, ale kdo ji vyžaduje ten má zde smůlu. Bezdrátový přenos hudby je oproti telefonu Asus Rog Phone / Zenfone mírně kvalitnější, ale není to žádný obrovský rozdíl, nicméně znatelný. Klasický audio výstup je ale mnohem kvalitnější. Start zařízení trvá něco málo přes minutku, standardní start Androidu. Úbytek baterie při nevypnutí a ponechání systému aktivního je cca pár procent za noc, také standardní Android, nic tragického, nicméně za 24h už to bude znát. Minutku si ale snad může každý počkat při startu. Výdrž bych také o značil za bezproblému jednodenní, což je ale u takovýchto přehrávačů běžné. Zde Sony navíc odvedlo dobrou práci, protože cca 16h na baterii o kapacitě 1200mAh není vůbec špatné, jiné přehrávače to dávají na 5000mAh a zde to není na úkor zvuku, dobrá práce. Nicméně možná mohli trochu zvětšit rozměry, displej i baterii a bylo by to zase jinde. Vrátím se ještě ke zvuku. Pro mě je sestava vynikající a zvuk výborný, detailní, prokreslený a zábavný. Nicméně chápu, že na kritický a analytický poslech s referenčními sluchátky, pro tvrdé audiofily a podobně může teoreticky i leccos ztrácet. Ale to už mě dávno přestalo bavit. Chci poslouchat i hudbu co mě baví a ne jen tu co je výborně nahraná a pitvat v ní každý cink. Doufám, že jsem k recenzi ještě někomu pomohl trochu jiným pohledem a více informacemi, především o streamingu s bezdrátovými sluchátky. Ono to na to ani není primárně určené, na ven by to opravdu nebylo praktické, ale to nic nemění na faktu, že fungovat by to prostě mělo. Osobně jsem si přehrávač nechal na přehrávání lokálně uložené hudby a občasnému streamingu doma, přes drátové připojení sluchátek. Výsledek je lepší než současný DAP. Na ven do MHD mi stačí mobil s bezdrátová sluchátka s LDAC, tam není prakticky poznat rozdíl a streamování v mobilu je praktičtější, funkčnější a Bluetooh má mnohem lepší dosah.