Fogot
20. srpna 2021 • 4:44

No vidim že jste se tady zase rozjeli. U vas dvou by mě doopravdy zajimalo jestli hudbu i někdy posloucháte ? Nebo jen celou dobu hledáte neexistující řešení jak být co největší audiofil. Já v práci poslouchám spotify na věži za 2000 je to katastrofa Doma poslouchám spotify na stereu za 50 000 a je to nebe a dudy. A nesnažte se mi vnutit že to prostě hraje špatně. Takove ty kecy že někdo ještě neslyšel kvalitni hudbu mám fakt rád...ten rozdíl mezi spotify a cd bude tak minimální že se mi prostě nevyplatí to cd kupovat. A je to prostě tak.

Martin
20. srpna 2021 • 5:10

Nechci vám vnucovat svoje myšlenky, ale Spotify zatím hraje velice špatně bez ohledu na aparaturu. Nemyslím, že je to současným kodekem AAC, problém bude patrně jinde. U Apple Music toto třeba nesleduju a u Tidalu už vůbec ne, ten hraje pro mě ve většině případů stejně jako CD . Ale mě zní Spotify zastřeně, jak z hrnce a je jedno, jestli ho pustím z mobilu, DAPu, streameru a nebo počítače. Hraje daleko hůř, než mp3 se srovnatelným bitrate.
Jinak ano hudbu poslouchám. Na daleko dražším sluchátkovém řetězci, než máte vy doma, který bohužel krom super zvuku dává vyniknout i nedostatkům. Ale poslouchám celé noci a umím ten kritický poslech i vypnout a nechat se unášet hudbou. Ale zrovna u Spotify to není o kritickém poslechu, ten zvuk je pro mě opravdu špatný. Uznávám, že spousta lidí to bude mít jinak, ale pro mě to prostě zatím není a toužebně očekávám jejich vyšší kvalitu, protože co si budem nalhávat, Spotify má největší knihovnu a nejpropracovanější chytré playlisty, vyhledávání nové hudby dle preferencí atd. Ale zvuk je zatím bída, minimálně pro mě, kdy streamovací služby jsou pro mě hlavním zdrojem hudby. Uznávám, že spousta lidí to bude vnímat jinak, ale tohle je můj názor. Prostě bych měl nejraději prostředí Spotify s kvalitou zvuku Tidalu, či Qobuzu. Možná chci moc a rozhodně vám nechci házet hračky do kanálu, ale takhle to prostě vnímám. Rozdíl mezi Spotify a CD je daleko markatnější, než rozdíl mezi CD a mp3.

st.paul
20. srpna 2021 • 10:30

Pravda bude niekde uprostred. Na kvalitný posluch nie je nutne potrebná zostava za 50 000 €. V každom prípade ale súhlasím, že na štandardnej „hi-fi“ zostave je rozdiel v kvalite napr. mp3 súboru versus pôvodného bezstratového súboru počuteľný relatívne ľahko. Samozrejme, aktuálne albumy nahraté cez víkend nezachráni ani „hadr-fakr“ kodek, kvalitné akustické nahrávky, vážna hudba, prípadne „obyčajný “Pink Floyd“ Vám dajú jasne najavo, že tu niečo nie je v poriadku. Stále sa tu opakujú informácie o dátovom prenose, rozlíšení a najnovších kodekoch, div že nie zo Star Treku. Baviť sa o tom, že kvalitný master bude vždy lepšie hrať v klasickom reťazci zloženom so samostatných komponentov nemá zmysel. Proste to tak je a nikto s tým nič neurobí. Na druhej strane ani akýkoľvek posmech voči streamovacím službám nie je na mieste. Technológie nespia a hlavne...koncový zákazníci tvoriaci 99% časť predplatiteľov sú z generácie, ktorá akýkoľvek fyzický nosič považuje za návrat do praveku. Je to ich pohľad na svet a nevidím dôvod sa im za to posmievať. Stále sa ale bavíme o elektronike, kodekoch, forme prenosu, type slúchadiel atď., zabudlo sa ale na jeden z najdôležitejších, ak nie vôbec najdôležitejší článok audio reťazca a tým je samotný sluch. Ruku na srdce, kto z Vás audiofilov so silnými rečami bol napr. na audiometrii. Nezabudnite na to, že aj pri 100% ochrane uší a pevnom zdraví, sluchové receptory vekom „odchádzajú“. Ak počujete v 50 tke 15 000 hz, otvorte si fľašku šampanského. Už okolo veku 40 rokov má podľa štatistík 50% ľudí útlm v pásme cca 6000 hz, o najvyšších frekvenciách, ktoré sú nenávratne poškodzované ako prvé, ani nehovorím.

faoLtaeM
20. srpna 2021 • 15:33

Rozdíly mezi ztrátovýma a bezztrátovýma souborama většina lidí vůbec neslyší a neregistruje a to ani na ultrasuperturbohájent hifi sestavě za tři mega, natožpak na "standardní hifi sestavě," to je už dávno x krát ověřený a vyzkoušený. I ti kdo si myslí a prohlašujou o sobě že to bez problémů slyší, v naprostej většině případů ve slepým testu zcela vyhoří. Lidí, kteří tyhle rozdíly skutečně slyší a dokážou je opravdu rozlišit jen sluchem, moc není.
Ale to není vůbc podstatný, rozdíly mezi ztrátovým a bezztrátovým jsou malý, nepodstatný a tudíž taky nedůležitý. Pokud samozřejmě nemluvíme o nějakej MP3 128kbps, tam jsou ty rozdíly už větší, ale stále ne tak markantní jako v případě porovnání kvalitního vs nekvalitního vydání alba.A to je právě ono, kvalitu zvuku neurčuje formát, kodek, médium, vzorkovací frekvence, bitová hloubka, bitrate ani druh hudby nebo hudební styl atd....., ale jedině mastering/remastering. Kvalitní nahrávky nejsou jen akustický nebo jen klasika, anebo Pink Floyd......., kvalitní nahrávky můžou být a samozřejmě taky jsou (a jsou jich tam takových celý spousty) klidně i v metalu, hardrocku, popu atd., není důvod proč by nebyly a nemohly být.A nejde tu o posměch vůči streamovacícm službám, jde o realitu a to jaká je situace. Stramovací služby neposkytujou kvalitní nahrávky, tudíž je nelze používat pro kvalitní poslech hudby na úrovni hifi, takhle prostý to je, to je prostá pravda, nic víc. Jedinej posměch kterej tu je je vůči těm co si myslí, že když si nakoupí sestavy za 50 000,- nebo víc, tak to stačí na to aby z nich v tu ránu byli hifisti. Přitom poslouhcají hudbu leda tak z nějaký mizerný streamovací služby jako je tidal nebo spotify a ani neví a sami ani nepoznají a nejsou schopní slyšet jak blbě jim to hraje. Ale ještě prskají a vztekají se když jim řekneš pravdu o tom jak ty streamovací služby hrajou blbě.
Že jsou konzumetni kterým o kvalitní poslech hudby nikdy nešlo, nejde a nikdy ani nepůjde a ti tvoří 99% trhu je prostej fakt, ale o to tu vůbec nejde. A to s tím sluchem a audiometrií :D, jo to je častej argument na foréch o hudbě a hifi, jenomže zcela nesmyslnej argument.
Zaprvé pokud má někdo takovej problém se sluchem že mu to ovlivňuje poslech hudby až do tý míry že si toho sám všimne, tak takovej člověk předpokládám, že snad sám bude mít dostatek soudnosti a nebude se účastnit diskusí o kvalitě zvuku, nahrávek atd......
A zadruhé, skuteční hifisti, kteří se o hudbu zajímají a něco o ní skutečně vědí, a kteří (naštěstí) žádnej problém se sluchem nemají a "trpí" pouze standardním zhoršováním sluchu kvůli přibývajícímu věku, ti zase vědí, že člověk se zdravým sluchem slyší i ještě kolem 60 roku života cca 12kHz. A i to ještě bohatě stačí pro kvalitní poslech hudby na nejvyšší úrovni hifi.
Proč? Jak to? No jednoduše proto, že zvukaři a studioví inženýři velmi dobře znají vlastnosti a maximální schopnosti lidskýho sluchu, takže tak jako tak všecho důležitý při masteringu umisťujou hluboko pod hranici 16kHz. A nejen to, většina "audio informací" (pro ilustraci řekněme takových 95% - 97%) se v nahrávkách nachází dokonce pod hranici 14kHz nebo i pod 12kHz. Nad 16kHz jsou už jen tzv. tranzienty, neboli rychlý a krátky údery/záblesky výšek.
Zvukař, kterej by vytvořil nahrávku jinak, tedy tak, že by řekněme třeba 20% "audio informací" bylo nad urovní 16kHz by nebyl zukař, ale idi...
Ono, ale už jen když si člověk vezme to, že naprostá většina hudebních nástrojů (včetně lidskýho hlasu) vůbec nedokáže vyprodukovat zvuky nad 15kHz - 16kHz, a většina hraje dokonce "jen" do takových 13kHz, tak už jen tím je řečeno a dáno vše podstatný, že jo ;-).

Martin
20. srpna 2021 • 21:49

st.paul: Rozdíl mezi mp3 320CBR a flacem 16/44,1 je pro většinu lidí velice špatně postřehnutelný. Obzvláště pokud neví co hledat. Většina lidí si myslí, že jsou uřízlé výšky a podobně, ale není to pravda. A u neznámé skladby je to daleko těžší. Ostatně můžete si to zkusit třeba zde, klasické ABX testy:
http://abx.digitalfeed.net...
Cenu jsem uváděl v Kč, nikoliv v Euro. To už by bylo opravdu hodně peněz.
Ten posměch není k technické kvalitě streamovacích služeb, ale k obsahu, který streamují. Za ten nízký DR nemohou služby, ale vydavatelství.
A jen tak mimochodem, zrovna minulý týden jsem si to zkoušel na své sestavě a slyším ve svých 48 letech do 16,5kHz, ale o tom to opravdu není ( a na audiometrii chodím skrz práci každý rok, půjdu koncem roku, můžu vám poslat graf). O maximální slyšitelné frekvenci není ani rozdíl mezi flac a mp3, ani rozdíl mezi DR15 a DR5. Stejně jako to například není o hudebním sluchu, což se taky spousta lidí mylně domnívá.

faoLtaeM
20. srpna 2021 • 23:21

Tohle ale není pravda (alespoň ne z technickýho hlediska), cituju:
"Většina lidí si myslí, že jsou uřízlé výšky a podobně, ale není to pravda."
Konec citace.
Při převodu bezztrátovýho formátu/kodeku do MP3 jsou výšky jedna z hlavních věcí, který se odstraní a ořežou. Frekvenční rozsah bezztrátových formátů a kodeků je v případě toho čemu lidi říkají "CD kvalita," tedy při 16/44.1 až do 22 050Hz, ale frekvenční rozsah MP3 320kbps CBR je jen do 20 000Hz. Co je nad 20kHz se při převodu do MP3 natvrdo odřízne (nehledě na vzorkovací frekvenci původního souboru, v MP3 320kbps zkrátka nad 20kHz nic není, nikdy) a aby toho nebylo málo, tak frekvence nad 16kHz jsou zredukovaný a osekaný asi tak o 30% až 50%. Tohle si lze velmi snadno ověřit, stačí k tomu prográmek "Spek," v něm je to okamžitě a krásně vidět, viz pár ukázek:
https://i.ibb.co/0FDwK9g/GIF-CD-MP3.gif...
https://i.ibb.co/KF349tf/GIF-MP3-vs-WAV.gif... Samozřejmě ale tohle odseknutí a ořezání výšek není to hlavní co dělá ty slyšitelný rozdíly mezi MP3 a bezztrátovýma kodekama/formátama, protože tak vysoký frekvence většina lidí nad 20 let věku neslyší buď vůbec, nebo je slyší jen z části. I když i tohle odseknutí a ořezání výšek je slyšitelný, alespoň pro ty z nás, kdo vědí co hledat a co poslouchat, protože odstranění frekvencí nad 20kHz a osekání frekvencí nad 16kHz samozřejmě má vliv i na frekvence pod 16kHz, ale to jakými způsoby k tomu dochází (ano, je toho víc) už je pro naprostou většinu lidí (včetně většiny "hifistů") vyšší dívčí na pochopení, natož aby to ještě pak byly schopní slyšet ;-).A ano, "hudební sluch" opravdu žádnej posluchač hudby ani hifista ke kvalitnímu poslechu hudby nepotřebuje :D, to je jeden z těch hezkejch bludů a nesmyslů co po webu kolujou ohledně hifi a obecně poslechu hudby.

