Řada významných výrobců spotřební elektroniky v posledních dnech zveřejnila finanční výsledky za minulý rok. Bohužel jde o čísla, která jsou velmi nelichotivá a ve většině případů jde o rekordní ztráty, do jakých žádná z těchto firem ještě nikdy neklesla. Většina navíc v minulém roce vykazovala značný zisk.
Největší ztráty ve své historii ohlásil Pioneer. 130,53 miliard jenů za uplynulý fiskální rok představuje velký pád oproti předcházejícímu roku, kdy společnost vykázala zisk 9,22 miliard jenů. Prodeje klesly o 27,8 procent, pomoci má finanční injekce od Hondy.
Sony na tom není o mnoho lépe. Ohlášená ztráta za minulý fiskální rok představuje 98,9 miliard jenů, což je první ztráta po čtrnácti letech. Čísla dolů stáhly obě divize spotřební elektroniky a ani herní na tom nebyla růžově. A na velké zlepšení to zatím nevypadá.
Dalším smolařem je Sanyo, které koupila společnost Panasonic. Ztráta je 93,2 miliady jenů. Výkonný ředitel Seiichiro Sano se v tomto roce chce soustředit na výrobu odbíjecích baterií a solárních článků, což jsou oblasti, ve kterých je firma velmi silná. Návrat do černých čísel se očekává již v letošním roce.
Šokující ztrátu za uplynulý fiskál rok (končí letošním březnem) ohlásil Panasonic. Částka 378,96 miliard jenů představuje první ztrátu po sedmi letech. Za ztrátou stojí opět pokles prodeje, loni poklesl o 14,4 % na částku 7,77 biliónů jenů, provozní zisk klesl o 86 procent. Zveřejněná čísla jsou v ostrém kontrastu s loňským ziskem ve výši 281,9 miliard jenů. Aby se ztráty neprohlubovaly, Panasonic slíbil „drastické strukturální reformy“ – zatím se mluví o snížení počtu zaměstnanců o 5 % a uzavření 40 výrobních závodů.
Největším smolařem asi bude japonská společnost Hitachi. Klesající poptávka se projevila ve všech odvětvích, kterými se tento gigant zabývá. Částka 787,3 miliard jenů je druhá největší v historii japonských podniků. Pro srovnání, loňská ztráta činila jen 58,1 miliard.
Stejně jako v ostatních odvětvích i ve spotřební elektronice se finanční krize velmi projevuje. Lidé v době nejistoty omezují své výdaje nejen tímto směrem, i když to jejich situace aktuálně nevyžaduje, což pomáhá k skutečnému pádu prodejů. Další důsledky jsou všeobecně známy.
Zdroj: homecinemachoice