Praha 21. října 2008 – LG Electronics, společnost s vedoucím postavením na poli spotřební elektroniky a mobilní komunikace, oznámila nerevidované konsolidované výsledky tržeb za červenec až září roku 2008. Hodnoty v korejských Wonech (KRW) jsou převedeny na americké dolary (USD) průměrným tříměsíčním kurzem za každé čtvrtletí, což bylo 1063 KRW na 1 USD (3. čtvrtletí roku 2008), 1016 KRW na 1 USD (2. čtvrtletí roku 2008) a 928 KRW na 1 USD (3. čtvrtletí roku 2007).
Prodeje a zisk
Společnost LG Electronics zaznamenala ve třetím čtvrtletí nárůst prodeje a provozního zisku ve větší míře, než původně očekávala. Pozitivní výsledky se objevily jak v rámci mateřského závodu, tak i v globálním měřítku. Na globální úrovni se prodeje zvýšily o 21,2 % na 11,3 miliard USD a provozní zisk o 58 % na 537 milionů USD, což představuje míru zisku 4,8 %, tedy o 1,2 % více než v předchozím roce. V rámci mateřské společnosti je nárůst ještě vyšší – prodeje vzrostly o 21,0 % na 6,479 miliard USD a provozní zisk činil 318 milionů USD. Tím se meziroční výdělek zvýšil o 265 %. Míra zisku byla 4,9 %, a to je o 3,3 % více než v předchozím roce.
LG Electronics však zaznamenala čistý zisk jen 24 milionů USD, což je o 295 milionů USD méně než v loni. To bylo způsobeno kurzovou ztrátou z pohledávek a dluhů v zahraniční měně a poklesu příjmů ekvivalenční metodou o 118 milionů USD z tržeb jejích poboček v zahraničí a investicemi do LG Display (NYSE: LPL, KRX: 034220).
Celosvětové obchodní výsledky podle divizí
Divize Mobile Communications zaznamenala prodeje v hodnotě 3,589 miliard USD, tedy nárůst o 29,9 % v porovnání s druhým čtvrtletím roku 2008.Prodeje produktů z této divize se dostaly na 3,306 miliard USD, což je nárůst o 40,8 % oproti předchozímu roku. Dodávky mobilních telefonů dosáhly 23,0 milionů, to představuje meziroční nárůst o 5 %, ale pokles o 17 % v porovnání s druhým čtvrtletím. Byl to výsledek slabých prodejů v Indii a na rozvíjejících se trzích. Míra provozního zisku však v divizi mobilních telefonů zůstala na dvojciferné hodnotě 11,5 % díky zvýšení u luxusnějších modelů, jako jsou například "Secret“ nebo „Viewty“ a další komunikátory typu QWERTY v USA. V posledním kvartálu se očekává, že dodávky porostou a dostanou se na hodnotu ročního cíle sto milionů jednotek. Zároveň se také očekává udržení dvojciferné hodnoty ziskovosti. V následujícím čtvrtletí bude představen telefon „Renoir“ s 8 megapixelovým fotoaparátem, druhá řada telefonu „LG PRADA“ a také „Cookie“, telefon střední třídy s plně dotykovým ovládáním.
Prodeje divize Digital Appliances meziročně vzrostly o 15,4 % na 3,024 miliard USD. Hlavním důvodem takového výsledku je stálá poptávka po klimatizacích a pračkách na rozvíjejících se trzích, navzdory zpomalení způsobeným hospodářskou recesí. Provozní zisk poklesl kvůli rostoucím cenám surovin z loňských 5,4 % na 4,2 %.
Prodeje divize Digital Displays vzrostly o 21,5 % na 3,624 miliard USD. Velký podíl na tomto zvýšení má prodej plochých TV; LCD TV se prodalo o 55 % a plasmových TV o 10 % více než v předchozím roce (na bázi tržeb). Prodeje plazmových modulů (PDP) poklesly o 7 %. Jako pokračování v obratu u ziskovosti v prvním čtvrtletí zůstal i ve třetím čtvrtletí provozní zisk v černých číslech na hodnotě 15 milionů USD.
Prodeje divize Digital Media vzrostly meziročně o 6,6 % na 1,039 miliardy USD díky stálému nárůstu u všech produktů; především u set-top boxů a bezpečnostních zařízení na trhu v USA a také u přehrávačů Blu-ray disků a přístrojů zabudovaných v autech. Provozní zisk vzrostl na 35 milionů USD a míra zisku na 3,3 %. Značné úsilí o snížení nákladů (především u přístrojů do aut, u nichž došlo k významnému obratu) se očividně vyplatilo.