Podle Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI) roste trh i nadále. Za rok 2022 dosáhly příjmy 1,6 miliardy korun, což je o necelých 14 % víc než v sezóně 2021. Dařilo se přitom všem měřeným segmentům.
Příjmy za synchronizačních práv (prodej licencí pro filmy, hry, TV pořady…) stouply na 36 milionů korun, provozovací práva (rozhlas, veřejné reprodukce, koncerty…) na 409, fyzické nosiče vygenerovaly 220 milionů a digitální hudba se blíží k miliardě. Streaming a přímý prodej MP3 či jiných formátů totiž zaznamenaly příjmy ve výši 972 milionů.
Stahování se na tom ale podílí jen ze dvou procent, jasně dominuje streaming. Zhruba dvě třetiny příjmů má na svědomí předplatné, třetinu pak služby nabízející hudbu zdarma doplněnou o reklamu.

Podle IFPI loni přibylo 350 tisíc předplatitelů a celkem jich má být již 1,7 milionu. To zní jako výrazně nadsazené číslo, ale pravděpodobně zahrnuje i uživatele sdílející rodinný tarif. Takové pro pět až šest rodinných příslušníků totiž nabízí Spotify, Apple Music, YouTube Music, Deezer nebo Tidal.