V ČR jsou ceny na internetu nižší a v obchodě vyšší, než je průměr EU

9. února 2012

V České republice, Maďarsku a na Slovensku jsou ceny v internetových obchodech nižší a u kamenných prodejců vyšší, než je průměr Evropské unie. Prokázal to loňský průzkum agentury Civic Consulting pro Evropskou komisi, ze kterého také vyplývá, že šíře nabídky eshopů je průměrně 2,5x větší než u velkého kamenného prodejce.

„Že je v ČR vyšší cenová hladina než v mnohých státech EU, je obecně známé, stejně tak to, že na internetu jsou nižší ceny než v klasických obchodech. Potěšující však je, že z průzkumu vyplynulo, že ceny na českém internetu jsou nižší, než je průměr EU, a proto se mohou české internetové obchody stát oblíbeným nákupním cílem zahraničních zákazníků,“ upozorňuje Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Průzkum také prokázal, že zatímco v ČR, Maďarsku a na Slovensku byly na daném vzorku produktů ceny na internetu nižší a ceny v kamenných prodejnách vyšší, než je průměr EU, tak ceny ve Velké Británii a v Polsku byly u obou typů prodejců nižší a naopak ve Švédsku, Dánsku a Rumunsku vyšší.

Tato fakta potvrzují i data předního českého internetového obchodu Kasa.cz. „Ceny na www.kasa.cz jsou v mnoha případech i o 50 % nižší než doporučené maloobchodní ceny, za které se často zboží nabízí v kamenných prodejnách,“ říká Jitka Součková.

Z průzkumu dále vyplynulo, že mnoho zákazníků (18 %) hledá informace o produktu a cenách u kamenných prodejců, aby posléze nakoupili online. Opačný postup, tedy informace online - nákup offline, je také běžný, využívá ho průměrně 15 % nakupujících.

Dle studie utratí v České republice na internetu 5-12,5 tisíce korun ročně 29 % lidí (průměr EU 27 %) a 12,5-25 tisíc korun 25 % (průměr EU je 19 %). Průměrný roční internetový účet činí v České republice 20,8 tisíce korun, přičemž medián je 11,5 tisíce korun. Průměr EU činí 23,5 tisíce Kč a medián 11 tisíc Kč.

V EU zákazníci nejčastěji platí kartou (63 %), následují online platby (36 %), bankovní převod (31 %) a dobírka (20 %), v ČR zákazníci nejvíce využívají dobírku (68 %), bankovní převod (61 %), platební karty (30 %) a online platby (14 %).

V cizině nakupuje online 19 % Čechů a 59 % Slováků, průměr EU je 32 %. Češi pro online nákup v zahraničí nejčastěji volí Německo (24 %) a USA (23 %), Slováci nejvíce nakupují v ČR (59 %), Německu a Velké Británii (15 %). Z hlediska přeshraničních online nákupů v rámci celé EU spotřebitelé nejčastěji volí Německo (27 %), Velkou Británii (24 %) a USA (23 %).

Průzkum realizovala agentura Civic Consulting pro Evropskou komisi v 27 zemích Evropské unie. Cenové srovnání provedla v 17 zemích včetně České republiky a Slovenska.

Zdroj: Kasa.cz

Témata článku: Tiskové zprávy

Určitě si přečtěte

Sony Walkman před 40 lety změnil hudební svět. Začal se prodávat 1. července 1979

Sony Walkman před 40 lety změnil hudební svět. Začal se prodávat 1. července 1979

Walkman, nebo také přenosný kazetový přehrávač, odstartoval revoluci. Dnes – čtyřicet let poté, co Sony svůj první Walkman představila – je poslech hudby ze sluchátek na ulici zcela běžný.

5 Jaromír Puk

Panasonic TX-55GZ1000E: parádní 4K HDR Hollywood můžete mít doma i vy [test OLED TV]

Panasonic TX-55GZ1000E: parádní 4K HDR Hollywood můžete mít doma i vy [test OLED TV]

Dostat se na vrchol není snadné. Setrvat tam delší čas, patří ale k daleko těžším úkolům. Již dopředu prozradíme, že OLED Panasonic TX-55GZ1000E se znovu vyšplhal až na samotnou špici technologicky možného. A leccos ještě vylepšil…

53 Alexandr Bray

Silvercrest SPSS 125 A1: přenosné CD/MP3 rádio s Bluetooth z Lidlu [test]

Silvercrest SPSS 125 A1: přenosné CD/MP3 rádio s Bluetooth z Lidlu [test]

Za málo peněz hodně muziky slibuje Lidl u svých výrobků Silvercrest. Nejen na prodejnách, ale hlavně na svém e-shopu nabízí i velké přenosné rádio. Co slibuje to plní, zázraky však nečekejte.

13 Jaromír Puk

Vybrali jsme 14 nejlepších bezdrátových reproduktorů

Vybrali jsme 14 nejlepších bezdrátových reproduktorů

Vybrali jsme 13 nejzajímavějších bezdrátových reproduktorů. Od malých do kapsy až po větší do domácnosti, které nabízejí výborný poměr cena/výkon.

29 Jaromír Puk

Android TV: Jak jednoduše dostat obraz z telefonu do TV [video]

Android TV: Jak jednoduše dostat obraz z telefonu do TV [video]

Máme zde Miracast, Google Cast, ale co dělat, když ani jedno nefunguje? Pokud potřebujete zobrazit obsah telefonu na velké obrazovce televizoru, recept je jednoduchý.

7 Tomáš Holčík