Roman Procházka
24. září 2023 • 20:16

No ty jsi snad "audiolog"... Já na audiometrii byl v těch 40 letech kvůli zaměstnání (kabinka v ruce dvě tlačítka) a opravdu už jsem měl tenkrát ostrý propad na 6Khz. 15Khz slyším když mám špunty, pekelně se soustředím a je klid. Ale je to "nejisté" Je mě 55...👍

Petr Sokol
25. prosince 2023 • 11:25

A co jako? Případ jednoho člověka s nějakým specifickým úbytkem sluchu (třeba kvůli práci) nehraje roli, to je problém jedince, nic víc.

faoLtaeM
20. srpna 2021 • 13:07

Fogot:
A to si jako fakt myslíš, že když si dupneš patičkou jak malý navztekaný dítě, tak se ty tvoje mylný doměnky a zbožný přání stanou skutečností? Že se z nesmyslý stane rázem pravda, jen proto, že ty to tak chceš a že si nechceš připustit tu skutečnou pravdu? :D Takhle jednoduchý to naštěstí není.
Já chápu že víra je mocná věc, dokáže vymejvat mozky i lidem, kteří jinak vypadají normálně a racionálně, ale v reálným světě zkrátka není pro zaslepenou víru plnou lží a polopravd místo. ;-)
Je evidentní že jsi jeden z těch kterým těmahle svejma sděleníma šlapu na kuří oka (a dělám to záměrně to mi věř, aby si lidi tu pravdu snáz zapamatovali) a to, stejně jako pravda, holt prostě bolí, to se nedá nic dělat. Evidentně jsi skutečně rozdíl mezi nekvalitní a kvalitní nahrávkou/vydáním alba skutečně nikdy neslyšel. A ne, není to o rozdílu CD vs streamovací služby, ale o rozdílu mezi vydáním alba s mizerným masteringem á la Loundess War a vydáním alba s kvalitním masteringem. A klidně může obojí bejt na CD a to první CD bude hrát mizerně a otřesně a to druhý dokonale a skvěle. Jinak ale máš pravdu kecy jsou k ničemu, proto ti nabízím důkaz místo slibů. Jestli si chceš poslechnout jaký jsou ty rozdíly mezi nekvalitou na streamovacích službách a tím jaká kvalita může být a je na fyzických nosičích (CD, SACD, HDCD, LP....), tak mi napiš na mail petr-socool@seznam.cz a já ti pošlu ukázky (sem samozřejmě ukázky dávat nemůžu) a sám uslyšíš jakej je to rozdíl, to jsouo nebe a dudy a ne to co za nebe a dudy teď považuješ ty. Jestli totiž máš sestavičku za 50 000,-, tak zaprvé na ní ty rozdíly uslyšíš i kdybys byl silně nahluchlej a s prstem v nose (ano, tak velká a propastný ty rozdíly jsou) a zadruhý, ti pak dojde, že se spotify jsi do teď posluchal svou sestavu sotva tak na 30% jejích možností. Máš možnost si to poslechnout, je to jen na tobě. Zvedneš hozenou rukavici a podíváš se pravdě do očí?Streamovací služby se pro kvalitní poslech hudby nedají používat prostě proto, že na nich nacházíme ta kvalitní vydání alba sotva jednou za uherskej rok, takže kvalitní poslech hudby s nima lze provozovat jen zřídka a v podstatě jen čirou náhodou. S nosičema si ale vybereme ta kvalitní vydání alb a můžeme pak poslouhcat hudbu kvalitně vždy a bez výjimek, taková je prostá realita dnešní Loudness War doby.
Takže ani náznakem neplatí, že rozdíl mezi CD (a dalšíma fyzickejma nosičema) a spotify je tak minimální, že se fyzický nosiče nevyplatí kupovat, to si může myslet jen ten kdo to nikdy ani nezkusil porovnat (nebo přinejlepším porovnával obě nekvalitní verze alba), naopak, ten rozdíl mezi mizerií streamovacích služeb a kvalitníma vydáním alb na fyzických nosičích doslova propastnej.

faoLtaeM
24. srpna 2021 • 0:45

Přesně jak jsem předpokládal, nikdo se neozval. Fogot ani nikdo jinej. Fórum o audiu a nikdo tu nemá o hudbu zájem :tleskani :hm.
Na jednu stranu ale tyhle streamovací rádoby "hifisty" chápu, je snazší schovat hlavu do písku, předstírat že nevidím, neslyším a dál klamat sám sebe, že spotify, tidal nebo jakákoli jiná streamovací služba, je ta nejvyšší kvalita která existuje, než mi napsat na mail a nechat si ode mě lusknutím prstu zbořit iluze. A prej že "hifisti," to určitě :-!. I ten začínající hifista by měl mít o tu hudbu alespoň nějakej základní zájem, kterej by ho donutil nechat se poučit, když sám teprve začíná a nedostal se s poslechem dál než ke spotify nebo tidalu. Nebo bych čekal, že se někdo ozve alespoň z prostý zvědavosti, když už nic jinýho, ale ne....., nic......., nikdo se neozval, nikoho kvalitní poslech hudby nezajímá. Tak ale hlavně že plnou hu.. ...... pusu keců v diskusi na internetu má kde kdo, ale podívat se pravdě do očí, když tě k tomu oponent v tej diskusi vyzve, to už naopak z těchhle velkohubejch internetovejch kecálků a streamovacích jakože "hifistů," nemá odvahu nikdo. To je fakt smutný.

oskar46
8. listopadu 2021 • 14:42

Nemyslím si, že nikto Ti neodpovedá kvôli tomu, že si ich "odborne" odrovnal.

faoLtaeM
10. června 2022 • 0:36

To si nemyslí nikdo, ale ať tak nebo tak, co si myslí nějakej neználek z webu naštěstí nehraje roli. Nikdo neodpovídá proto, že nikdo dnes o hudbu nemá zájem, kupovat brutálně předražený sluchátka a zesilovače za statisíce kus, nebo kabely za desetitísce kus, to zajímá každýho druhýho fórovýho rádoby "hifistu," protože s tím může machrovat před lidma ("hele co mám, hele jak to hezky vypadá.... a kolik to stálo.... to jsem znalec hudby, když jsem dal za USB kabel 45 000,-, co?"), ale hudba není důležitá, s tím se před ostatníma lidma nedá machrovat, protože o ní nikdo nic dneska neví, nerozumí jí a kvallitní zvuk nikdo nepozná ani kdyby ho fackoval přes čumák co tři vteřiny :lol:.

Milovnikzvuku
18. srpna 2021 • 19:34

Já používám Tidal a jsem spokojen. Spotify zaspalo dobu.

MacPhenom
18. srpna 2021 • 23:43

Je otázka, jak dlouho tu Tidal ještě vydrží. Je stále ve ztrátě a pokud Spotify i Apple Music nabídnou CD kvalitu, tak moc důvodů používat Tidal prostě nezbyde.

faoLtaeM
19. srpna 2021 • 14:28

Šťastný ten kdo nikdy neslyšel jak zní skutečná kvalita a vystačí si tak s bídou a mizérií streamovacích služeb. Aje úplně jedno jestli tidal, apple, spotify nebo jakákoli jiná streamovací služba, na všech najdeme ta kvalitní vydání alb jen občas, což je pro kvalitní poslech "maličko" problém, že ano.
Jak říkám, štastný hluchoň kdo to buď neslyší a nerozezná (což je na pováženou, protože tak propastný zvukový rozdíly by slyšel i mrtvej), nebo kdo zatím neměl možnost si poslechnout skutečnou kvalitu, což je v dnešní době nekonečných možností taky na pováženou.
Ale dnešní uživatele streamovacích služeb a to dokonce ani ty z nich co se považujou za "hifisty" a kteří ještě k tomu vedou "zasvěcený" debaty o kvalitě zvuku, aneb ty streamovací rádoby "hifisty" co kvalitním zvukem opovrhujou když jim řekneš jak ho získat, to ani nezajímá, takže se vlastně není čemu divit. Ale vždycky se nasměju, když ty zcestný a nesmylsný dojmy a doměnky o zvuku a jeho kvalitě od takovejchhle "znalců" a streamovacích jakože "hifistů," čtu :tleskani.

Milovnikzvuku
19. srpna 2021 • 15:46

Vy jste to ale těm hifistum, co streamuji hudbu nandal :tleskani .Vy jste ale drsoň :oboze

faoLtaeM
19. srpna 2021 • 16:07

Nepochopils :lol:. Hifista není ten kdo používá jakoukoli streamovací službu. Hifi a streamovací služby spolu nijak nesouvisí a nelze to spojovat, protože v hifi jde o kvalitní poslech hudby a ten nám streamovací služby příinést nedokážou, tudíž streamovače nelze nazývat hifistama, takhle prostý to je :lol:.
Já vím, že spousta člénů takových fór jako je tohle se za hifisty sami považujou, přestože hrajou jen z tidalu apod. streamovacích služeb, ale to jsou bohužel jen jejich zcela zcestý a milný doměnky a evidentně takoví jedinci nemají ani páru o tom jak zní a vypadá kvalitní poslech hudby. Nevím kdo těmhle lidem jim nakukal, že je možný provozovat kvalitní poslech hudby (hifi) a používat k tomu jako zdroj hudby nějakou streamovací službu. Respektive vím, je to doslova ukázkovej případ klasický dnešních internetových bludů, mýtů a dezinformací, nic víc. :lol:

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Roman Procházka
24. září 2023 • 20:31

No, jak si vysvětlit, že streamovací služby nabízí Hi End komponenty za 100 a více tisíc? Asi když "hájendistu" ten Hi universe sound unaví, aby si mohl ověřit, jak je ta kvalita na Tidalu fakt žalostná. Jiný důvod není...none?

Petr Sokol
25. prosince 2023 • 11:10

A tím jsi jako chtěl říct, že když jsou streamovací služby integrovaný i do drahejch přístrojů, tak to znamená, že jsou streamovací služby kvalitní, Jo? Tak to tě zklamu, ale ne. Že jsou streamovací služby i v přístrojích za velký peníze je jen kvůli marketingu, prostě proto, že je potřeba to prodat a navíc to lidi chtějí. S jejich kvalitou (tedy v tomhle případě nekvalitou) to nijak nesouvisí. I lidi co si ty drahý přístroje kupujou a používají streamovací služby k poslechu a ještě si to pochvalujou a i přes to se považujou se za hifisty a hájendysty atd., ví většinou o zvukovej kvalita doslova kulový. Kdyby o tom něco věděli, tak by streamovací služby k poslechu hudby nepoužívali a měli by je maximálně tak jako vyhledávač a k poslechu by používali fyzický nosiče.
Tož tak, snad už chápeš.

Martin
19. srpna 2021 • 19:20

On to řekl dobře. Je krásný, že Tidal a Qobuz streamuje v 24/192, ale bohužel zvuková kvalita obsahu je doslova tristní, myšleno ve smyslu nízkého dynamického rozsahu, což není vina služeb, ale vydavatelství, která jsou cca od roku 1996 přesvědčena, že to tak posluchač chce. Streamovací služby nabízejí prakticky výhradně poslední remastery (i starých kvalitně nahraných věcí) s totálně vykastrovaným dynamickým rozsahem. Takže opravdu dnes je cesta ke kvalitnímu zvuku pouze stará původní neremasterovaná vydání CD, či LP, pokud nevadí praskot, SACD a věci vydané vydavatelstvími, která se specializují na kvalitní zvuk. Bohužel vesměs vydávají věci pro 80% populace nezajímavé. Zkrátka a dobře pán mluví o loudness war.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
faoLtaeM
19. srpna 2021 • 23:00

Přesně tak, jsem rád, že se tu najde alespoň někdo kdo o těchhle věcech taky něco ví. A přesně o to tu jde, ne o to "někomu nandat," ale o to říct pravdu (a takovýhle šlápnutím na kuří oko si tu pravdu alespoň lidi líp zapamatujou), aby si lidi uvědomili jaká je dnes v hudbě situace, co je to ta Loudness War (a jak už 25 let hudbu zabíjí) a kde je ta skutečná zvuková kvalita.
K čemu mi jsou všechny ty streamovací služby se svejma zázračnejma magickejma formátama (viz ABRA-KADABRA-MQA), nebo s těm svejma bludama o tom jak nabízí "vyšší kvalitu" protože jedou v rádoby "hi-res" (skutečný Hi-res není nějaká zmrvenina co má DR3 nebo v lepším případě možná tak DR7 i kdyby to mělo sebevyšší vzorkovací frekvenci nebo bitovou hloubku), k čemu mi je, že mi streamovací služby pošlou zadarmo a rychle nějakej pofidérní jakože "hi-res" nebo MQA s plnou hu... pusou keců o tom jak jedině tohleto kouzelný MQA mi dokáže přinést ten správnej a jedinej kvalitní "master" zvuk, když si to přehraju a zjistím, že to má ubohý DR5 nebo DR6? Přitom ta samá nahrávka na tom dneska tak děsně zatracovaným nemoderním "zastaralým CD," který mám doma už 30 nebo 35 let, má DR16 nebo DR15 a zvukovou kvalitou je na úplně jinej a samozřejmě mnohem vyšší úrovni (jen asi tak o Titanic)?
Kvalitní zvuk lze dneska (pro streamovací jakože "hifisty" bohužel) v naprostej většině případů sehnat jen na CD, SACD, HDCD a LP. Ne vždycky jen na těch starých vydáních alb (i když většinou jo), i některý dnešní moderní vydání hrajou skvěle, klidně stejně kvalitně nebo i líp než ta stará/původní vydání, ale bohužel je takových případů jen málo a proto si člověk musí ta kvalitní vydání alb umět najít a poznat jak kvalitně hrajou ještě než je koupí. Ano, vím že tohle zní spoustě těch dnešních streamovacích jakože "hifistů" jako alchymie, ale není, v dnešní době to není nic složitýho.

