Společnost LG Electronics zveřejnila výsledky tržeb za třetí čtvrtletí roku 2008

21. října 2008

Praha 21. října 2008 – LG Electronics, společnost s vedoucím postavením na poli spotřební elektroniky a mobilní komunikace, oznámila nerevidované konsolidované výsledky tržeb za červenec až září roku 2008. Hodnoty v korejských Wonech (KRW) jsou převedeny na americké dolary (USD) průměrným tříměsíčním kurzem za každé čtvrtletí, což bylo 1063 KRW na 1 USD (3. čtvrtletí roku 2008), 1016 KRW na 1 USD (2. čtvrtletí roku 2008) a 928 KRW na 1 USD (3. čtvrtletí roku 2007).

Prodeje a zisk

Společnost LG Electronics zaznamenala ve třetím čtvrtletí nárůst prodeje a provozního zisku ve větší míře, než původně očekávala. Pozitivní výsledky se objevily jak v rámci mateřského závodu, tak i v globálním měřítku. Na globální úrovni se prodeje zvýšily o 21,2 % na 11,3 miliard USD a provozní zisk o 58 % na 537 milionů USD, což představuje míru zisku 4,8 %, tedy o 1,2 % více než v předchozím roce. V rámci mateřské společnosti je nárůst ještě vyšší – prodeje vzrostly o 21,0 % na 6,479 miliard USD a provozní zisk činil 318 milionů USD. Tím se meziroční výdělek zvýšil o 265 %. Míra zisku byla 4,9 %, a to je o 3,3 % více než v předchozím roce.

LG Electronics však zaznamenala čistý zisk jen 24 milionů USD, což je o 295 milionů USD méně než v loni. To bylo způsobeno kurzovou ztrátou z pohledávek a dluhů v zahraniční měně a poklesu příjmů ekvivalenční metodou o 118 milionů USD z tržeb jejích poboček v zahraničí a investicemi do LG Display (NYSE: LPL, KRX: 034220).

Celosvětové obchodní výsledky podle divizí

Divize Mobile Communications zaznamenala prodeje v hodnotě 3,589 miliard USD, tedy nárůst o 29,9 % v porovnání s druhým čtvrtletím roku 2008.Prodeje produktů z této divize se dostaly na 3,306 miliard USD, což je nárůst o 40,8 % oproti předchozímu roku. Dodávky mobilních telefonů dosáhly 23,0 milionů, to představuje meziroční nárůst o 5 %, ale pokles o 17 % v porovnání s druhým čtvrtletím. Byl to výsledek slabých prodejů v Indii a na rozvíjejících se trzích. Míra provozního zisku však v divizi mobilních telefonů zůstala na dvojciferné hodnotě 11,5 % díky zvýšení u luxusnějších modelů, jako jsou například "Secret“ nebo „Viewty“ a další komunikátory typu QWERTY v USA. V posledním kvartálu se očekává, že dodávky porostou a dostanou se na hodnotu ročního cíle sto milionů jednotek. Zároveň se také očekává udržení dvojciferné hodnoty ziskovosti. V následujícím čtvrtletí bude představen telefon „Renoir“ s 8 megapixelovým fotoaparátem, druhá řada telefonu „LG PRADA“ a také „Cookie“, telefon střední třídy s plně dotykovým ovládáním.

Prodeje divize Digital Appliances meziročně vzrostly o 15,4 % na 3,024 miliard USD. Hlavním důvodem takového výsledku je stálá poptávka po klimatizacích a pračkách na rozvíjejících se trzích, navzdory zpomalení způsobeným hospodářskou recesí. Provozní zisk poklesl kvůli rostoucím cenám surovin z loňských 5,4 % na 4,2 %.

Prodeje divize Digital Displays vzrostly o 21,5 % na 3,624 miliard USD. Velký podíl na tomto zvýšení má prodej plochých TV; LCD TV se prodalo o 55 % a plasmových TV o 10 % více než v předchozím roce (na bázi tržeb). Prodeje plazmových modulů (PDP) poklesly o 7 %. Jako pokračování v obratu u ziskovosti v prvním čtvrtletí zůstal i ve třetím čtvrtletí provozní zisk v černých číslech na hodnotě 15 milionů USD.

Prodeje divize Digital Media vzrostly meziročně o 6,6 % na 1,039 miliardy USD díky stálému nárůstu u všech produktů; především u set-top boxů a bezpečnostních zařízení na trhu v USA a také u přehrávačů Blu-ray disků a přístrojů zabudovaných v autech. Provozní zisk vzrostl na 35 milionů USD a míra zisku na 3,3 %. Značné úsilí o snížení nákladů (především u přístrojů do aut, u nichž došlo k významnému obratu) se očividně vyplatilo.

Témata článku: Tiskové zprávy

Určitě si přečtěte

Magnat Transpuls 1500: skvělé Hi-Fi reprobedny pro milovníky starých dobrých časů [test]

Magnat Transpuls 1500: skvělé Hi-Fi reprobedny pro milovníky starých dobrých časů [test]

Magnat Transpuls 1500 fungují skvěle jako pocta myšlenkám konstrukcí čtyřicet (a více) let starých a také ukazují, že staré neznamená zastaralé. Jakkoliv dnes umí technika nabídnout podobné frekvenční rozsahu nebo dynamiku z malých a tedy snáze umístitelných ozvučnic, zvuk z velkých proporcí je prostě trochu jiný. Tohle je skutečně příkladná nabídka "hodně muziky za málo peněz".

Daniel Březina

EISA: nejlepší audio a Hi-Fi zařízení pro rok 2019/2020

EISA: nejlepší audio a Hi-Fi zařízení pro rok 2019/2020

Jaké reproduktory jsou letos nejlepší? Jaký zesilovač si odnesl ocenění EISA? Podívejme se na kategorii Hi-Fi produktů, jejichž cílem je nabídnout kvalitní zvuk.

16 AVmania.cz

Marantz Melody X: nejlepší bezdrátový Hi-Fi mikrosystém roku 2019/2020 [test]

Marantz Melody X: nejlepší bezdrátový Hi-Fi mikrosystém roku 2019/2020 [test]

Asociace EISA letos v kategorii kompaktní audiosystém titulem ocenil "nejlepší" populární mikrosystém Marantz Melody X. Možná to není zařízení pro náročného audiofila, ale při běžném poslechu vám radost z hudby určitě neodepře.

23 Daniel Březina

Sony KD-55AG9: elegantní 4K HDR OLED s příchutí dokonalosti a zvukem z obrazovky [test]

Sony KD-55AG9: elegantní 4K HDR OLED s příchutí dokonalosti a zvukem z obrazovky [test]

Pokračovatel úspěšného rodu OLEDů s precizním obrazem a fascinujícím zvukem přichází. Přiblíží své kvality alespoň na dohled k předchůdci? Nebo ho porazí o koňskou délku? Máme výsledek!

23 Alexandr Bray

Vybrali jsme 20 nejlepších bezdrátových Bluetooth sluchátek

Vybrali jsme 20 nejlepších bezdrátových Bluetooth sluchátek

Bezdrátová sluchátka už dokážou nabídnout kvalitní zvuk, dlouhou výdrž. Vybrat si můžete z dostupných modelů kolem tisíce korun, ti náročnější si rádi připlatí nejen za kvalitnější zvuk, ale i za aktivní potlačení okolního hluku.

39 Jaromír Puk