Tyto články o návratu gramofonů a LP jsou sponzorovaný těmi, kteří je potřebují prodat!!! 😉. Měl jsem gramofon s přenoskou Shure V15 type IV za bratru 1000 DM a ani tato vymoženost nezabrání šumu, hluku a praskotu z LP desky!!!! O ohraní desky ani nemluvím!!! O poklesu obvodové rychlosti u posledních dvou skladeb taky!!!! Tak nám tady prosím nevalte šrouby do hlavy o analogovém zvuku!!!! LP jsou mrtvé!!! Já si pouštím svoji 6TB sbírku progresivního rocku v high res rozlišení přes dac PS Audio DSD DAC a jsem v poho. A cítím se jako v nahrávacím studiu.... čau!!!🤪
Stačilo říct, že o problematice gramofnů ani o kvalitním poslechu hudby nevíš vůbec nic, vyšlo by to nastejno.Tak zaprvé, žádná přenoska nezabrání šumu, hluku a praskotu LP, nevím kde jsi přišel na to, že by jako měla. Přenoska může šum a praskot snížit pokud má správnej tvar hrotu (ne jako ta tvoje zastaralá Shure V15 s dávno překonaným eliptickým hrotem), ale zcela zabránit mu nemůže. Gramofon už vůbec nezabrání šumu a praskotu, s tím nemá samotnej gramofon společnýho zhola nic. A cenovka s tímhle nesouvisí už vůbec nijak. Hluku, praskotu a šumu LP pomůže jen vyprání desek v kombinaci s použitím některýho ze sofistikovaných tvarů hrotu přenosky.Zadruhé, opotřebování desky? Pokud se použije kvalitní přenoska s dobrým tvarem hrotu, máš gramofon správně nastavenej atd., tak s ohráním není problém, na zvuku se to slyšitelně projeví až po mnoha desítkách přehrání.Zatřetí, "pokles obvodové rychlosti" to si hochu zaprvé pleteš s úhlovou rychlostí a zadruhé, když máš gramofon nastavenej správně, tak s tímhle není problém.Začtvrté, LP nejsou mrtvé a ještě hodně dlouho nebudou, to je jen zbožný přání odpůrců vinylu. Mrtvej je Hi-Res a neobživne dokud neskončí Loudness War.Zapáté, sbírka v Hi-Res? Takže ty neslyšíš, že naprosto drtivá většina Hi-Resů (kromě klasický hudby) je zvukově zprasená kvůli Loudness War. Smutné na tak drahým DAC. Zjevně vůbec nevíš co to ta Loudness War je, protože kdybys věděl, tak bys tu takhle neplácal a už bys právě jako posluchač progresivního rocku měl dávno gramofon a sbírku LP a těch tvejch 6TB Hi-Resů bys tak z 90 % promazal.Tak nám tady neval ty svoje bludný šrouby do hlavy a nejdřív si o problematice zjisti alespoň základy, než se zase příště pokusíš vstoupit do nějaký diskuse.... čau!!!
Na boomboxech z '00 let (mám 3 různé philips) odpojím magneťák a ze zadní strany vrtnu 2× cinch vstup. Pak k tomu připojím bluetooth přijímač.https://www.datart.cz/transmitter-hama-link-it-... ... Kazetu mám jednu pokusnou a nefungovala ani na jednom (řemínky), na jednom mi najelo CD jinak ani ťuk.Takže jsem si z nich udělal bluetooth repráky co nejsou trapné a neskončily v elektroodpadu. Retro kazeta mi nesmí do baráku i kdyby byla nostalgie největší.
No tak k čemu by vám byl magneťák když nemáte kazety ;-) Kazeťák má smysl asi jen pro toho kdo má doma sbírku kazet. Leckdy se na kazetách najdou raritní kousky které na internetu nenajdete.