Martin
20. srpna 2021 • 2:49

Já bych úplně nezatracoval ani to MQA. Pár věcí je v tom (byť ztrátovém) formátu docela solidních a dá se to poslouchat. Vesměs je to ta stará škola kapel, co si to trochu hlídají.
Bohužel to prostě zabíjí ten obsah. Já se musím přiznat, že mnohem snáz zkousnu oproti klasickému flac 16/44,1 mp3 192 CBR, snad i horší, je to pro mě mnohem příjemnější a poslouchatelnější a rozdíl daleko méně negativní, než dobře nahraná skladba s DR12 oproti skvěle kastrovanému remasteru s DR3.
A kdo tomu nevěří, tomu doporučím například od Iron Maiden Fear of The Dark z originálního neremasterovaného alba z roku 1992 vs. totéž, co je na Tidalu, tedy remaster z roku 2015. Původní CD DR15, remaster DR6. To je jak pecka mezi oči. U toho remasteru z Tidalu má člověk nutkání měnit převodník, napájecí zdroj a podobně, protože slyší, že je tam něco těžce v nepořádku. Ne v nepořádku nic není. Pouze zvukoví odborníci usoudili, že z mobilu s peckama za stovku bude hrát hudba s DR3 líbivěji a hlavně hlasitěji a že si to tak my konzumenti žádáme, protože 80% z nás to poslouchá přes ty pecky za stovku.

faoLtaeM
20. srpna 2021 • 19:04

MQA nelze nezatracovat už jen proto jakým lživým způsobem je to protlačovaný a propagovaný a jak se záměrně zákazníkům neříká pravda a jen se jim o tom MQA podsouvají bludy hovadiny a lži.A navíc všechna ta vydání alb, co jsou v MQA dobrý, už máme a měli jsme dávno přdtím v bezztrátovej podobě na CD, LP, SACD, HDCD, nebo dokonce občas i v tom Hi-resu (a tím myslím skutečným hi-resu), takže MQA je k ničemu, nepřineslo nám nic co bychom už dávno předním neměli v daleko lepší podobě :!: Ta kvalitní vydání alb MQA jsou jen nagrabovaný z normálních nosičů nebo z hi-resu, takže..........A to s tím Fear of The Dark je právě jeden z těch příkladů o kterých mluvím, ukázkovej případ.

faoLtaeM
19. srpna 2021 • 15:30

Jinak ale doufám, že tidal, a sním i to jeho prolhaný nesmylný MQA, skončí co nejdřív.
Blbý je jen to, že spousta lidí si nakoupila DAC a streamery s podporou MQA a až (snad to bude co nejdřív) tidal skončí, tak jim to bude k ničemu a budouo to jen vyhozený prachy z okna, protože doufejme, že MQA bez tidalu zanikne.
Tedy oni prachy za podporu ztrátovýho formátu MQA, jsou vyhozený z okna tak jako tak, ale jakmile se zánikem tidalu nebude v MQA co poslouchat, tak si spousta lidí možná konečně začne rvát vlasy :lol:.
A snad jim pak i konečně dojde, že je celý to MQA jen jedna velká lež a podvod na zákazníky a že MQA nevzniklo proto aby přineslo lidem lepší zvuk, toho ostatně ani technicky není schopný, ale proto, aby vytáhlo lidem prachy z kapes za nic (naopak ještě za horší formát než je třeba starej známej FLAC) a naplnilo tak peněženky majitelům licence MQA.

Martin
20. srpna 2021 • 4:52

Je to firmy Meridian byznys. Za MQA platí streamovací služba, výrobce převodníku za jeho certifikaci, takže vlastně ve finále tyto dva poplatky platí koncový uživatel, co si myslí, že má naservírováno kdo ví co. A kdo nemá DAC s podporou MQA, jako by nebyl...
Já třeba nemám a jsem. Naštěstí je MQA pro ty solidnější firmy, jako Chord, RME a podobně takřka sprosté slovo a tuhle fabriku na peníze podepřenou ZTRÁTOVÝM kodekem MQA prohlédly a nepodporují.

Kuba12345678
17. srpna 2021 • 22:58
mreewehjkyt
17. srpna 2021 • 21:46

Jediny to zatial spravne pochopil Apple.
Apple Music uz umoznuje bezstratovu kvalitu a taktiez "Hi-Res" (jakosto 24-bit a >44.1kHZ) a pritom za nezmenenu cenu. Pretoze, je podraz a podvod pytat navyse peniaze za nieco, co nema takpovediac ZIADNU pridanu hodnotu. Kolko ludi realne (REALNE!!!!) dokaze pri beznom pocuvani rozoznat doposial najvyssiu stratovu kvalitu (u danej stramovacej sluzby), od bezstratovej? Asi takmer nikto. A to uz nehovorim o "Hi-Res" kde, pokial ide o uplne rovnaky mastering, nie je mozne rozoznat Hi-Res od CD kvality.
Vsetko je to ofajc na blbych audiofilov, ale Apple aspon na to ide velmi ferovo co sa tyka ceny.

Inkvizition
18. srpna 2021 • 9:15

Asi bych se nepouštěl do debaty o tom, jestli HiRes má či nemá přidanou hodnotu či zda to někdo je schopný či není slyšet, obzvlášť na této stránce je to nebezpečné :-). Objektivně si dovedu představit, že vyšší kvalita zvuku bude mít vyšší nároky na serverovou infrastrukturu, považme, že maximální kvalita spotify premium je dnes kolem 300 kbps, FLAC se pohybují od 1000 až někam k 3000 i víc, typicky kolem 2000 kbps (Tidal). To je cca 6x více dat, co je potřeba přenést, skladovat. Asi bych si to taky nechal zaplatit, kdyby to byl můj server :-).

brk77
18. srpna 2021 • 10:10

Omlouvám se. Chtěl jsem kliknout odpovědět a klikl jsem nesouhlasím. :-| Mě na tom nejvíc štve asi to, že když před léty "piráti" argumentovali tím, že hudebnímu průmyslu nevzniká žádná škoda pálením CD, protože je přece fyzicky nekradou, tak vydavatelé vyrukovali s tím, že oni neprodávají ten kotouček, ale právo použít tu hudbu na něm. Nikdy tu ovšem nebyla možnost koupit třeba CD za manipulační poplatek pro ty, co si stejnou věc v minulosti už koupili na MC, LP, nebo si to CD třeba poškrábali. Já bych očekával nějaký technologický vývoj, že tu kvalitu prostě zvednou a dorovnají ten Apple, ne že se z toho zase budou chtít vytřískat co nejvíc jako v minulosti při přechodech na novou technologii, když už je to jen služba a nic fyzického.

faoLtaeM
19. srpna 2021 • 14:39

Bravurní nepochopení toho jak to ve světě nosičů a práv na jednotlivý vydání alb i na vydání na jednotlivých různých typech nosičů, funguje :tleskani. Tak ale hlavně o tom diskutovat i když tomu rozumím jako koza petrželi :tleskani.
Prej když jsem si koupil v minulosti CD, tak bych měl mít dneska nárok na nákup toho samýho alba na LP nebo MC, za "manipulační poplatek" :-D :tleskani :lol:. Nebo dokonce když je dotyčnej tak neschopnej a levej, že si to CD sám poškrábe, tak by mu kvůli tej jeho hlouposti neschopnosti a nešikovnosti měl prodejce taky prodat nový CD jen za nějakej "manipulační poplatek." Tak takhle jsem se už dlouho nenasmál, za to ti děkuju :lol:.
Chlapče ty seš ale střelec. Kolik ti je? 11? To ti ještě rodiče nevysvětlili jak tyhle věci věci ve světě fungujou a jak jsou tyhle tvoje doměnky postavený na hlavu?

malvino
20. srpna 2021 • 10:41

tak dlouhý příspěvek o ničem. Ale smajlíků tam máte 6. Klasika, čím víc smajlíků, tím blbější obsah

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
faoLtaeM
20. srpna 2021 • 12:30

Chápu že tomu evidentně nerozumíš, úplně stejně jako brk77, ale to pak pro tebe mám menší radu: je lepší mlčet a svou neznalost si tak nechat pro sebe a neupozorňovat na ní, než promluvit byť i jen jednou větou a všechny kolem tím beze vší pochybnosti o svej neznalosti utvrdit. :lol: :pozor 8-) 8-D :!: :pozor :tleskani (smajlíků sedm, heč)

oskar46
8. listopadu 2021 • 14:24

Skús si vygoogliť čo znamená Dunning-Krugerov efekt. U Teba sa určite v značnej miere prejavuje.

faoLtaeM
29. května 2022 • 18:36

Já si, narozdíl od tebe, nemusím nic "gůglit," logicky si člověk nemusí dohledávat to co zná a ví co to je.
Ne, u mě se tenhle efekt neprojevuje (Já si neustále rozšiřuju obzory, vzdělávám se a zjišťuju a učím se to co o danej problematice neznám a nevím). Chápu, že někdo kdo tomu (jak diskutovanej problematice, tak evidentntě i tomu co je to Dunning-Krugerův efekt, kterým se oháníš) rozumí tak málo jako ty (a další jedinci zde), si to může myslet (čímž ovšem jen prokazuje svou neznalost a nechápavost), ale to není nic překvapivýho, vědomosti a znalosti vždy u určitý skupiny lidí, kteří jimi nedisponují a danej problematice nerozumí, vyvolávají posměch, opovržení (ale třeba i strach, hněv, nejistotu atd.) i přesvědčení a pocit, že oni tomu rozumí víc, i když je to ve skutečnosti přesně naopak. A to je Dunning-Krugerův efekt, takže malá rada do života, začni vždy hledat chyby nejdřív u sebe, ne u ostatních, tím se pak vyhneš takovým minelám a argumentačním faulům jaký tu předvádíš.

Martin
18. srpna 2021 • 19:28

Trošku bych si dovolil nesouhlasit. Standardní CD má datový tok 1411kbps. U flaců 16/44,1 je to obvykle kolem 1000kbps, spíš míň. U druhého nejrozšířenějšího flacu 24/96 je už to ovšem 3072kbps. Tidal ovšem u své "hi-res" hudby používá MQA kompresi (tedy u všeho, co je ve vyšší kvalitě než 16/44,1), takže jsou ty soubory podstatně menší s možností sample rate i víc než 24/192.

faoLtaeM
19. srpna 2021 • 15:11

Těsně vědle, bitrate FLAC souborů se v případě 16/44.1 nejběžněji pohybuje někde kolem 600kbps až 900kbps, u 24/96 je to něco mezi 1100kbps až 3000kbps a u 24/192 se bitrate pohybuje zhruba mezi 4500kbps až 6000kbps, to všechno vždy záleží na kompresním poměru kterej se při převodu do FLAC použije.
A mimochodem, FLAC nemá hranici na 24bit/192kHz, lze do něj úplně klidně uložit zvuk třeba i ve 24bit/384kHz (a možná i víc).
MQA je ale prasečina (žádnej hi-res, v mnoha případech je to jen prostej upsample z 16/44.1) která doufám brzo zmizí (snad skápne společně s tidalem).
Ztrátový mršící MQA ovšem tidal neopoužívá jen pro vyšší vzorkovací frekvence, ale i pro 16/44.1 a právě v 16/44.1 má MQA dokonce na data větší velikost než normální a nijak nezmrvenej FLAC. Na to nelze říct nic jinýho než - "bravo" MQA :tleskani :pozor.
Tady je odkrytá pravda o MQA:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php...

