Tak s tim utahovanim opasku vsech ostatnich je to trochu slozitejsi, CT se pridava po 15 letech, CRo po 18. Respektive, pokud zakon bude platit od 2025, tak po 17 a 20. Nemyslim si, ze by si vsichni kolem poslednich 15 let utahovaly opasky. Prumerna mzda se od posledniho zvyseni poplatku navysila asi o 70 %.
Jinak s tim, ze by se nejspis dalo vic setrit a CT a CRo by dokazaly bez zvyseni poplatku nebo rozsireni okruhu poplatniku fungovat jeste dlouho, souhlasim. Obe instituce vysilaji dost nad ramec zakona, aspon v tom, kde je to trochu meritelne. Prikladem muze byt 6 programu CT (nepocitam regionalni mutace, ktere se lisi snad jen vecernikem), zakon uklada 4. Zakon vyslovne nezada sportovni kanal, coz je drahy spas. Neni urceno, kolik musi byt vlastni tvorby ani presne pocty zahranicnich zpravodaju, takze i v tomto mohou byt prostory k usporam. Tady je trosku problem v tom, ze je zakon dost neurcity, kdyz treba rika, ze CT(CRo) zrizuje sit zahranicnich zpravodaju, tak je asi zrejme, ze 1 zpravodaj nebude sit, ale jestli postaci 2, 3 nebo 20, to nikdo nevi.
Osobne bych byl rad, kdyby se verejnopravni media zrusila. Ale kazdopadne by nebylo od veci napred presne stanovit sluzbu, kterou maji poskytovat a na to navazat financovanim, tady se to deje naopak. Ze nikdo neresi souvis sluzby a platby je vicemene zrejme z pohledu do minulosti, kdy byly poplatky nasazene nesmyslne vysoko, kdyz ty instituce narazi na problemy az po tolika letech a dokonce dokazaly v mezicase bez zvysovani poplatku (ani enormnich zmen poctu poplatniku) bujet.