Ještě jednou si to v klidu přečtěte. Kazetu má jednu jedinou co jsem našel. Ve všech rádiich se akorát zasukovala protože mají řemínky namaděru. Nemá smysl to tedy řešit.Rozmontoval jsem tedy zadní kryt, vymetl pavouky a na P-L P-R a GND připájel cinch konektory. Drátek od motorku jsem odstřihl, nemá cenu aby vrčel naprázdno. Pak máte vstup pro bluetooth přijímač. Máte bluetooth reprák z něčeho co by každý jiný už vyhodil do elektroodpadu. Do garáže ideální.
zažil jsem s kazeťáky celý ten produktový cyklus, od polského mono kazeťáku, českého K-10, prvního českého walkmana až po závěr jejich kariéra, kdy už začaly hrát pomalu jako můj kotoučák (kazety chrom a metal, Dolby C). Autoreverz, počítání mezer mezi skladbami, to už byl vrchol a po celou dobu se projevovaly nedostatky jako nekompatibilita nahrávek mezi přístroji (staré nahrávky nemělo smysl pouštět na těch moderních strojích), závady typu vytahaných řemínků, opotřebovaných hlav zase nebyly levné na opravu.Byla to fajn doba, ale souhlasím že skončila, ta současná nabídka už nemůže garantovat maximální kvalitu, je to už jen o pozérství nebo nostalgii.P.S. ale také jsem nostalgik a dostat se k takovému AKAI GX-620 ve výborném stavu a mít na něj zajištěný servis, tak hergot asi bych se neudržel :-D
nesmysl, to je jen nějakej fetiš pár pošuků. Nikdo se nechce hromadně vracet ke kazetám a vinylům. Je to jen pozérství mladých který to nezažili a nebo chvilková nostalgie starců.Rád na to zavzpomínám, ale jakmile si přehraju jednu zbylou kazetu na kaztáku co mám jako retro rádio, tak je mi jasný že to nechci zpátky. Je to roztomilý, ale jsem rád že je to pryč.
Kazety jo, to bylo od samýho začátku nesmyslný a špatný médium, nikdy jsem ho neprovozoval, od začátku bylo jasný, že to nemá sebemenší smysl. Ale vinyl je něco úplně jinýho, hifisti, nadšenci do hudby a zkrátka ti kdo chtějí tu hudbu poslouchat kvalitně, hromadně vinyly poslouchají, to není nic zvláštního a už vůbec to není pozérství ani nostalgie.
Nevím který jsi ročník ale jak jinak jsi chtěl poslouchat hudbu která se ti líbila třeba u kamaráda? Běžné bylo, že jsi vzal kazetu a u něj sis to nahrál.
Jak jinak? No tak, že sis to sehnal na tej LP či později CD. A nepokoušej se mi tvrdit, že to nešlo. Šlo, když člověk chtěl. A to vím, protože jsem to tak dělal. Já chtěl vždycky poslouchat hudbu kvalitně, takže když se mi někde něco líbilo, tak se zprzněnou blbě hrající rádoby kopií na kazetě jsem se ani nezdržoval. Navíc zrovna Já měl vždycky víc LP (a později i CD) než všichni moji kamarádi, takže.....
Z dnešního pohledu už kazety smysl nedávají, ale svoji historickou úlohu splnily. Nevím, jak bys chtěl přehrávat LP v autě nebo na cestách. V tomhle byly kazety a potažmo walkman revoluční. Přesně to médium, které audiofil nechápe, ale u lidí má úspěch, protože se snadno používá. Něco jako dneska streamovaná hudba :-)
Kazety nedávaly smysl ani z tehdejšího pohledu. Drahý, nekvalitní, složitý na výrobu, snadno se poškodí, záznam na nich časem samovolně degraduje....... Leda tak ještě do toho auta jak říkáš, tam stejně bylo fuk, že to hraje blbě.
Kdybych si měl kupovat veškerou muziku co se mi líbí, tak můj měsíční výdělek jde jen tam. A mluvím o době před 89 kdy LP stála na burze cca 400 Kčs a ani dnes nejsou dvakrát levné. A to už nemluvím o prostoru který by taková sbírka zabírala. To že ty to máš jinak je fajn, ale nevnucuj to jiným.
Já si veškerou hudbu co se mi líbí kupuju, tak je to normální, nekradu. A nikomu nic nevnucuju, jak vidíš, Jen říkám jak se věci mají, nic víc.AŽe sbírka nosičů zabere prostor? No jo no, to zabere, holt všechno má to svoje "něco."A LP jsou dnes mnohem levnější než dřív.
