ODSakEdo
21. listopadu 2015 • 15:41

Zvuk nemá rozlišení..., ale věrnost! A vysoká věrnost zvuku již logo má: Hi-Fi ;-) Ostatní pokusy je jen marketing... :-(

Petulda
22. listopadu 2015 • 10:00

Zvuk má pochopitelně i rozlišení. To jen není primárně daný formátem, ve kterém je zvuk finálně uloženej, ale především způsobem nahrání a masteringu.

ODSakEda
28. listopadu 2015 • 22:36

Zvuk, opakuji, pochopitelně!!! nemá rozlišení :-D ..., rozlišení má pouze vzorkovací frekvence a počet bytů - protože digitální svět... Tedy digitální zápis, soubor, nikoliv zvuk jako fyzikální!!! veličina. Ten má věrnost! A to vysoklou nebo nízkou! Né malé/velké rozlišení... A posuzuje se (ta věrnost) subjektivně poslechem, nebo měření a to poklesu úrovně krajních (mezních slyšitelných) frekvencí pod stanovenou mez (u Hi-Fi je povolený pokles do tuším -3dB), zkreslením (u elektroniky pod tuším 0,1% a u reproduktorů pod 3%) a odstupem od šumu (v dB)! A né nijakým rozlišením... Zvuk není obraz z kostiček - z bodů - pixelů! Baychom měřili jejich počet čili rozlišení XxY ;-) Hi-Res u audia je jen další marketing... :-(

Emil Pastelka
29. listopadu 2015 • 14:00

To je jen nevhodný pokus o slovíčkaření. Zvukový i obrazový záznam je z pohledu digitálních dat stejný chuchvalec něčeho. Dokonce lze obé zaměnit, přehrát obraz a zvizualizovat zvuk :) Že zvuk není "obraz z bodů" je tedy omyl.
U zvukového (i obrazového) záznamu řeším počet vzorků, jejich častost a rozdíly mezi nimi. A pokud mám tyto hodnoty v záznamu, mohu je adekvátně reprodukovat. Výsledkem reprodukce je pak fyzikální veličina a z ní následně Váš dojem a hodnocení věrnosti. V tomto pořadí a ne jinak.

Petulda
30. listopadu 2015 • 12:56

Zvuk, opakuji, pochopitelně!!! má rozlišení :-D...
Zajdi si na koncert klasickýho symfonickýho orchestru a jednou si sedni do nějaké 5.-9. řady a podruhý na horní balkón vpravo nahoře. Uslyšíš zásadní rozdíl v rozlišení zvuku, nástrojů, jejich témbrů.
Poslechni si jednu a tu samou kapelu jednou hrát venku na volném prostranství a podruhý třeba v kostele. Zase uslyšíš zásadní rozdíl v rozlišení zvuku.Souhlas s komentářem výše, že jen marně slovíčkaříš.

Petulda
20. listopadu 2015 • 10:17

Jen další marketingová šaškárna, která nijak nepodchycuje podstatu kvalitního zvuku. I formát CD nabízí potenciál skvělýho zvuku, POKUD BY BYL PŘI NAHRÁVÁNÍ A MASTERINGU VYUŽÍVÁN. Mám pár CD, který jsou zvukově fantastický - mnohem lepší (dynamičtější, věrnější, přirozeně prostorovější) než hromady nahrávek 96/24, který prostě nejsou udělaný pečlivě a poctivě.
Úplná směšnost pak je, že tímhle logem se označujou sluchátka, zesilovače...
Je to prázdná pastička na BFU, nic jinýho.

kamilo73
20. listopadu 2015 • 15:13

Mám rovnakú skúsenosť, takisto niekoľko CD ktoré majú jednoznačne lepší zvuk a hlavne dynamiku ako novo vydané Hi-res tracky. Preto ma veľmi mrzí ako sa dá zmariť potenciál. A namiesto nápravy kvality sa vymýšľajú nové logá...

voltaren
21. listopadu 2015 • 9:39

Ak máš Hi-Res FLAC stiahnuté z warézu ani sa nečudujem, že kvalita je o ničom. Ľudia, zobuďte sa..na waréze je 90% odpadu (flac, mp3, aac). Žiaľ je pravdou, že mnohé originálne CD vydávané cca od roku 2000 sú zlé. Nedávno som mal možnosť počuť nový album Motorhead a stačilo mi. Zvuk, dynamika - totálny odpad. Odporúčam testovať orig. CD a SACD (alebo Japan Version).

Petulda
22. listopadu 2015 • 7:30

O warezu samozřejmě nepíšu.

kamilo73
20. listopadu 2015 • 6:31

Dúfam že ten štandard definuje aj minimálny dynamický rozsah, lebo v tomto ohľade sú niektoré súčasné Hi-res nahrávky fakt bieda.

Určitě si přečtěte

Články odjinud