Společnost Omdia zabývající se analýzou trhu zveřejnila podíly příjmů jednotlivých výrobců televizorů na trhu. Není velké překvapení, že největší podíl si ukrojila opět jihokorejská společnost Samsung – s podílem 29,5 % vede s obrovským náskokem před druhou LG. Druhý jihokorejský výrobce má pak podíl 18,5 %.

Všechny ostatní značky se musí podělit o druhou polovinu příjmů za prodané televizory. Velký podíl jihokorejských výrobců je přitom velmi stabilní. Proti roku 2020 poklesl jejich podíl jen o 0,5 %.
Poměrně zajímavým faktem je, LG i Samsung má velký podíl prémiových modelů. Samsung totiž má podíl na tržbách 29,5 %, ale co se podílu fyzických kusů týče, tak jeho podíl činí 19,8 % – tedy každý pátý prodaný televizor nese nápis Samsung. U LG je to podobné; při 18,5 % podílu na tržbách jeho podíl činí 12,8 % z celkového počtu televizorů. Celkem Samsung prodal 42 miliónů TV a LG zhruba 27 miliónů z celkového počtu 210 miliónů prodaných televizorů.
Za jihokorejskou dvojicí je pak Sony s tržním podílem 9,5 %, poté TCL s 8,0 % a Hisense s 6,8 %. Další značky se dělí už o zbylých 27,7 %.
Pro představu jak se trh vyvíjí – v roce 2005 v první desítce nejprodávanějších značek bylo hned 6 japonských výrobců – Sony, JVC, Panasonic, Sharp, Toshiba a Hitachi.
]: Object reference not set to an instance of an object.-->
Zdroj: FlatspanelHD, Omdia, Business Korea
Nový televizor vybírejte pečlivě. Potřebujete chytré funkce, nebo stačí televizor bez nich? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.
Doporučujeme také redakční výběry televizorů: