Zájem o bezdrátová sluchátka roste. Prodá se jich 400 miliónů ročně, 72 % z toho jsou kapesní True Wireless modely

Zájem o bezdrátová sluchátka roste. Prodá se jich 400 miliónů ročně, 72 % z toho jsou kapesní True Wireless modely

Prodeje bezdrátových sluchátek v posledních letech spolehlivě rostou, a to neustále. Jen za druhé čtvrtletí roku 2024 se prodalo o 10 % Bluetooth sluchátek více, než než ve stejném období předtím. Celkově se v tomto období prodalo 105,8 miliónů bezdrátových sluchátek. Data uveřejnila společnost Canalys.

Co se konstrukce týče, tak největší část si ukrojí malé True Wireless modely, celkem se podílí 72,6 %, přičemž meziročně jejich podíl vyrostl o 12,6 %. Nejde však o žádné drahé modely, zvětšuje se zejména kvůli rostoucímu zájmu o velmi levné TWS modely s cenou pod 50 USD (1 100 Kč). Jejich podíl poprvé v historii překročil 50% hranici. 

ea11749b-3788-45ac-8b28-0b1ddf43fc50

Velmi vzrostl také zájem o otevřená bezdrátová sluchátka, tedy takové modely, které se nestrkají přímo do sluchovodu a nijak nebrání poslouchat hudbu současně se zvukem okolí. Největší podíl si v tomto segmentu 14 % si drží výrobce sportovních sluchátek Shokz. Druhým v pořadí s 10 % podílem je pak Huawei. Zájem o tento typ přitom dále roste, dá se tak předpokládat, že se dočkáme uvedeních dalších nových bezdrátových modelů zcela otevřené konstrukce. 

Celkově nejvíce bezdrátových sluchátek z výrobců prodává Apple, jeho podíl je 18 %, přičemž meziročně podíl klesl o 3,4 %. Do jeho prodejů se přitom počítají značky Apple a Beats. Druhým výrobce je s 8 % podílem Samsung. Sony je v celkovém pořadí sice na pátém místě, nicméně spolu se značkou Bose tento japonský výrobce zcela dominuje prémiovému segmentu BT sluchátek (350 USD a více).

Pokud jde o malé výrobce, tak například značky QCY, Baseus a Anker díky agresivní cenové politice výrazně zvyšují svůj podíl v segmentu budgetových sluchátek (50 až 100 USD). Ostatně z toho důvodu zavedené značky postupně uvádí nové modely v této cenové třídě, kde výrobci dokážou v porovnání s nejlevnější kategorii do 50 USD už nabídnout lepší zvuk a výbavu.

Zdroj: Canalys

Určitě si přečtěte

Články odjinud