Martin
18. srpna 2021 • 19:31

Ještě bych dodal, že někdo hi-res pozná a ocení, větší skupina si jen myslí, že to pozná a ta největší nepozná nic. Já si troufám tvrdit, že minimálně 80% uživatelů (spíš víc) stačí CD kvalita.

faoLtaeM
19. srpna 2021 • 15:21

Tak hlavně na vzorkovací frekvenci, bitovej hloubce, bitrate, formátu, kodeku ani médiu vůbec nezáleží, kvalita zvuku je někde úplně jinde. Ta závisí na masteringu, remasteringu, ten dělá až propastný zvukový rozdíly, který by slyšel a rozlišil snad i mrtvej.
Jestli to pak vydají na CD, SACD, LP nebo v Hi-res je už úplně jedno. Rozdíl mezi hi-resem (24/96, 24/192 atd.) a CD (16/44.1) je i v tom nejideálnějším případě, tedy v tom případě, že je zdrojová nahrávka/master stejná, na úrovni nuancí, drobnejch detailů atd., který minimálně 98% lidí neslyší buď vůbec, nebo je v několika ojedinělých případech slyší sotva na hranici rozlišitelnosti/slyšitelnosti a to ještě jen ve chvíli kdy se na to pekelně soustředí.

faoLtaeM
19. srpna 2021 • 14:07

V případě bezztrátovejch souborů/formátů/kodeků na bitrate nezáleží. Bitrate ovlivňuje zvuk a jeho kvalitu jen u ztrátových formátů a kodeků, u bezztrátových už ne, takže tohle řešit nemá smysl.
Nicméně bitrate FLAC souborů se v případě 16/44.1 nejběžněji pohybuje někde kolem 600kbps až 900kbps, u 24/96 je to něco mezi 1100kbps až 3000kbps a u 24/192 se bitrate pohybuje zhruba mezi 4500kbps až 6000kbps, to všechno vždy záleží na kompresním poměru kterej se při převodu do FLAC použije.

Kuchi
17. srpna 2021 • 19:43

No nevím, na CD kvalitu mám CD. Spotify je fajn do tramvaje nebo při práci, ale to zas stačí MP3 kvalita běžného Spotify

MacPhenom
18. srpna 2021 • 14:18

Ne každý je ochoten v roce 2021 používat fyzická média. :-)

faoLtaeM
19. srpna 2021 • 13:54

To je fakt, ale to se pak pak takoví neochotní jedinci musí smířit s tím, že si kvalitně hudbu neposlechnou buď vůbec, nebo jen velmi zřídka a spíš jen čirou náhodou. Vždycky je něco za něco.

oskar46
26. srpna 2021 • 11:47

Kvalitu CD a ešte lepšie, hi-res kvalitu počúvam cez mobil s externým audio prevodníkom, ďalej v digitálnom prehrávači, samozrejme všetko drôtovo a doma cez streamer. Fyzické CD púšťam už veľmi výnimočne. Počúvanie CD je ako počúvanie vinylu. Pohodlie pri púšťaní audia a vyššia kvalita audia proste víťazí.

faoLtaeM
26. srpna 2021 • 18:22

Prej že poslech CD je jako poslech vinylu :lol: :-D :tleskani, že prej "vyšší kvalita audia" vítězí :lol: :tleskani. No Já se směju až jsem si málem cvrknul :tleskani :lol: :D.
Pěkne jsi nám dokázal, že vůbec nerozeznáš kvalitní nahrávky od nekvalitních a o kvalitním poslechu hudby i o kvalitě zvuku, nahrávek atd. nevíš vůbec nic.
CD a LP jsou stále i v dnešní době stěžejníma nosičema pokud jde o kvalitní poslech hudby (tím myslím skutečně kvalitní poslech hudby, ne to co si pod výrazem "kvalitní zvuk" evidentntě představuješ ty), právě CD a LP jsou ty nosiče na kterých nacházíme ta kvalitní vydání alb nejčastěji (ostatně je jich tak na trhu zdaleka největší množství), bez nich si většinu alba nelze poslechnout na tej nejvyšší kvalitativní úrovni. Taková je prostá realita (pro někoho bohužel).Jestli máš odvahu podívat se pravdě a realitě do očí, tak mi napiš na mail petr-socool@seznam.cz a Já ti všechno ohledně kvality nahrávek a nosičů i hi-res souborů vysvětlím (ale musím tě varovat, sbořím ti tím veškerý iluze o tom co si mylíš že víš o kvalitě zvuku/nahrávek) a pošlu ti ukázky aby sis mohl sám na svej aparatuře poslechnout jak je to ve skutečnosti s tou kvalitou LP a CD a o kolik líp hrajou ty ošklivý a "zastralý" CD i LP oproti tej tvojí jakože "vyšší kvalitě audia."
Že má totiž něco vyšší vzorkovací frekvenci nebo bitovou hloubku a nálepku "Hi-res" ´(nebo snad dokonce MQA) ani v nejmenším neznamená, že to hraje líp než CD a LP a že je to nějaká "vyšší kvalita audia." Naopak, v dnešní Loudness War době právě CD a LP hrajou v mnoha a mnoha případech mnohem líp než kdejakej ten ultra-turbo-hyper moderní "hi-res" s DR6.
Kvalitu zvuku neurčuje vzorkovací frekvence, ani bitová hloubka, ani bitrate, ani formát nebo médium na/v kterým je ta hudba uložená a vydaná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
oskar46
8. listopadu 2021 • 13:57

Keď myslíš.

oskar46
8. listopadu 2021 • 14:18

Keďže máš problém s chápaním písaného textu, tak to napíšem ešte jednoduchšie. Počúvanie CD je ako počúvanie vinilu, čo sa týka pohodlia počuvania. Možno počúvanie CD je ešte pohodlnejšie, lebo ho netreba otáčať na druhú stranu. Chápeme sa už čo som tým myslel? Samozrejme že vyššia vzorkovacia frekvencia neznamená automaticky kvalitnejšie audio. To som nikde netvrdil. Audio v hi-res kvalite ale môže byť a často aj je pri posluchu na prehrávači podporujúcim takéto audio kvalitnejšie. Ono to CD totižto v štúdiu je častokrát nahrávané vo vyššej vzorkovacej frekvencii. Otázka znie prečo?, ak podľa Teba to je vlastne menej kvalitné. Samozrejme, ak je zlý master, tak vo výsledku bude zle znieť všetko od mp3 až po DSD a z hľadisky kvality sa môžme potom baviť o tom, že nekvalitnú nahrávku si púšťame vysoko kvalitne. Očividne si nepochopil čo som tou kvalitou ale myslel. Kvalitná hifi zostava poskytuje kvalitný zvuk. Kvalitná nahrávka, ktorá je prehrávaná na kvalitnom zariadení, ak je podaná vo vysokom rozlíšení, znie lepšie, ako v cd kvalite a omnoho lepšie, ak je podaná na nie veľmi kvalitnom zariadení. O tom Ťa dokážú presvedčiť v akomkoľvek zvukovom štúdiu.

