Ne není to o srovnání mezi Hi-res a "neHi-res." Mezi Hi-res a "neHi-res" (neboli typicky tím čemu si mezi laikama říká "CD kvalita," tedy 16/44.1) je reálně rozdíl jen malej, ne že je "hi-res stále mnohem kvalitnější." Většina lidí rozdíl mezi Hi-res a "CD kvalitou" vůbec neslyší ani na kvalitní aparatuře a ani když se to snaží slyšet, tak malej ten rozdíl mezi Hi-res a "neHi-res ve skutečnosti je.
A pozor, musíš porovnávat Hi-res a "neHi-res" stejnýho masteru, ne že si vybereš vydání alba se skvělým zvuke v Hi-res a proti němu postavíš vydání alba s nekvalitním zvukem na CD, porovnáš je mezi sebou, a na základě takovýhohle srovnání dojdeš k závěru, že Hi-res je "mnohem kvalitnější." To je nesmysl a základní chyba už ve chvíli nastavování podmínek srovnávání, na základě takovýho porovnání nelze samozřejmě dojít k relevantním závěrům. A pokud si někdo myslí, že na základě takovýhohle porovnání lze dojít k relevantním závěrům, tak tím jen prokazuje vlastní nepochopení a neznalost problematiky.Přenos dat po BT - Maximální udávanej datovej tok kodeku LDAC, kterej je zde zmiňovanej, je 990kbps. To je maximální udávanej datovej tok. Jak ale dávno víme, při reálným použití v reálnejch podmínkách BT zařízená takovejhle datovej tak nejsou schopný udržet, BT přenos ruší totiž sám sebe, ale taky ho ruší i dnes všudypřítomný wifi sítě. To v dnešní době, kdy je zarušení wifi sítěm ale velkým množství BT zařízení zcela běžá věc, znamená, že aby daný BT zařízení udrželo stabilitu spojení, musí snižovat datovej tok, jina docházíé k výpadků. Tohle všechno dávno víme, to není nic novýho. BT totiž nikdy nebylo zamýšlený a určený pro přenos dat v reálným čase. Ve skutečnosti tak maximálního udávanýho datovýho toku, kterej je v případě LDAC těch 990kbps, v podstatě nelze dosáhnout a přenosová rychlost tak běžně klesá klidně o nějakých 30% až 50%. Tím se dostáváme na nějakých 500kbps až 700kps. To už ale nestačí ani na bezztrátovej přenos CD kvality, protože i v případě FLAC v 16/44.1 se datovej tok nejběžněji standardně pohybuje někde mezi 600kbps až 1000kbps. Takže už i jen při přenosu základní obyčejný "CD kvaltiy" přes BT pomocí LDAC kodeku dochází ke ztrátám v řádu desítek procent na datovým toku.
V případě hi-res souborů je ale datovej tok ještě citelně vyšší, u 24/96 je v případě FLAC datovej tok nejběžněji zhruba někde mezi 1600kbps až 3300kbps. To znamená, že z 24/96 ve FLAC se při přenosu pomocí LDAC kodeku nenávratně ztratí 65% až 85%. A teď si vezmi, že u Hi-resu ve 24/192 v nekomprimovanýn stavu je datovej tok 9216kbps, tam se při přenosu přes LDAC ztratí dokonce až nějakých cca 95%.
A i kdyby bylo BT schopný udžet stabilní datovej tok na maximální úrovni, což je u LDAC těch 990kbps, jakože toho v běžných podmínkách BT schopný není, ale i kdyby, tak i pak by to znamenalo, že se při přenosu Hi-resu ve 24/96 a ve FLAC ztratí cca 40% až 70%. V případě že bys chtěl poslouchat 24/96 v nekomprimovaným stavu, neboli datovej tok 4608kbps, tak už by ztraty byly na cca 78% A že nikdo neříká, že "BT sluchátka hrajou líp nebo stejně jako drátový"? O to tu vůbec nejde, v článku se naprost jasně píše: "umí i kodek LDAC, u kterého můžete využít certifikované Hi-Res audio" a to je řečený naprosto jasně a je toprostě lež a nesmysl. LDAC kodek nedokáže přenášet Hi-res beze ztrát, nedokáže od vysílače k přijímači přinést to co bylo od vysílače odsláno tak jak to bylo odesláno a po cestě část poztrácí, takže nedokáže přenášet Hi-res plně a beze ztrát nemalý části dat. To jsou prostý fakta a pravda, o to tu tudíž jde."Srovnání" s balíkem nebylo myšleno jako srovnání, použil jsem to jen jako takovej názornej příklad, jen tak pro představu, nic víc. Nepitvej každý slovíčko, ale chápej co jsem tím chtěl říct, lingvisto. Chtěl jsem názorně vysvětlit a ukázat že se po cestě vytratí část dat. S tím balíkem je to prostě pro přdstavu podobný. Po cestě přes BT se zkrátka z přenášenýho souboru část dat (a v případě Hi-res nemálá část dat) nenávratně vytratí a kdyby se to samý dělo u balíku, kterej převáží pošta či PPL atp., že ti dovezou jen polovinu nebo dokonce jen třetinu balíku, tak by těžko někdo o tej přepravě řekl, že je to kvalitní doručovatelská služba. V audiu se ale tohle děje naprosto běžně, používá se nekvalitní ztrátovej přenos, kde se klidně třeba i polovina dat prostě vypaří a zmizí, ale přitom se o takovým přenosu všude a stále dokola tvrdí, že je to špičková kvalita atd. Ale to není, ztrátovej přenos je mizerná kvalita, to je prostá realita a prostej fakt, nic víc.
A právě tohle je ono, to je právě naprostej nesmysl, cituju:
"Když je hudba zkomprimovaná a ztratí se v přenosu data, stále mi je na druhým konci doručen celej song. Takže to se fakt nedá srovnávat se ztrátou části balíku..."
Konec citace.
Zaprvé, komprimace, neboli komprese dat, ještě sama o sobě neznamená, že se něco z těch dat vytratí. Záleží na tom jak se komprimace provede, máme totiž ztrátovou kompresi a bezztrátovou kompresi. Ztrátová komprimace je špatně, ale bezztrátová komprimace je naprosto v pořádku. Například WAV je nekomprimovanej bezztrátovej formát, ale FLAC je komprimovanej bezztrátovej kodek. Oba dokážou poskytovat plnou bezztrátovou a tudíž 100% kvalitu.
A zadruhé, tohle je právě přesně perfektní příklad toho jak se dneska lidem věci předkládají v takovýchhle píár článcích, lidi tomu právě takhle nerozumí a pak si z takovýchhle píár článků berou právě takovýhle bludy a lži. Když se část dat po cestě od zdrojovýho média/datovýho souboru až k reprosoustavám či sluchátkům nenávratně ztratí, tak ti už právě na konci není "doručen celej song." ale právě jen jeho část. To je přece naprosto logický, když se z něčeho, ať už je to cokoli, část ztratí, tak už to logicky není celý. Nemůže být.Výraz "kvalita hudby" má význam jen jeden. Nefilozofuj. Kvalita hudby nijak s kvalitou přenosu nesouvisí. Když jsi ten lingivista měl bys nejdřív chápat pojmy než začneš o dnaej věci/problematice debatovat.
Kvalita hudby znamená samotnou hudební kvalitu toho hudebního díla a ta není a kvalitě přenosu závislá doslova vůbe nijak. Kvalita přenosu je kvalita přenosu dat a zvuková kvalita je kvalita toho zvukovýho záznamu. Tohle jsou tři zcela odlišný věci. Kvalita hudby ani kvalita zvukovýho zánzamu s kvalitou přenosu nijak nesouvisí. Kvalita hudby závisí na skladateli a interpretovi, na tom kdo a jak tu hudbu napsal, stvořil a kdo a jak jí zahrál. Kvalita zvuku závisí na tom kdo a jak ten zvuk nahrál a kdo a jak ho ve studiu zpracoval, na tom kdo a jak dělal mix, mastering atd. A kvalita přenosu závisí na kvalitě média/nosiče na kterým daná hudba a danej zvukovej záznam vyjde (CD, SACD, LP, HDCD, DVD-A atd. a v tomto směru považujeme za nosič i Hi-res, ale i MP3 a MQA, který jsou už sami o sobě ztrátový. Prostě to v čem a na čem ta hudba vyjde v oficiální distribuci) a na kvalitě zařízení a použitý techniky, který ta data/signál přenášejí z/od toho nosiče až k reprosoustavám či sluchátkům.Horší kvalita přenosu vždy znamená horší kvalitu zvuku (do jaký míry se ta kvalita zvuku zhorší a do jaký míry je to slyšitelný pro lidi, záleží na konkrétním případu, ale na tom jak moc má kdo citlivej či vytrénovanej sluch, či jak moc má kvalitní apraturu atd., je to o kombinaci x faktorů), nikoli horší kvalitu hudby, kvalita hudby zůstává z logiky věci v tomto ohledu neměnná.A že je někdo elektrotechnik ještě neznamená, že těmhle věcem kolem audio a kvalitního poslechu hudby rozumí. Znám několik elektrotechniků a elektrikářů, kteří jsou zároveň hifisti a čemu jsou ti lidí schopní věřit, to mi hlava mnohdy fakt nebere. Jakejm ezoterickejm kravinám a čirejm bludům a hovadinám jsou i elektrotechnici ochotní v tomhle odvětví elektroniky věřit, obhajovat je a hádat se o nich málem do krve to bys normálně nevěřil. Přitom by člověk řekl a čekal, že někdo kdo je z oboru a kdo vystudoval elektrotechniku bude vědět jak se věci reálně mají a bude problemtaice skutečně rozumět a ne že ti bude tvrdit, že když pod reprokabel hodíš smrkovej klacek, tak ti repro začnou děěěěsně zvýrazňovat výšky a když pod ten samej repro kabel hodíš dubovej klacek, tak zase naopak začnou ty repro hrooooozně moc basovat
.