V ČR jsou ceny na internetu nižší a v obchodě vyšší, než je průměr EU

9. února 2012

V České republice, Maďarsku a na Slovensku jsou ceny v internetových obchodech nižší a u kamenných prodejců vyšší, než je průměr Evropské unie. Prokázal to loňský průzkum agentury Civic Consulting pro Evropskou komisi, ze kterého také vyplývá, že šíře nabídky eshopů je průměrně 2,5x větší než u velkého kamenného prodejce.

„Že je v ČR vyšší cenová hladina než v mnohých státech EU, je obecně známé, stejně tak to, že na internetu jsou nižší ceny než v klasických obchodech. Potěšující však je, že z průzkumu vyplynulo, že ceny na českém internetu jsou nižší, než je průměr EU, a proto se mohou české internetové obchody stát oblíbeným nákupním cílem zahraničních zákazníků,“ upozorňuje Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Průzkum také prokázal, že zatímco v ČR, Maďarsku a na Slovensku byly na daném vzorku produktů ceny na internetu nižší a ceny v kamenných prodejnách vyšší, než je průměr EU, tak ceny ve Velké Británii a v Polsku byly u obou typů prodejců nižší a naopak ve Švédsku, Dánsku a Rumunsku vyšší.

Tato fakta potvrzují i data předního českého internetového obchodu Kasa.cz. „Ceny na www.kasa.cz jsou v mnoha případech i o 50 % nižší než doporučené maloobchodní ceny, za které se často zboží nabízí v kamenných prodejnách,“ říká Jitka Součková.

Z průzkumu dále vyplynulo, že mnoho zákazníků (18 %) hledá informace o produktu a cenách u kamenných prodejců, aby posléze nakoupili online. Opačný postup, tedy informace online - nákup offline, je také běžný, využívá ho průměrně 15 % nakupujících.

Dle studie utratí v České republice na internetu 5-12,5 tisíce korun ročně 29 % lidí (průměr EU 27 %) a 12,5-25 tisíc korun 25 % (průměr EU je 19 %). Průměrný roční internetový účet činí v České republice 20,8 tisíce korun, přičemž medián je 11,5 tisíce korun. Průměr EU činí 23,5 tisíce Kč a medián 11 tisíc Kč.

V EU zákazníci nejčastěji platí kartou (63 %), následují online platby (36 %), bankovní převod (31 %) a dobírka (20 %), v ČR zákazníci nejvíce využívají dobírku (68 %), bankovní převod (61 %), platební karty (30 %) a online platby (14 %).

V cizině nakupuje online 19 % Čechů a 59 % Slováků, průměr EU je 32 %. Češi pro online nákup v zahraničí nejčastěji volí Německo (24 %) a USA (23 %), Slováci nejvíce nakupují v ČR (59 %), Německu a Velké Británii (15 %). Z hlediska přeshraničních online nákupů v rámci celé EU spotřebitelé nejčastěji volí Německo (27 %), Velkou Británii (24 %) a USA (23 %).

Průzkum realizovala agentura Civic Consulting pro Evropskou komisi v 27 zemích Evropské unie. Cenové srovnání provedla v 17 zemích včetně České republiky a Slovenska.

Zdroj: Kasa.cz

Témata článku: Tiskové zprávy

Určitě si přečtěte

14× nejlepší filmy o druhé světové válce

14× nejlepší filmy o druhé světové válce

Nejdelší den, Tucet špinavců, Generál Patton, Sophiina volba, Jdi a dívej se, Zachraňte vojína Ryana nebo Černá kniha. Nejlepší filmy s tématikou druhé světové války?

45 Marek Čech

11 tipů na nejlepší mikrosystémy, Hi-Fi a domácí kino pod stromeček

11 tipů na nejlepší mikrosystémy, Hi-Fi a domácí kino pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší produkty, které nabídnou kvalitní zvuk pro poslech hudby nebo vylepší zvuk při sledování filmů. Od mikrosystémů přes AV přijímače až po soundbary.

18 Jaromír Puk

Oscar 2020: přehled vítězných filmů

Oscar 2020: přehled vítězných filmů

Nejočekávanější filmová událost je za námi. Ocenění Akademie filmového umění jsou rozdány, podívejme se na přehled filmů, které obdržely ocenění.

4 Jaromír Puk

Philips 65OLED934/12: Opravdu přesvědčivý kapitán [test 4K HDR OLED TV]

Philips 65OLED934/12: Opravdu přesvědčivý kapitán [test 4K HDR OLED TV]

V testu navazujeme na předchozí, který představil dalšího borce ze stáje Philips, nižší model - Philips 55OLED804/12. Základní otázka, kterou si čtenář položí, zní, jak moc jsou oba výrobky jiné, a to zvláště v rovině kvality. My si podobný dotaz pokládáme taktéž. Snad Vám následující řádky odpoví.

16 Alexandr Bray