Klesající ceny OLED televizorů, nová levnější modelová řada A1, menší úhlopříčky – to vše žene prodejní čísla OLED televizorů směrem vzhůru. Podle analytické společnosti Omdia se loni prodalo více než 6,5 miliónů OLED televizorů, to je celkový nárůst o 80 % proti roku 2020.

Významný podíl na růstu zájmu o OLED televizory měla loni nová levnější řada LG A1
Abychom ale dali počty prodaných kusů do souvislosti, tak celkem v roce 20221 se prodalo 213 miliónů televizorů, tudíž i když podíl OLEDů razantně vzrostl, tak stále jde o relativně malý podíl. Pokud ale vezmeme samostatně pouze prémiovou třídu (nad 1500 USD), tak zde podíl činí už 42 %. Podíl LCD panelů v prémiové třídě vylepšují velké úhlopříčky nad 70", které jsou v případě OLEDů stále velmi drahé.
U velkých úhlopříček na 70" jsou OLED televizory stále drahé,
cenově dostupnější LCD obrazovky zájemce o opravdu velký obraz lákají více
Nicméně pokud jde o OLED televizory, tak přestože spousty modely s touto technologií nabízí spousty výrobců, tak jednoznačně vévodí LG s 62 % podílem a více než 4 milióny prodaných OLEDů. To je dvojnásobek proti předchozímu roku. O zbytek se dělí další výrobci, kteří mají ve své nabídce také modely s OLED panely, a že jich není málo – například Panasonic, Philips (TP Vision), Sharp, Sony, Toshiba, Xiaomi, Bang & Olufsen, Grundig, Hisense, Metz, Loewe a další.
Zdroj: The Korea Herald
Nový televizor vybírejte pečlivě. Kolik do něj chcete investovat, na jaké ceně začínají kvalitní modely? Jaká bude nejvhodnější úhlopříčka, rozlišení a jaký typ zobrazovacího panelu? Určitě si přečtěte návod Jak dobře koupit televizor.
Doporučujeme také redakční výběry televizorů: