Já teď nebudu řešit styl, retro, praktičnost nebo echt kvalitu zvuku ale rozsah sbírky. Pamatuju si že jsem měl cca 25 kazet tzn 30 hudebních alb. Vždyť to bylo absolutně ohrané! Měl jsem kazetu A:Iron maiden B:Morcheeba (šílená kombinace) a pamatuju si dodnes jak sem to točil pár týdnů s jednou další v autě. Strašný hnus jen co slyším nějakou písničku z toho.Dneska mám cca 1200 indexovaných mp3 alb + youtube music premium. Ke stejné desce se dostanu nejdřív po dvou měsících, a to když chci.
Zvuk z kazet byl neuvěřitelně nekvalitní, hlavně domácí nahrávky např. z rádia strašně šuměly. Když jste pozastavili nahrávání, udělal se na nahrávce lupanec nebo nějakej horší zvuk. A každou chvíli se vám páska přetrhla nebo vymotala, což bylo peklo. A i když jste to opravili, nahrávka byla v tom místě nezvratně poškozená. Jako nostalgie to je, ale používat bych to už nechtěl ani za milion.
Keď mal človek kvalitný prehrávač a kvalitnú pásku, kde nešetrili feromagnetickým materiálom, bolo to dobré. Ešte tuším aj rozhodovalo to, ako rýchlo ich vyrábali. Kvalitnejšie kazety sa nahrávali pomalšie.
Stolní kazeťák s ručním, či automatickým nastavením předmagnetizace + Dolby HX Pro + Dolby C + II nebo IV páska, tak při nahrávání z CD byly výsledky více než dobré. Kvalita byla o třídu vyšší, než to, co prodávali originálně nahrané.
Nebál bych se napsat, že prodávané nahrané kazety byly horší více než o dvě třídy, než vlastní záznam z CD při použití Dolby C. Zažil jsem celou éru kotoučových i kazetových magnetofonů.
Ale jo, kvalita byla ok. Měl jsem deck Technics tříhlavý systém, keramické hlavy, který si sám nastavil BIAS dle pásky, šlo to i ručně a s Dolby C to bylo ok. Od CD takřka nerozeznatelné, už s chromkou to šlo. Ale že by mě to nějak chybělo?Ty originál nahrané kazety měly jednak bídnou kvalitu zvuku a hlavně po mechanické stránce to byly ty nejhorší kazety.
Mám nejaké Björk nahrávané v Holandsku, tie boli fajn. (Boli aj drahé vtedy) Ešte kamarát mal kvalitný Dangerous od Michaela Jacksona. To asi aj záviselo od vydavateľstva/interpreta. Také Prodigy, skoda reči.
Tyhle nový walkmany jsou tragédie. Levná čínská mechanika, rádoby vylepšená aspoň lepší hlavou a setrvakem a zabalená do naprosto hnusný obří krabice. Vrchol walkmanů byly ty miniaturní přehrávače od Sony nebo Panasonicu. Jenže ty už nikdo neumí vyrábět. Tohle je opravdu jenom pozerskej krám.
Naprostý souhlas.
Omylom som ti klikol mínus ale samozrejme súhlasím. Tie Panasonic ktoré som videl boli skoro dokonalé - technický skvost! Na jeden AA článok.
Kazety byly součástí mého dětství a dospívání, ale dnes je to jen stupidní hipsterská móda. Nedávají absolutně žádný smysl, na rozdíl od gramofonových desek.
Ono je to trocha zložitejšie, ale čiastočne máš pravdu. Hlavným problémom sú však ľudia a ich konzumný spôsob. O "strate sluchu" a lenivosti radšej pomlčím 😃 Audiokazety majú tiež svoje čaro, podobne ako platne. Z kvalitného tapedecku je radosť počúvať (samozrejme musí byť aj kvalitný zdroj zvuku, čiže napr. CD, LP). Žiaľ dnešné šmejdy z Číny za veľa nestoja. Made in Japan je proste TOP. A nech si hovorí, kto čo chce 😃 V podstate každá doba raz skončí. Gýčové veci sa dlho neudržia. Preto sa aj vinyl tak dobre drží aj v súčastnosti. Hipsteri, to je iná kategória. Tam sa jedná skôr o predvádzanie, kto čo má 😃 V žiadnom prípade nemôže byť reč o tom, že sú nezávislí, keď sú závislí na.... 😃
asi tak, tiez som mal svoje walkmany panasonic/philips, ale ze by som na to nostalgicky spominal sa neda povedat, zamotavajuce sa pasky, obrovske rozmery, nizka kvalita zvuku, detto co VHS, jediny rozdiel u VHS je v tom ze sa s tym nemozete ukazovat ako spravny hipster na ulici, preto to nikoho nenapadne ozivovatako retro by som pochopil nejaku sansu ci ipod s displejom a kvalitnym prevodnikom/zosilovacom, kde sa da normalne orientovat v skladbach, ale toto je vylozena kravinaosobne nechapem ani oblubu vinylu, ma teply jedinecny zvuk, ale stale je to humus aj oproti kvalitnym MP3 nevraviac o FLAC a inych formatoch
kto si chcete nostalgicky zaspominat co sme mali, chodte semhttps://walkman.land/catalogako moj posledny walkman pred USB klucom co vedel MP3 som mal Panasonic RQ-E10V, predtym asi Sony EX10/13/14, tam si uz nie som isty presnym modelom
diky, nasiel som co mala segra Sony WM-FX421, ale moj AIWA HS-TA 493 som tam nenasiel.
Hmm, přitom z vynylu se ripujou ty nejlepší FLACy. Nejsou to ty hnusný skladby s nulovou dynamikou jako se masteruje teď. Kdy to jenom řve, řve řve.
Hej, preto sa na platne písalo "Digitally Mastered". Ale iné som chcel, CD je lepšie, treba brať tie kvalitne namastrované. Platňa má už z fyzikálnej podstaty nižší dynamický rozsah.
Hudba se dá zkazit masteringem jak u vinylu, tak u digitálu. Jinak to, co píšeš, je čirý nesmysl. Vinyl má mnoho nevýhod oproti digitálnímu záznamu a pokud jde o věrnost reprodukce, vždy prohraje. V těchto ohledech je vždy horší, než digitální záznam (neberu v potaz ztrátový digitální záznam):Oddělení stereo kanálůMenší zkresleníHladina šumuFrekvenční rozsahV dynamickém rozsahu hudby vinyl nikdy nedosáhne na kvalitní digitální záznam. Kvalita záznamu se na vinylu zhoršuje ke středu desky, neboť s každým otočením desky se zkracuje délka záznamu v čase. Je to stejné jako u záznamu na magnetickou pásku, kde při vyšší rychlosti se zvedala kvalita záznamu a naopak. Proto se dynamické skladby dávají na vinyl na vnější oblasti desky, aby ztráta kvality byla co nejmenší. Vinyl je vždy kompromis.Tady se dočteš více: http://www.gzvinyl.com/Podpora/FAQ/Vyroba.aspxhttps://hifimanie.cz/2025/02/vinyl-...-zni-lepe/
Ano technicky je samozřejmě digitální záznam podstatně dál. Ale tady je řeč o obsahu. Tedy o masteringu toho obsahu. A ten se u vinylu dělá jinak a obvykle podstatně lépe. Samozřejmě to není pravidlo, ale často tomu tak je. A kdo nevěří, ať běží třeba na dr.loudness-war. Náhodně vybrané album, kdysi velice kvalitně nahrané a je na něm nádherně vidět, co s ním dělají stále novější a novější remastery. DR6 je bída. DR15 je super. A jestli je to slyšet? To teda sakra je. Poznala by to i nahluchlá babička. Je to podstatně větší rozdíl, než mp3 320 CBR vs. Flac 16/44,1. Mám originální CD z roku 1992, pravda poslouchám ho nagrabované do flacu na disku a oproti tomu, co je na streamovacích službách, byť je to tam v hi-res (no v hi-res..., je to jak na Tidalu, tak na Qobuzu v 24/44,1, ale bitová hloubka má větší vliv, než sample rate) je to sto a jedna ve prospěch toho CD. No a v té databázi je vidět, jaký nosič s tímto albem dosahuje nejvyššího dynamického rozsahu. A bývá to často ještě markantnější. https://dr.loudness-war.info/album/list/1/d...album=fear
Ale já to jasně napsal hned v úvodu, mastering dokáže zkazit vše, a že nové nebývá lepší, to je také pravda. U vinylu se rozhodně nedělá mastering lépe, vše záleží na tom, kdo ho dělá, nebo tedy kdo ho zkazí, a to se týká všech formátů. Vinyl nebude mít nikdy takovou dynamiku, jako digitální záznam, včetně zkreslení a šumu, a o tom bychom mohli vyprávět právě třeba u vážné hudby. A fyzikální zákony rozhodně nepřestanou platit jen proto, že si to někdo přeje a u vinylu zvláště. A u vinylu opravdu žádná RIAA křivka neobnoví něco, co tam již není, jak se mi již v minulosti někdo snažil nakukat, obzvlášť u dynamiky.A co se týče flac, tak nedávno tady jeden odborník zařadil flac na roveň mp3. Ne že by se flac nedal zkazit, ale dotyčný zjevně nevěděl, co píše.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.