Samsung je s velkým náskokem nejprodávanější značkou televizorů. Už šestnáctý rok v řadě

25. února 2022
TWEET SDÍLET

Společnost Omdia zabývající se analýzou trhu zveřejnila podíly příjmů jednotlivých výrobců televizorů na trhu. Není velké překvapení, že největší podíl si ukrojila opět jihokorejská společnost Samsung – s podílem 29,5 % vede s obrovským náskokem před druhou LG. Druhý jihokorejský výrobce má pak podíl 18,5 %.

Klepněte pro větší obrázek

Všechny ostatní značky se musí podělit o druhou polovinu příjmů za prodané televizory. Velký podíl jihokorejských výrobců je přitom velmi stabilní. Proti roku 2020 poklesl jejich podíl jen o 0,5 %. 

Poměrně zajímavým faktem je, LG i Samsung má velký podíl prémiových modelů. Samsung totiž má podíl na tržbách 29,5 %, ale co se podílu fyzických kusů týče, tak jeho podíl činí 19,8 % – tedy každý pátý prodaný televizor nese nápis Samsung. U LG je to podobné; při 18,5 % podílu na tržbách jeho podíl činí 12,8 % z celkového počtu televizorů. Celkem Samsung prodal 42 miliónů TV a LG zhruba 27 miliónů z celkového počtu 210 miliónů prodaných televizorů.

Za jihokorejskou dvojicí je pak Sony s tržním podílem 9,5 %, poté TCL s 8,0 % a Hisense s 6,8 %. Další značky se dělí už o zbylých 27,7 %.

Pro představu jak se trh vyvíjí  v roce 2005 v první desítce nejprodávanějších značek bylo hned 6 japonských výrobců – Sony, JVC, Panasonic, Sharp, Toshiba a Hitachi. 

]: Object reference not set to an instance of an object.-->

Zdroj: FlatspanelHD, Omdia, Business Korea

Speciál: Televizory

Nový televizor vybírejte pečlivě. Potřebujete chytré funkce, nebo stačí televizor bez nich? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.

Doporučujeme také redakční výběry televizorů:

Témata článku: Televizory, Samsung, LG, Televize na Heureka.cz