No zrovna minulý týden jsem vnučce přehrál pár písniček z několika kazet a vůbec to nebyla taková hrůza, poslouchalo se to docela příjemně. Určitě líp než nějaké nekvalitní mp3 ;-)
Ten vyzobrazený přehrávač: Teac AD-850 vypadá fakt dobře a to je asi největší výhoda tědle přístrojů - vypadají fakt dobře.
Když čtu, že o tom šumu, o typech pásků, že se to muselo nastavit na přehrávači, když si vzpomenu, že mi kazeťák namotal tu pásku dovnitř přístroje, jak jsem měl některé pásky zmuchlané.....Tak si říkám, zlatý digitální záznam, zlaté digitální formáty.
To je super, že si můžete koupit nějaké nové album na vynylu, ale stejně to nejspíš bylo ve studiu nahrané na digitál a tady veškeré kouzlo analogu končí.
Kvalitní hi-res nahrávkou na profi technice kouzlo analogu nijak nekončí. To vidím někde úplně jinde.
To je naprostej nesmysl a čirej blábol. Že byla nahrávka pořízena digitálně, neznamená, že z toho digitálního záznamu nemá smysl dělat LP, protože to už prej jako není analog. Tohle je jen klasickej internetovej mýtus a rádoby argument proti vinylu od odprůrců LP, nic víc.
kazety i přehrávač pořád mám ale už je to doba kdy jsem naposledy použil. Walkman Panasonic, měl jsem i Sony ale ten jsem tehdy neprozíravě prodal, byl to dost nadupaný přístroj.Obecně mi analogový záznam obzvlášť na deskách přijde živější. Ale na to je třeba sluch i řádnou zpracovací oblast v mozku. Je to jako s barvami kde barvoslepý nepochopí oč jde když se vypráví o odstínech. Tedy základní CD není špatné ale je to takový "statický" zvuk bez těch lehkých nuancí co dělají hudbu živější na analogové desce. Ale skutečně tak nahrané nikoli konverze z digitálu. Jinak nejsem přímo odpůrce digitálního zvuku, jen musí být aspoň 24bit a 48Khz. Beru to tak že 16/44.1 bylo vybráno jakožto kompromisní řešení kdy valné většině posluchačů bude plně dostačovat.Co mě na páskách vždy štvalo byla právě nutnost převíjení. I na té desce když už se ví +- kde je jaká stopa skladby tak jednoduše se dá přenést rameno na místo a je to v jednotkách vteřin.
Sony walkman ste predali dobre, sú tam samé kurvítka, opravím jedno, pokazí sa druhé.
Tehdy se kurvítka ještě nedávali
Ja by som bol za comeback reel to reel pások a reel to reel magnetofónov. Tie boli ozaj dobré, tam sa aj dalo všeličo nastaviť, lebo tá technika nebola taká krpatá.
Ano, daleko vyšší rychlost posuvu širšího pásku znamenala daleko kvalitnější zvuk, podstatně méně šumu a vyšší dynamiku. Problém je, že čím je vyšší rychlost, tím delší pásek potřebujete. Kazety využívají 4,76 cm/s, u domácích páskáčů se používalo 19,05 cm/s (volitelných 9,53 cm/s bylo slyšitelně horší), profi myslím používaly rychlost 38,1 cm/s. Pro zájemce - například přímo od REVOXu se dá koupit repasovaná B77 MKII, krásný "drobeček" s váhou 17 kg. Stojí necelých 9 tisíc €.
Ešte pouvažujem, či mi treba až dve obličky :)
CD není analogové, ale podle mě je to nejlepší varianta, pokus někdo chce vlastnit fyzické médium.
Cédéček mám hafo a rád si je občas pustím. Pravdou je že asi opravdu budou nesmrtelné (ne ty vypalované), ať hrábnu kam hrábnu všechny přehraju, a to ty nejstarší už mají třicet let. Válely se v poličce, sedal na ně prach, svítilo na ně slunce, a pořád hrajou jako kdyby byly nové ;-)
Ty nejstarší CD nemají 30 let, ale 42 let.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.