Nedávný průzkum mezi lidmi v USA se zaměřil na to, jak se změnil způsob sledování pořadů a filmů. Zda se diváci odvrací od sledování televizorů a koukají na pořady jinde, než na televizoru. Dle uveřejněných údajů sice o 21 % vzrostl čas strávený u pořadů zaznamenaných na rekordéru, a také o 34,9 % více se sledují on-line videa z Internetu, nicméně to se k času strávenému u televizoru spíše přičítá, než nahrazuje. V USA stále platí, že 99 % videí a pořadů lidé stále sledují na TV.
Průměrný Američan stráví u televizoru 31 hodin týdně, z čehož 31 minut sleduje záznam na svém videorekordéru. Navíc každý průměrný divák stráví 4 hodiny na internetu a 22 minut sleduje on-line video. Video na mobilu se samozřejmě rozšířilo nejvíce mezi mladými lidmi – zabere jim 7 hodin za měsíc, je však zajímavé, že i uživatelé mobilů ve věku 45 až 54 let jej sledují měsíčně téměř 3 hodny.
Údaje nelze samozřejmě zcela převádět na Evropu; na IFA 2009 se zástupce výrobce televizorů nechal slyšet, že jim v Evropě zhruba 15 % diváků od televizorů uteklo k internetu. To je motivuje k integraci síťových služeb do televizoru a rozšiřování možností sledování on-line videa, či dalších on-line informací. Zhruba lze však říci jedno – stále více a více času trávíme před televizorem či jinou „žvýkačkou pro oči“, zatímco život utíká a svět spěje … kdo ví kam.
Zdroj: nielsen
Nový televizor vybírejte pečlivě. Potřebujete chytré funkce, nebo stačí televizor bez nich? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.
Doporučujeme také redakční výběry televizorů: