Nerozumíš o co jde. Tady právě jde o to, že takovýhle frekvenční rozsahy jsou nesmyslný, a to právě i z pohledu toho co ještě naše uši slyší a co už ne (mimochodem, citlivost na nízký frekvence klesá s postupujícím věkem výrazně míň než citlivost na vysoký frekvence), jde o to jak ten frekvenční rozsah u těch sluchátek udávají.
V audiu se frekveční rozsahy udávají s tolerančním pásmem +-3dB, to je už po dlouhý desítky a desítky let zavedenej standard. Udat frekvenční rozsah s útlumem -10dB je tudíž vysloveně výsměch případným kupujícím/posluchačům. V tolerančním pásmu +-3dB by totiž museli frekvenční rozsah uvést třeba od 20, 25 nebo možná až od 30 Hz nebo tak nějak. A tak by to bylo normální a v pořádku a to právě s tímhle tolerančním pásmem i vzhledem k vlastnostem lidskýo sluchu. Ale to je ve sluchátkovým světě v dnešní době strašně špatně. Ve světě sluchátek dnes musíš mít udanej rozsah na basech už od několika jednotek dB, musíš to mít pod 10 Hz jinak je to dneska špatně To je prostě marketing dnešního sluchátkovýho světa. U reprosoustav by se každej takovejmhle frekvenčním rozsahům vysmál, nebo si ťukal na čelo, ale u sluchátek se takovýhle nesmysly v posledních letech děsně rozmohly.
Přitom je to z mnoha důvodů nesmysl a takovýhle rozsahy se dají naměřit jen s velkýma útlumama -6 dB, -10 dB apod., ale to nemá žádnou vypovýdající hodnotu a takovej údaj je k úplně ničemu a naprosto nesmyslnej a nepoužitelnej. Smysluplně udanej frekvenční rozsah musí bejt uváděnej v tolerančním pásmu +-3dB, pak nám ten údaj dokáže něco říct (když tomu rozumíme). Uvádět frekvenční rozsah s útlumem -10 dB, jako u těchhle novejch Sennheiserů, to je jako kdyby výrobce žádnej frekvenční rozsah vůbec neuvedl.
Jak říkám, je to takhle cíleně uváděný pro neznalý jedince, aby je výrobce opil rohlíkem, protože ti co tomu nerozumí právě s oblibou koukají na co nejvyšší a nejnižší čísílka bez hlubšího pochopení problematiky a právě na to výrobci cílí.
A navíc když sluchátka "naměří" (zdůrazňuju ty uvozovky) s frekvenčním rozsahem nad 40 kHz, tak na ně ještě ke všemu můžou plesknout nálepku "Hi-Res" a to je další "plus" (tedy "plus" je to z pohledu výrobce samozřejmě, z pohledu zákazníka/posluchače je to k prdu, naprostej blud a překrucování toho co to ve skutečnosti Hi-Res je) tohohle křivýho "měření" frekvenčního rozsahu, jen další marketingovej blud a další opíjení neznalejch zákazníků rohlíkem. Dvě mouchy jednou ranou.