Z Disney+ musí být Netflix nervózní. Získal 8 milionů nových předplatitelů a je v polovině dlouhodobého cíle | Zdroj: The Walt Disney Company

Zdroj: The Walt Disney Company

Z Disney+ musí být Netflix nervózní. Získal 8 milionů nových předplatitelů a je v polovině dlouhodobého cíle

Disney+ už je jen měsíc od startu v Česku a dalších středo- a východoevropských zemích, kde tato služba může sbírat další předplatitele. I bez nich jich ale za první tři měsíce tohoto roku přibylo 7,9 milionu a celkově jich Disney+ počítá již 137,7 milionu. V roce 2024 chce mít až 260 milionů předplatitelů.

The Walt Disney Company to oznámila ve finanční zprávě za první kvartál, který však pro firmu z hlediska streamingu nebyl moc úspěšný. Celá divize direct-to-consumer, jež vedle Disney+ zahrnuje i Hulu a sportovní online televizi ESPN+ totiž sice utržila 4,9 miliardy dolarů (23% meziroční nárůst), ale prodělala bezmála 900 milionů. Loni v tomto období skončila v mínusu „jen“ 290 milionů.

Do červených čísel divizi poslalo ale také to, že firma zaplatila miliardu dolarů za předčasné ukončení licencí na filmy a seriály, aby je mohla nabídnout ve vlastních službách.

Disney je tedy nadále ve stádiu dynamického růstu, na kterým však firma těžce krvácí. Netflix se stal ziskovým až nedávno po více než dekádě streamování. Pro něj to ale byl hlavní byznys, Disney má nadále i výdělečné klasické televize, kina, zábavní parky a hlavně merchandising.

Ale zpět k Disney+. Služba má momentálně 44,4 milionu předplatitelů v USA a Kanadě a 43,2 milionu ve zbytku světa. Vedle toho pak dalších 50,1 ve službě Disney+ Hotstar, což je Indii na míru šitý streaming za hubičku. Zatímco ve světě má Disney+ z každého předplatitele v průměru přes 6 dolarů měsíčně, v Indii je to jen 76 centů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud