Souhlasím s Vámi. Mám podobnou zkušenost při nákupu.
Mám do toho zapojenou Nvidia Shield kvůli Dolby Atmos a dalším zvukovým formátům. V Nvidia Shield mám nastaven automatický převod na 5.1. PCM při stereo nahrávce při nastavení Standard na soundbaru. Pak jsem zkusil Adaptive Sound a zjistil jsem, že je to výrazně lepší neboť se zapojí celý systém 7.1.4. a zní to lépe. Dokonce, když jsem pustil i standardní nahrávky, které jsou v 5.1. třeba film Tenet DTS-MA-HD 5.1., který v Atmos není vydán (a prý nebude), tak v Adaptive Sound zní výrazně lépe, což mě překvapilo. Nakonec mi došlo, že to vezme lokalizaci 5.1. a dopočítá ten zbytek pro ostatní reproduktory. Takže nakonec vše, co není v Dolby Atmos pouštím v Adaptive Sound a jsem spokojen. Automatickou kalibraci jsem nahradil přáteli, kteří mají netopíří uši a doladili jsme reproduktory, v tom omezeném nastavení, které soundbar má.
Až za rok ceny tohoto soundbaru spadnou na cenovou hladinu, kterou zmiňujete, tak budu asi uvažovat o výměně. Do té doby není třeba.
Osobně mě zajímá ještě ten Nakamichi Shockwafe Ultra 9.2.4, kvůli těm bočním reproduktorům a pravděpodobně tedy lepším prostorovém zvuku, ale u nás (v Evropě) v prodeji není a nic jiného zajímavého kromě Samsungu HW90R, HW950T a nového modelu, který je uveden v článku v cenové relaci do cca 100.000 Kč není k dispozici. Hudebně to samozřejmě má své limity, o proti regálovkám je to chrastítko, ale na filmy je to skvělé. Testoval jsem i nahrávky Tidal Dolby Atmos a to je technicky zajímavé a pohlcující, ale pro Hifi hudební zážitek by to ale chtělo Dolby Atmos se zvukově lepším systémem. Ve vyšší cenové relaci bych pak už uvažoval o systému typu Klipsch RP-8060FA 7.2.4. či něčem podobném, ale pokud Samsung stojí cca 20 000 Kč a třeba Klipsch 180 000 Kč, tak není o čem diskutovat (shut up and take my money), na to domácí filmové žvýkání Dolby Atmos je to více než skvělé, bordel to dělá dostatečný. Asi by se dalo také uvažovat, že si člověk něco poskládá receiver+bedny atd., nabídka určitě je.