Delltar
29. srpna 2009 • 0:24

Chaha :-D hlava za kolik to eur? :-) S kamarády jsme pro jednoho z nich(kamarádů) natáčeli podklady k talentovce k přihlášce na vysokou (zvukař). Jednalo se o nahrávku která měla přiblížit život slepce a nahrávali jsme jí touto metodou. Posloužila nám však polistyrenová hlava jakou používají obchodnici s klobouky do výloh, té jsme provedli menší lobotomii a vmontovali do ní dva (superlevné) mikrofony Genius (takové ty na límeček, co se dodávají zdarma k jejich webkamerám), pak už stačila jen menší pitva 3,5mm rozdvojky abychom zvuk ze dvou mikrofonů dostali do PC jednou dírou, netbook od Fujitsu siemens s lehce nastavenou zvukovkou, Adobe soundbooth a mohli jsme jít běhat po městě :-) Ve výsledné nahrávce se sice použitý způsob nahrávání tolik neuplatnil, ale nahrávat s tim jdou zázraky. Tedy pokud virtual barbershop je 100% nářez tak s touto domácí aparaturou dosáhnete 80% nářezu ;-)
Hlavní překážkou je asi polistyrenová hlava, ta totiž nesimuluje dostatečně tu lidskou, ideální by asi byla plastová dutá, částečně vyplněná pěnou a tekutinou(to ne jakože lidská hlava je plná piva jo.. :-D ) a na povrchu s tenkou vrstvou latexu.

baschwek
18. února 2008 • 10:42

kdo hrajete na aspoň trochu lepší sluchátka zkuste Bauer stereophonic to binaural plugin do foobaru.

Zdenek K
15. února 2008 • 20:29

Používaní zvukových procesorů (jedno jestli HW nebo SW) naráží na jeden podstatný problém . Snaží se dosáhnout "prostoru" při sluchátkovém poslechu ale vše co dělají je že více či méně úspěšně simulují pouze poslech přes reproduktory . On totiž prostor v nahrávkách není ! Problém je již při nahrávání ve studiu kdy se nenahrává poloha ale jen nástroje / hlas a zvukař potom z x stopového materiálu vyrábí finální nahrávku . O proti nahrávání na dva mikrofony má současná metoda mnoho výhod ale vyjádření prostoru je to co se bohužel obětovalo . Proto jsou srandovní popisy toho jak zvukový procesor obnovil něco co v nahrávce nikdy nebylo . Čeho může procesor dosáhnout je "pouze" simulace poslechu na reprobednách . Někomu to vyhovuje někomu ne .

Jiří Rokoský
16. února 2008 • 0:41

Děkuji za názor. Je to přesně, jak říkáte, jsem si toho plně vědom, jen nevím, zdali byla narážka o srandovních popisech určena mně. Pravděpodobně ano, takže se pokusím obhájit. Mluvím-li o vytvoření předního prostoru, mám samozřejmě na mysli simulaci klasického poslechu. Nahrávka mixovaná běžným způsobem prostor sama o sobě neobsahuje, ale ten se vytvoří při její reprodukci na reprostoustavách. Zvukový procesor nic opravdu neobnovuje, prostor však de facto "vytváří". To je jen o slovíčkaření a různém chápání jednotlivých výroků. ;-)

Zdenek K
16. února 2008 • 10:17

Srandovní popis nebyl určen na tebe ale na jiné "experty" . Navíc bych zdůraznil že sluchátkové procesory se snaží simulovat poslech přes reprobedny . Reprobedny ovšem jsou od reality stejně a v některých oblastech dál než poslech přímo přes sluchátka . Ony totiž odrazy zvuku v malé místnosti (klasická poslechová místnost jako obývák) jsou naprosto odlišné od odrazů ve velké místnosti třeba koncertního sálu . Jinými slovy se čert vyhání ďáblem . To ovšem výrobci procesorů neradi slyší , neboť v současných nahrávkách je procesor spíše na obtíž než přínosem . I když některým nahrávkám může pomoci ale to je spíše pokus o opravu špatné práce zvukaře .

cibik
15. února 2008 • 15:07

že tohle není široce dostupné, asi se bojí poznání, že hypersuperprostorsystémy domácích kin za desetitisíce stojí naprosto za nic a v podstatě žádný prostorový zvuk nezprostředkovávají...3-[

max
15. února 2008 • 11:45

Neexistuje nejake softwarove reseni upravy zvuku pro sluchatka?

Jiří Rokoský
15. února 2008 • 11:53

Ano, existuje, ale jak je v článku již zmiňováno, softwarové úpravy jsou nedostatečné. Můžeš ale zkusit např. tento plugin pro Winamp http://www.winamp.com/plugins/details/147346 Různých podobných pluginů existuje celá řada. ;-)

Mirek
16. února 2008 • 8:14

Ja pouzivam tohle http://sourceforge.net/projects/bs2b na nastaveni Max, Easy a uz si poslouchani na sluchatka bez toho neumim predstavit. Ztraty detailu jsem si nevsiml, neprijemne efekty jsou odstraneny.

Jiří Rokoský
16. února 2008 • 11:08

Záleží také na schopnostech uší, použité zvukové kartě a sluchátkách. V případě, že jsi spokojen, nelze než gratulovat.

Josef Machek (jojaveja)
15. února 2008 • 0:59

Lidi, tak tohle mě dostalo. Bezdrátový sluchátka, zavřený oči celou dobu, a řeknu vám, tak autenticky realistickej poslech fakt nemá chybu. Určitě vyzkoušejte, a pokud vám bude nahrávka dlouhá, poslechněte si aspoň nůžky a elektrickej strojek

mk
15. února 2008 • 8:49

Připojuju se, na konci, jak mi najednou zašeptal do ucha, jsem nadskočil a začal se rozhlížet, kdo to stojí vedle mě :-)

sajo
15. února 2008 • 10:29

jj, virtual barber shop je klasika ...
Keby bol tak rieseny napr. Crysis, to by boli skutocne audio-vizualne orgie ;)

Jmeno
15. února 2008 • 22:31

jo ... po el. strojku jsem kontrolval jestli mam na hlave jeste nejaky vlasy ... mazec ... :)

Určitě si přečtěte

Články odjinud