Spotify už poslouchá více než půl miliardy lidí. I tak ale stále krvácí | Foto: Spotify

Foto: Spotify

Spotify už poslouchá více než půl miliardy lidí. I tak ale stále krvácí

V neděli to bylo 17 let od založení Spotify. Švédská hudební služba se ale pořád potýká s finančními problémy. Kumulovaná ztráta za celou historii společnosti překročila čtyři miliardy eur. Provozní zisk zaznamenala jen v pěti čtvrtletích. A i v tom nedávno skončeném znovu skončila v červených číslech.

Spotify během prvních tří měsíců letošního roku utržilo 3 miliardy eur, o 14 % více než loni. Jenže zatímco loni činila provozní ztráta jen 6 milionů, teď už to bylo 156 milionů. A to si Spotify připsalo velké jubileum, když pokořilo metu půl miliardy aktivních uživatelů.

Tuto streamovací službu každý měsíc poslouchá již 515 milionů lidí o 22 % více než loni. Jen 210 milionů tvoří předplatitelé, o polovinu více jich využívá bezplatný tarif s reklamou. Zde vzniká tradiční nepoměr. Zatímco tržby z předplatného vynesou 4,3 eura na hlavu za měsíc, u reklamních tarifů je to jen 35 centů.

Vedení Spotify je ale spokojené. Počet uživatelů rostl rychleji, než firma očekávala. Tržby skončily jen těsně za lednovou predikcí, ale ztráta byla nižší, než finanční oddělení čekalo.

Služba v uplynulém čtvrtletí odstartovala osobního DJ tvořeného umělou inteligencí a ukázala nový vzhled mobilních aplikací, které už ani nepřipomínají hudební přehrávač, spíš sociální síť TikTok.

Určitě si přečtěte

Články odjinud