Upleger
12. května 2022 • 3:36

Čobol, neser se do vinylu.

faoLtaeM
29. května 2022 • 12:49

oskárku, oskárku..... Já nemyslím, vím. Já problém s chápáním psanýho textu nemám (což se o tobě evidentně říct nedá, milej zlatej), nemusíš mi vysvětlovat co jsi myslel tím tvým hvězdným výrokem, že "počúvanie CD je ako počúvanie vinylu" Já umím číst a chápu napoprvý. Ty ale když ti něco napíšu tak zareaguješ na něco jinýho a tak, že je evidentntí, že jsi vůbec nepochopil co píšu, nerozumíš problematice a nevíš o co tu jde. Pak kdo tu má problém s chápáním psanýho textu?K tomu co píšeš v tomhle posledním příspěvku:
1. Ne, zvuk v "hi-res kvalitě" není často při poslechu kvalitnejší, může být ale často právě bohužel není. To bys alvěděl, kdybys problematice rozuměl a věděl co je to Loudness War a jakým způsoběm ovlivnila a stále ovlivňuje hudbu v poslecních cca 30 letech. Hi-res je formát ve kterým vychází kvalitně znějící/hrající vydání alb jen v případě klasiky. Klasika je totiž jedinej žánr, kterej Loudness War nezasáhla, v mainstreamovejch žánrech jako je rock, metal, pop, elektronika atd. ale drtivá většina hi-resů hraje blbě právě kvůli Loudness war a v drtivej většině případů se tak dá daný album sehnat v líp hrající verzi na fyzických CD a LP. A poku jde o album vydaný poprvé až v průběhu Ludness War, který vyšlo jak v hi-res tak na Cd současně, tak v takových případech je zase kvůli Loudness war ten rozdíl mezi tím hi-resem a CD jen v tom roličení, protože obě verze jsou, co se zvuku týče, zmrvený stejně a to vyšší rozlišení už to nezachrání a obojí tak hraje stejně blbě. Vyšší rozlišení samo o sobě udělá rozdíly nanejvýš v řádu nuancí, která drtivá většina světový populace vůbec neslylší, nerozlišuje a neregistruje.2. Že je CD ve studiu častokrát nahrávaný ve vyšší vzorkovací frekvenci. A že podle mě to je tak vlastně míň kvalitní? Díky, líp bych tvou nevědomost, neznalost problematiky a nechápání psanýho textu prokázat nedokázal, znovu jsi nám tu perfektně předved, že tejhle problematice vůbec nerozumíš a o kvalitním poslechu hudby ani o jejím vydávání, nosičích, hi-resech atd., nevíš vůbec nic.
Takže pro tvou informaci hudba je ve studiu nahráváná ve vyšších vzorkovacích frekvencích a bitovejch hloubkách než 16bit/44.1kHz ne často, ale vždy. Už od počátku kdy se objevilo CD, ted v roce 1982 se nahrávalo v rozlišení 16bit/48kHz. Dnes se běžně nahrává v různých frekvencích a bitovejch hloubkách, často například ve 24bit/96kHz. Nikdy a nikde jsem nenapsal, že to je špatně, ani že to je horší, je to hovadina, takže není důvod abych něco takovýho psal, to jsou jen tvoje fabulace (nebo spíš tvá neznalost a nechápání/nepochopení problematiky a psanýho textu) a čirý bludy, podsouváš mi něco co jsem nikdy nenapsal.
To v jakým rozlišení se hudba nahrává nemá nic společnýho s tím o čem Já píšu, Já mluvím o zvukovej kvalitě toho co se nakonec vydává, co se distribuje mezi lidi, neboli o zvukovej kvalitě výslednýho produktu nahrávacích studií a vydavatelství ať už se jedná o hi-res nebo o CD, LP, SACD, HDCD či jiný další druhy nosičů. Loudness War milej zlatej, zjisti si co to je a pak diskutuj.3. Co jsi "tou kvalitou myslel" jsem pochopil a právě pro taky vidím, že evidentně nechápeš co to ta kvalita je.4. Ne, nedokážou mě v jakýmkoli studiu přesvědčit, že "kvalitní nahrávka, přehrávaná na kvalitním zařízení, když je podaná ve vysokým rozlíšení, zní líp, než v CD kvalitě a o mnoho líp, když je podaná na ne moc kvalitním zařízení." To je čirtej blud, takže o tom nikdo nikoho přesvědčit nemůže. Na aparatuře která není moc kvalitní rozdíl mezi stejným masterem v Hi-res a na CD uslyší leda tak netopýr, to jsou jen zvukový nuance, který na ne příliš kvalitních aparaturách ani slyšet nejsou. A i na velmi kvalitních aparaturách je pro drtivou většinu populace týhle planety problém tyhle rozdíly slyšet, tak malý ty rozdíly jsou. O tom mě nemusí nikdo přesvědčovat, protože Já narozdíl od tebe totiž mám jak hromady a hromady Hi-resů, tak i tisíce a tisíce CD a k tomu navíc i jak špičkovou apraturu v poslechovce tak obyčejnou levnou sestavičku u TV na filmy, takže vím jak co hraje a jaký jsou v tom rozdíly.
Dával jsem ti možnost, že ti to všechno ukážu a vysvětlím, ty ses neozval. Máš tu možnost pořád, zvedneš hozenou rukavici a podíváš se pravdě do očí? Máš odvahu nechat si zbořit iluze?

Martin
18. srpna 2021 • 19:14

Vidíš, já mám třeba Tidal v DAPu, na počítači, ve streameru atd. a je to dnes můj hlavní zdroj hudby. Navíc nabízí vyšší bitrate, než je CD kvalita. Krabici CD sice někde ve sklepě mám, ale jediná mechanika, která by to uměla přehrát je v Xboxu, a ty CD mám stejně nagrabované na NAS.
A pokud Spotify nabídne srovnatelnou knihovnu, jako má Tidal za srovnatelnou cenu, bude to na zváženou už jen díky daleko sofistikovanějšímu nabízení nové hudby atd.

Lo-Fi
17. srpna 2021 • 19:09

Počkat, počkat... "bezztrátové streamování v CD kvalitě" je Hi-Fi? :-D
- Vlastně pokud lidi poslouchají Spotify přes True Wireless sluchátka na Bluetooth a SBC, tak proč ne... Jak je to v "cloudu", tak je to boží!

Martin
18. srpna 2021 • 19:15

Ne každý to honí přes BT.

Určitě si přečtěte

Články odjinud