Kompaktní rozměry
Velký zvuk
Dobré detaily hudby
Více vstupů
Méně vzdušný přednes
Je lepší dokoupit subwoofer
9 /10
U většiny audio vybavení platí pravidlo, že větší je lepší. U zesilovačů jsou kvalitnější komponenty větší a prostor napomáhá s izolací komponent, u sluchátek a reproduktorů zase hraje klíčovou roli velikost měničů. U reproduktorů přicházejí do hry další akustické vlastnosti jako prostor za měniči pro vzduch a jeho následná aerodynamika a proudění skrze porty. Ve zkratce větší reproduktory bývají lepší, nicméně testované Kanto Ora jsou opravdu kompaktní, ale velmi obratně se vyhýbají těmto typickým problémům.
Kdybyste Kanto Ora viděli u někoho na stole vedle počítače, pravděpodobně byste je na první pohled považovali za úplně běžné počítačové reproduktory. Přitom mezi kategorií „počítačových repráků v zapojení 2.0“ a aktivními studiovými monitory jsou výrazné rozdíly. Studiové monitory cílí na vyvážený, neutrální zvuk či na kvality jako hudební scéna, dobrá imaginace a samozřejmě rozlišení hudby; zkrátka mají hrát referenčně, zatímco běžné repráky spíše zábavně.

Tím se dostáváme k hlavní výhodě testovaných studivých monitorů – přinesou referenční podání hudby v kompaktním těle běžného počítačového repráku. Také mají rozlišení podobné větším studiovým monitorům, solidní konektorovou výbavu i s Bluetooth připojením a potěší i ovládání hlasitosti na přední straně.
Jisté kompromisy jsou po zvukové stránce u hudební scény, na ní jde poznat menší vzdušnost, byť studiové monitory mají opravdu „velký zvuk“. Menší nevýhodou může být zadní umístění portu a chybějící symetrické XLR konektory, kdybyste Kanto Ora chtěli používat ve studiu, připojují se totiž pouze skrze klasické RCA.
V pokračování pro předplatitele také najdete
Jak hrají.
V čem tkví nevýhoda malých rozměrů.
V čem se naopak vyrovnají větší konkurenci.
Jak je nejlépe připojit ke zdroji hudby.
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně