Pavel
23. června 2022 • 12:57

Až na to, že to nejsou sluchátka od STAX, ale od čínské Edifier...

_daRK
23. června 2022 • 18:16

Keďže Edifier je od r.2012 100%ný vlastník firmy STAX, tak to dáva istú logiku. 8-)

Pavel
23. června 2022 • 22:40

Je to stejná logika jako říkat o Octavii, že je to Volkswagen. Protože vlastní Škodovku :-)

MainMan
24. června 2022 • 13:12

Co to je za logiku? To ty chceš, aby se o Octavii říkalo, že je VW, když se podle tebe musí o Staxu říkat, že je Edifier.

Pavel
30. června 2022 • 15:42

Nauč se chápat psaný text prosím. Je to přesně naopak. Chci, aby se sluchátkům od Edifier říkalo Edifier i když se jejich model jmenuje Stax.

Pavel
23. června 2022 • 22:42

A STAX dělá, pokud vím, jenom elektrostaty :-) Takže je to celé, silně zavádějící...

M4x12/13
23. června 2022 • 18:53

No hlavně jsou to sluchátka Stax od firmy Edifier s měniči Audeze. :hm

M4x12/13
22. června 2022 • 8:07

To už tu dlouho nebylo - stačí si vycucnout z prstu číslo 40 000Hz a rázem jsou to "Hi-res sluchátka." :tleskani Sice nic jako Hi-res sluchátka neexistuje a je to jen čirej nesmysl, a aby toho nebylo málo, tak nějaká hranice 40 000Hz nemá s Hi-resem společnýho vůbec nic, ale jinak supr.
Ale dneska holt si výrobci musí vymejšlet takovýhle lži a nesmysly aby prodávali.

Milan2
22. června 2022 • 15:11

Nehodlám polemizovat o hi res kvalitě, ale není 40 000 Hz právě ta podmínka, aby mohl mít výrobek logo hi res?

M4x12/13
22. června 2022 • 15:56

Ano to je ta podmínka, ale to je právě ten problém, vyvstává s ní totiž "pár" otázek, například:
1. Co má jako nějaká hranice 40 000Hz společnýho s Hi-res? Jak to jako souvisí s Hi-resem? Na základě čeho jako kdo určil tuhle hranici?
2. V čem se jako liší "Hi-res sluchátka" od neHi-res sluchátek?
3. Kde, jak a čím je doložený, i kdyby to mělo něco společnýho s Hi-resem (jakože nemá), že tyhle sluchátka mají 40 000Hz, když není nikde uvedenej útlum s jakým to bylo údajně naměřený?
4. Jakej HI-res, když jsou to bezdrátový sluchátka a jejich vnitřní elektronika nelze vypnout a obejít?
5. Proč některý sluchátka mají udávanej frekvenční rozsah nad 40 000Hz +-3dB a logo Hi-res nemají?

Gekko
22. června 2022 • 23:59

Ach jo. Bolí to?

M4x12/13
23. června 2022 • 8:13

Ne, ale tebe zjevně jo, co?

martas38
23. června 2022 • 20:44

Ano, ta podmínka to je. Bohužel už ale není specifikováno, jaký maximální útlum na takové frekvenci může být. Protože pak se může stát (a ono i stane), že na té frekvenci nic neslyší ani vlčák.
Logo Hi-Res je marketingová známka, která má zvýšit prodeje sluchátek. A výrobce za ni musí platit, pokud ji chce na svůj výrobek umístit. O vlastní kvalitě zvuku ovšem nevypovídá vůbec nic. Nehledě na to, že zejména renomovaní výrobci ji až tak často nepoužívají.

M4x12/13
24. června 2022 • 11:15

No jistě. Alespoň někdo. Ještě by taky bylo dobrý, kdyby místní "redaktoři" tyhe věci taky znali a do článku je psali a zmiňovali a jen nešířili píár nesmysly. Ale to bych po takovýmhle webu už chtěl moc, to je fakt.
Ale k těmmým otázkám, odpovědi na ně jsou následující:
1. Hranice 40 000Hz nemá s Hi-res společnýho vůbec nic, je to jen číslo vycucnutý z prstu.
2. "Hi-res sluchátka" od neHi-res sluchátek se neliší vůbec nijak. Tedy jo, liší se tou nálepkou "Hi-res" na krabici a vyšší cenou těch sluchátek s tou "Hi-res" nálepkou, která se za tu nálepku musí zaplatit.
3. Když se udává frekvenční rozsah, je potřeba udávat i toleranční pásmo ve kterým byl naměřenej.Ppokud toleranční pásmo udaný není, je ta hodnota udanýho frekvenčního rozsahu zcela bezcená, nemá žádnou informační hodnotu, je to stejný jako by žádnej frekvenční rozsah udanej vůbec nebyl. Navíc je běžný, že když se naměří nějaký dobrý hodnoty, tak se to toleranční pásmo +-3dB uvede, aby se výrobce vytáh, ale když se v pásmu +-3dB naměří jen normální průměrný hodnoty, tak tím nikdo nikoho neoslní a proto je potřeba uvést vyšší fr. rozsah. No jo, jenže ten už není v pásmu +-3dB naměřitelnej a proto aby byl výrobce z obliga, tak se u udávanýho fr. rozsahu toleranční pásmo prostě a jednoduše neuvede, lidi tomu nerozumí, takže je to fuk, hlavně aby nikdo kdo tomu náhodou rozumí nemoh mít kecy, že v pásmu +-3 dB to nemá ten rozsah, kterej výrobce uvádí. No nemá, protože ten uvedenej rozsah byl naměřenej třeba v pásmu +-6dB nebo +-10 dB a to už je samozřejmě informace k ničemu, dlouhý desítky let je totiž standardem toleranční pásmo +-3dB.
4. Žádný současný BT kodeky nejsou reálně schopný přenášet beze ztrát ani "CD kvalitu" 16/44.1 a Hi-res už samozřejmě nejsou schopný přenášet vůbec, ani zdaleka?
5. Nálepka "Hi-res" je jen čistej marketig a nic víc. Tuhle nálepku ale někdo musí vlastnit a tím vlastníkem je společnost Sony (možná ještě společně s někým, nevím) a proto pokud chce výrobce na svůj produkt tuhle "Hi-res" nálepku nalepit, tak to musí mít od Sony povolený a musí jim za to platit. Přitom, jak už bylo řečeno, sluchátka s a bez týhle nálepky se vůbec v ničem neliší, "Hi-res sluchátka" jsou prostě jen marketingovej výmysl a blud, nic jako "Hi-res sluchátka" neexistuje.

Pepa Vlček
26. června 2022 • 11:02

Jenom bacha hires neni to samý co lossless . U Bluetooth kodeků je nejdůležitější bit depth. Aptx adaptive má 24 bitů při 48 kHz. A také lossless automaticky neznamená horší kvalitu než je CD. CD samo o sobě je dost špatný, což je dobře slyšet hlavně při kvalitní reprodukci vinylů. Tím nechci vůbec srovnávat tato sluchatka s kvalitní reprodukci vinylů. Ale nic není tak černobílé a extrémní, jak píšete. Hlavně co se týče schopnosti data přenést, tak se qualcomm kasá, že hires jeho chipset zvládne. Uvidíme, co na to soundguys...Pak kromě schopnosti data přenést tu je i schopnost data přehrát. Tady si nedovolim hodnotit. Zatím není mnoho recenzi. Shodují se ale aspoň na tom, že pokud se sluchatka pripoji drátově na kvalitní chain, tak hrají mnohem lépe. Vzhledem ke konstrukci měničů musí být sluchatka zapnuté i při dratovem poslechu. Do jaké míry je tedy ten drát tak rozdílný kvůli BT přenosu (roli určitě hraje) a do jaké míry bypassem nějakého obvodu zpracování signálu (jestli k tomu dochazi) fakt nevím. Ale zase, věřím, že jakmile si vezme sluchadla někdo kvalifikovaný, tak se to dozvíme. Dají se objednat a jsou skladem , takže nějaké lepší recenze snad budou brzy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Pepa Vlček
26. června 2022 • 11:06

Sorry jsem se tam upsal. Mělo být, že pokud není lossless neznamená to automaticky horší kvalitu než CD. CD už že své podstaty taky v podstatě nemůže být lossless zdroj i když chápu, jak se termín lossless používá. Je to od zdroje dal. Ale samotný zdroj hraje dost roli také. Takže nelossless kodek z masteru může být lepší než lossless kodek z CD. Ale je to méně pravděpodobné.

M4x12/13
26. června 2022 • 14:52

krystova noho :oboze
Malá rada do života - Když něčemu nerozumíš, tak radši mlč a nech si tak svou neznalost pro sebe, než abys promluvil, byť jen pár větama, a okamžitě tím všechny kolem sebe o svej neznalosti definitivně přesvědčil.
Stačí totiž jen pár takovejchhle větiček: "CD je ztrátový," "CD samo o sobě je dost špatný, což je dobře slyšet hlavně při kvalitní reprodukci vinylů," "u Bluetooth kodeků je nejdůležitější bit depth," "co se týče schopnosti data přenést, tak se qualcomm kasá, že hires jeho chipset zvládne" a k tomu ještě tenhle zcela nepochopitelnej mimo mísu pokus o poučování: "hires neni to samý co lossless" (netuším co jsi tímhle, že Hi-res není to samý jako ztrátovost/bezztrátovost chtěl říct, to asi evidentntě víš jen ty, nechápu kdo by dvě takhle rozdílný věci moh matlat do sebe) a je okamžitě jasný, že vůbec netušíš o co tu jde a o problematice kvalitního poslechu hudby, její reprodukce a obecně o zvuku, audiu, formátech, kodecích, audio nosičích atd. nevíš v podstatě vůbec nic, jen máš načtený kdejaký bludy, mýty a nesmysly z internetu.
Zcela ukázkovej případ internetovýho "odborníka" co jen gůglí, ale vůbec tomu co vygůglil nerozumí a v tej svej neznalosti si z těch vygůglenejch věcí naprosto spolehlivě vybere právě jen a pouze ty pitomosti, bludy, mýty a čirý nesmysly a ty opravdu podstatný, pravdivý reálný věci, na který se na tom internetu dá taky občas narazit, bez zájmu přejde, vypustí a zcela ignoruje.A teď mi ještě řekni, že CD je špatný proto, že jeho vzrokování tvoří ve zvuku moc velký schody, co vzorek to schod, a je hotovo úpllně.

Pepa
29. června 2022 • 9:33

Jako sorry, ale tady někdo snad dokáže tvrdit, že diskrétní přepis signálu neztratí nic z originálu? Takže mastery se dělají asi jen tak pro srandu. Dobrý.
Očividně tomu nerozumíte. Ano, CD přineslo kvalitnější poslech, než do té doby byl mainstream.
Ale jestli neslyšíte, čím se CD liší od formátů jako SACD nebo nevíte proč TIDAL umožňuje přehrávat i formáty mnohem přesnější než 16bit/44.1kHz, tak nemá cenu se tu opravdu o ničem bavit.
Anebo jsme se nepochopili. Netuším.

M4x12/13
29. června 2022 • 20:51

Přesně tak, nechápeš, netušíš. A k tomu nerozumíš a neznáš...... to je z toho co a jak píšeš zcela evidentní.
16/44.1 neboli CD, je naprosto dotačující pro poslech hudby na tej nevyšší úrovni high-end úrovni hifi. Čím se liší Cd od SACD víme od doby kdy SACD přišlo na trh, ale to neznamená, že SACD hraje automaticky vždy líp než CD, to v žádným případě neplatí. A máš pravdu jestli si myslíš něco jinýho, tak nemá smysl se o tom dál bavit.
Proč tidal streamuje ve vyšším rozlišení než 16/44.1 protože dává lidem to co chtějí a protože naprosto drtivá většina lidí tomu nerozumí, tak si myslí, že vyšší rozlišení než 16/44.1 automaticky znamená vyšší kvalitu a proto jim jí tidal dává, protože nechce zůstat pozadu za ostatními aby měl zisky, takhle prostý to je. A opět, pokud si myslíš něco jinýho, tak nemá smysl se o tom dál bavit.Ale mě to nedá, nevzdávám to s lidma tak rychle a i když je evidentní, že tomu nerozumíš, tak jestli máš zájem a chceš tomu porozumět, tak ti můžu tyhle věci vysvětlit i s tím, že ti pošlu ukázky aby sis sám na vlastní uši poslechnul a porovnal co a kde je ta skutečná kvalita a co je podstatný pro zvukovou kvalitu a o čem mluvím, vysvětlítm ti jakej je rozdíl mezi CD a SACD, proč v dnešní době v naprostej většině případů hrajou obyčejný CD buď stejně jako Hi-res soubory, nebo dokonce CD hrajou mnohem líp (a to mnohdy opravdu výrazně líp) než Hi-res soubory atd. Napiš mi na mail petr-socool@seznam.cz a všechno ti vysvětlím, sem ukázky samozřejmě dávat nemůžu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud